Ga naar inhoud

2) Acer pc geeft zwart scherm na 15m gebruik

Aanbevolen berichten

Gast Koffieshop
Geplaatst:

Ja, zo'n fan met USB had ik maar mijn kinderen hebben het gebroken........ , En op de laptop die uurtje of 2 werkt als ik soms kabel erin doe om hem op te laden valt hij uit omdat hij er te veel in zit ofzo......

nouja eens dieper graven :)

Geplaatst:

Om er snel achter te komen of het een Windows (driver) probleem is of hardware, zou je hem kunnen opstarten naar het Bios scherm. Als dan het beeld ook wegvalt weet je bijna zeker dat het aan de hardware ligt (vermoedelijk stof/vuil)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Koffieshop
Geplaatst:

Van stof of vuil is het zeker niet want bij de beide laptops is er geen vuil of stoff en heb ze gecleaned

Geplaatst:

Probeer dus eens iets wat niet je standaard installatie is.... Je moet uitzoeken of het de software is of een hardware probleem anders blijf je in een rondje draaien zonder oplossing.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Koffieshop
Geplaatst:

Ja bedankt ik ga denk ik even mijn Laptops Formatteren en hopen op het goede nog eens cleanen en ja

Hope op het beste!

Geplaatst: (aangepast)

Je schrijft in je eerste post dat de pc zeer heet wordt, dat kan duiden op een defecte IC of de koeling.

Of de koeling werkt dat voel je toch aan de achterkant of de zijkant van de laptop !!!

Daar moet een goed waarneembare warme luchtstroom zijn, niet een beetje maar echt blazen.

Ontbreekt die warme luchtstroom, dan is het een ventilator probleem of zitten de luchtkanalen dicht door stof.

Een beetje stof van de fan halen volstaat niet, kuisen van zo'n fan is het boeltje open maken

Op die heatsink zitten ribben of kanalen om de warmte goed te verdelen, vaak compleet dichtgeslibt door stof.

Stof hinderd niet alleen de lucht doorstrooom maar isoleert de warme heatsink van de koudere luchtstroom.

Mocht je ook zo'n luchtfiltertje opmerken, gooi dat er ook maar uit.

ik had ook een laptop die tilt sloeg na 5 minuten, ook hier was stof de boosdoener.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Gast Koffieshop
Geplaatst:

Ik ga ze nog eens openen Morgen ik geef jullie de feedback morgen dus

bedankt voor de reacties , je krijgt zeker reacties op elke post :) daarom hou ik van Sat4all

Cheers iedereen!!

Geplaatst:

Hier een tijdje terug een Acer 9920 laptop gefixed.

Deze Acer latop heeft net al vele andere een NVidia 9800GT videoboardje. De chip op die boardjes worden erg heet. De koeling wordt gestuurd door de belasting van de processor. Als die moet werken, werkt de fan harder en koelt redelijk.

Nu is het beeldverwerken een dingetje van het videokaartje en niet van de processor zelf. Als gevolg daarvan krijg je een druk werkende videoprocessor die niet voldoende wordt gekoeld. Als resultaat een beeld met blokjes en zelfs soms geen beeld.

Hier in Utrecht zit er een die re-balled. De videochip opnieuw bakt en eventueel ook vervangt.

Ik heb zelf een NTC extra geplaatst in de buurt van de videochip en deze gekoppeld met de sturing van de fan.

Nu blijft de laptop koeler en hou ik beeld.

Er is een tooltje (gratis) te downloaden die onder andere de temperatuur monitort van zowel de processor en de videochip.

Zonder de modificatie liep de temperatuur op naar rond de 70gr!! En dat met gewoon een bureaublad met open vensters.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...