Ronaldus65 Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 Ik ben al een tijdje aan het surfen maar kan geen duidelijk antwoord vinden. Als ik overga naar een CD HDTV abonnement dan heb ik toch alle Nederlandse zenders op Astra 23,5? Waarom zou ik nog naar Astra 1 op 19,2 kijken als we alleen naar NED1,2,3, RTL4,5,7,8, Veronica en NET5 kijken? En dus waarom die dubbele kop? Hebben de HD kanalen een ander programma? Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd maar ik weet niet wat. Al héééél lang dit forum niet meer bezocht (geen nieuws is goed nieuws). Alvast bedankt. Ron
Moderator ceesv Geplaatst: 14 juli 2013 Moderator Geplaatst: 14 juli 2013 De fastscan lijsten zijn nog steeds alleen te downloaden via Astra 1 op 19 gr. oost. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 (aangepast) Bovendien zitten niet alle Nederlandse zenders die in het abonnement zitten op de Astra 23,5. Zenders als BVN, MTV NL, MTV Dance, MTV Music, VH 1 classic, VH 1, MotorsTV, Nautical Channel, Kits Co en Mezzo, zitten nog gewoon op de Astra 19,2 en niet op de Astra 23,5, 14 juli 2013 aangepast door Sprietje
Ronsworld Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 Waarom zou ik nog naar Astra 1 op 19,2 kijken als we alleen naar NED1,2,3, RTL4,5,7,8, Veronica en NET5 kijken? Die kijkt hij dus niet. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Sverige Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Volgens mij is er geen enkele reden om dan de Astra 19 te willen zien... Fast scan lijst en hoe die dingen mogen heten, heb je helemaal niet nodig... gewoon zelf zenders zoeken en ze sorteren zoals jij dat wil... Zo veel zijn dat er niet alleen op de Astra 23. (Al doe je je wel veel tekort door alleen de NL zenders te kijken... maar daar gaat het hier niet over ) - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Frans B Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Als je een Canal Digitaal decoder gebruikt, kan je alleen maar kanalen scannen als je ontvangst van de astra 19,2 hebt. Heb je een andere decoder, dan heb je daar geen last van. System Administrator (niet van deze site)
Sprietje Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Redelijk wat ontvangers bieden de mogelijkheid om via de satelliet, oftewel OTA (Over the Air) een software-update uit te voeren. Software updates voor ontvangers en updates voor de CanalDigitaal CI-module vinden plaats via voorkeuzekanaal 498: Download CDS. Die zit op dezelfde transponder als waar BVN op zit op de Astra 19,2. Dus zonder de ontvangst van de astra 19,2 wordt bij een aantal satellietontvangers de software niet bijgewerkt.
Littlesat Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Voor BVN, de MTV zenders, Discovery SD, Hustler heb je o.a. nog 19.2 nodig... Tevens zitten op 19.2 nog veel FTA kanalen die gratis zijn... Dus genoeg redenen lijkt me om een DUO-LNB opstelling neer te zetten... Het gaat maar over een paar tientjes... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Emekli Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 (aangepast) Hustler, wat is dat voor TV?. To hustle, Engels, betekent someone who tries to obtain money dishonestly; a swindler.oplichter, zwendelaar. 15 juli 2013 aangepast door Emekli Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
satelliet123 Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Hustler, wat is dat voor TV?. To hustle, Engels, betekent someone who tries to obtain money dishonestly; a swindler. oplichter, zwendelaar. Xxx Vu+ Solo - Openpli Samsung UE32EH6030
Emekli Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 XXX= kusjes? Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Moderator ceesv Geplaatst: 15 juli 2013 Moderator Geplaatst: 15 juli 2013 Ook wel natuurzender genoemd. Iets met bloempjes en bijtjes etc...... Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Hensat Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 en natuurlijk niet te vergeten wat belangrijk is ,dat je tijdens een opname meerdere zenders kunt kijken,of opnemen van de betrefende satelliet.
Sverige Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Tevens zitten op 19.2 nog veel FTA kanalen die gratis zijn... Dus genoeg redenen lijkt me om een DUO-LNB opstelling neer te zetten... Het gaat maar over een paar tientjes... Ja... daar ben ik het uiteraard mee eens... de duitse tv is veel beter dan de nederlandse... ik heb hier dus niet eens 23 oost, omdat dat voor mij niet de moeite waard is. Maar de vraagsteller kijkt blijkbaar alleen naar de 23 oost zenders... ik zou ook nooit een CDS goedgekeurde bak kopen... dus die update etc mis je ook niet. Het valt mij overigens wel op dat blijkbaar nu al de receivers plots updates nodig blijken te hebben... al de receivers die ik voor mijn huidige technisat had, hoefden blijkbaar geen update... die waren blijkbaar goed ontwikkeld zodat die gewoon werkten, en bleven werken.... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen