Ga naar inhoud


wat vinden (groot)ouders van de hedendaagse tekenfilms?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi, (²de poging)

toen ik zaterdagavond laat eens zapte bij mijn thuis,kwam ik de kinderzender pebble tegen,en zag ik net de eindgeneriek van bassie en adriaan.daarna was het boes boes,de koe die alles kon oplossen,zie link 

in mijn kindertijd was het nog tom&jerry,road runner,popeye,de smurfen e.v.a.

vrijdagavond,was ik bij mijn broer,en stond de tv op cartoon network,waar ik heel andere vorm van tekenfilms zag,dit was trouwens ook zo op 2be en vier of vijf tv,ik weet het zo niet meer.

nu ben ik benieuwd wat de (groot)ouders vinden van de huidige tekenfilms,degene van vroeger.

vindt je het nu beter?slechter,ruwer onrealistisch?

m.a.w.,laat alles eens los,en schrijf al je grieven over de tekenfilmwereld,ik ben louter geïnteresseerd,en gebruik niks voor andere doeleinden zoals gemeld in de boardregels.

ik zou nu niet willen uitketenen,dat alle geweld komt van tekenfilms van nu.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vroeger was er meer respect , nu leren de kinderen allerlei scheldwoorden gevloek , en enorm veel geweld mede dank zij de huidige makers van tekenfilms , moraal is soms ver zoek , geef op dat vlak mij maar de goede oude tijd , toen waren tekenfilms vooral opvoedkundig , grts bompa katwezel

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tom & Jerry?

Road Runner?

Bugs Bunny?

Loony Tunes?

GI Joe?

Transformers?

Of wat te denken van De Smurfen en de Gummieberen?

 

Dat draaide alleen maar om geweld. Dat was wat ik keek zo tussen 1984 en 1995 ongeveer. Dat was overigens ook de tijd van Boes Boes (wie laat zich niet koeieneren!), ergen daartussen, wat je nu ziet zijn herhalingen.

 

Ik weet niet hoe het zat met de nog oudere kinder programma's zoals Zwiebertje, maar zo lang als er tekenfilms zijn is er volgens mij ook geweld.

 

Zelf ben ik afgehaakt toen de nieuwe lading Japanse tekenfilms kwam, Dragonball Z en Pokemon. Laatste wat ik nog een beetje gekeken heb was toen ze op dat vage punt zaten tussen de oude tekenfilms en de Pokemon tekenfilm periode.

 

Hele vage dingen zoals Dexter's Laboratory, PowerPuff Girls, Cow and Chicken, en nog vagere dingen.

 

Of het nu meer gewelddadig is dan toen, ik betwijfel het...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Koffieshop

De hedendaagse maatschapij gaat diep de mist in.

 

3 jarige kinderen leren scheldwoorden

 

bv. je kind vind iets op de grond meeste zeggen nee dat is vuil sommigen dat is kaka  :o

 

Je kind leert op school de nuttige dingen maar de mensen rondom hem geven hem de slechte dingen , opvoeding mee waardoor hij verandert in een Kind met geen respect.

 

Tekenfilms zijn tegenwoordig vol met Geweld , Actie , en een mondvol rare woorden en last but not least '' de slechte manieren''

 

het enige dat ik wil zeggen is dat er geen kinderen meer bestaan als de oude tijden

aangepast door Koffieshop
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, in mijn zeer jonge tijd moesten we het nog stellen met sprookjesboeken:

- een man met een fluit lokte kinderen mee ...

- een grootmoeder werd opgegeten door een wolf...

- een broertje werd vetgemest om geslacht te worden ...

enz..  

Toch ook allemaal niet zo heel geweldloos...

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tekenfilms van vroeger waren veel beter dan al dat flitsende kleurrijke gedoe van nu. Alles lijkt vol van stress te zitten... geen wonder dat de kinderen van nu bijna allemaal "gestoord" zijn... ze kennen geen rust meer, moeten altijd dingen doen die ze in de tekenfilms voorgeschoteld krijgen en lijken de hele tijd te "exploderen". Ik begrijp niet dat ze dit leuk kunnen vinden. Ik niet in ieder geval.

Tom en jerry... Daffy duck, Goofy, ja dat waren tijden van mooie tekenfilms... Ook Tweety en sylvester...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tekenfilms van vroeger waren veel beter dan al dat flitsende kleurrijke gedoe van nu. Alles lijkt vol van stress te zitten... geen wonder dat de kinderen van nu bijna allemaal "gestoord" zijn... ze kennen geen rust meer, moeten altijd dingen doen die ze in de tekenfilms voorgeschoteld krijgen en lijken de hele tijd te "exploderen". Ik begrijp niet dat ze dit leuk kunnen vinden. Ik niet in ieder geval.

Tom en jerry... Daffy duck, Goofy, ja dat waren tijden van mooie tekenfilms... Ook Tweety en sylvester...

 

Ik vind dat meer een stukje opvoeding. Ik weet zeker dat mijn grootouders hetzelfde zeiden over de tekenfilmpjes die ik keek. Maar bij ons thuis was er geen 24/7 TV en Computer. Alles mocht, maar alles met mate.

 

Ik denk dat een groot probleem vandaag de dag is dat de tekenfilmkast wordt gebruikt door te drukke ouders als opvoedings supplement.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar ben ik het mee eens... dump de kinderen voor de tv en klaar... dat is niet opvoeden!

In mijn tijd was er niet zó veel tv te zien... met mist meer dan zonder mist... maar goed, het was anders...

 

Mijn vader had een super 8 filmprojektor, en maakte ook zelf filmpjes...  voor die projector werden dan wel (heel erg mondjesmaat) tekenfilms gekocht, en op een zondag of in de kerstvakantie oid werden die tekenfilms dan vertoond... ik herinner me nog veel van die erg leuke films...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Koffieshop

Tekenfilms van vandaag : Tijd voor avontuur leert kinderen te vechten onnozel te doen en allerlei satistishe Vormen bv vampieren cyclops etc...

 

Ben10 een 10 jarige met grote mond

 

Wat je niet allmaal hebt ongelooflijk!!!

 

Maar zoals edbe vermeldt , je moet meegaan met de tijd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind Despicable Me 2 (2013) toch erg gaaf

de eerste daarvan trouwens supergaaf

 

je hebt in alle genres kwaliteit en pulp, zo ook animaties

op de kindernetten lijkt het meer pulp dan film met verhaal

epilepsie krijg je van enkele

 

Ik denk dat dit het meest zinnige antwoord is van vandaag. :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...