Ronaldus65 Geplaatst: 15 juli 2013 Auteur Geplaatst: 15 juli 2013 Hartelijk dank voor alle antwoorden! Ik keek tot voor kort gewoon met de meest simpele en oude Thomson (geen HD natuurlijk) naar Astra 1. Werkte prima geen enkel probleem. Sinds een tijdje hebben we een nieuwe flat screen (LG) en daar blijkt een DVB-S ontvanger in te zitten. Met een Ashton module werkt dat inmiddels prima (zonder fast-scan toestanden) en het scheelt weer een afstandsbediening. Ik woon in het buitenland (het hoge noorden) en ik zag wat "lokale" HD programma's voorbijkomen. Dat zag er bijzonder goed uit wat me aan het denken zette om het CD abonnement te upgraden naar HD. De zenders die Sprietje opnoemt kijken we nooit. Ook mijn vrouw begint te klagen dat TLC gaat verdwijnen . Natuurlijk is een dubbele kop geen financiëel probleem maar ik vroeg me af of ik hem wel nodig heb. Nee dus. Misschien eerst alleen 23,5 met enkele kop en als ik weer eens in de Lage Landen kom een dubbele kop meenemen... . Genoeg stof tot nadenken!
Ronaldus65 Geplaatst: 15 juli 2013 Auteur Geplaatst: 15 juli 2013 (aangepast) Eerlijk gezegt niet. Goeie opmerking wel. Ik zou heel graag naar de engelse zenders kijken maar ik dacht altijd dat de ontvangst hier aan de rand (pak hem beet, midden Finland) slechter is dan van bijvoorbeeld de Astra 1. Is dit zo en is er verschil in onvangststerkte tussen de verschillende Astra satellieten? Ik kan natuurlijk een keer het dak opgaan en testen... 15 juli 2013 aangepast door Ronaldus65
Sprietje Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Beste Ronaldus65 Op de Eutelsat 28,5 zitten heel veel vrij te ontvangen Engelse zenders en die is in midden Finland goed te ontvangen met een 75-95cm-schotel, zie deze footprint: http://www.lyngsat-maps.com/footprints/Eutelsat-28A-Super.html Zie deze zenderlijst:http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A.html
Sverige Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 De "engelse" zenders van dat lijstje zijn uiteraard dus niet BBC, ITV, Channel4, Five, etc... maar the horrorchannel en CNBC en Co... en of je daarvoor een lnb wil gaan plaatsen is je eigen keuze... De Engelse zenders waar je wat aan hebt zijn in Finland ( en Zweden) niet te te ontvangen! Volgens mij heeft dast geen zin... maar wie ben ik ? - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Sprietje Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Nee, het zijn uiteraard niet de BBC, ITV,Chanel 4 enz. maar als je bijv. graag films kijk, zitten er toch flink wat vrij te ontvangen filmzenders op zoals True Movies 1, True Movies 2, Movies4Men, More Movies en dan nog True Drama, CBS Drama, CBS Reality enz.
Ronaldus65 Geplaatst: 16 juli 2013 Auteur Geplaatst: 16 juli 2013 Met "Engelse" zenders bedoelde ik inderdaad de BBC, ITV en Channel 4 kanalen. We graag een filmpje kijken maar ik zie veel oude fims bij die filmkanalen. Ik zal het later nog eens wat uitgebreider bekijken. Maar de signaalsterkte van Astra 3 zou hetzelfde moeten zijn als Astra 1?
Sprietje Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 de signaalsterkte van Astra 3 zou hetzelfde moeten zijn als Astra 1? Waar heb je het nu over?
Ronaldus65 Geplaatst: 16 juli 2013 Auteur Geplaatst: 16 juli 2013 Nu vraag ik me af of er enig verschil is tussen Astra 1 of 3 wat ontvangst betreft. Of de footprint gelijk is bedoel ik.
Sprietje Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 (aangepast) In midden Finland heb je een schotel nodig van 150cm om de Astra 23,5 te kunnen ontvangen, een heel verschil dus met de Astra 19,2. Heet jij op een ander forum suomi? 16 juli 2013 aangepast door Sprietje
Ronaldus65 Geplaatst: 16 juli 2013 Auteur Geplaatst: 16 juli 2013 Nee, dat is een andere medelander. Er zijn zo'n duizend Nederlanders in Finland. Dat is geen goed nieuws, 150 cm! Ik heb nu 80 cm en al woon ik vrijstaand, ik zie zo'n grote schotel niet zitten. Goed dat ik dit weet want dan hoef ik hier voorlopig niet aan te denken. Dit heeft wel mijn interesse in andere mogelijkheden van het schotel opgewekt. Dus tips zijn welkom. Ik ben erg blij met de hulp en antwoorden op dit forum!
Sprietje Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Hier heb je de gedetailleerde footprint van midden Finland: 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen