Ga naar inhoud


Een goeie bezoek aan de café


Gast Koffieshop

Aanbevolen berichten

Gast Koffieshop

Halo

 

zijn er nog mensen die goeie tijden beleven in de café

Meeste mensen zijn er dronken of zijn zich er aan het verzuipen

 

ik persoonlijk ben geen Man die graag een pintje drinkt , Just be alcohol free

 

maar zijn er mensen die het nog wel dagelijks doen even café bezoeken :D

 

Good old memories

 

"Share hier je raarste café bezoek belevenis''

 

Al een paar gehoort van vrienden , Knock partijen scheldpartijen

 

Mischien mensen het hier meegemaakt :o?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


enkele jaren geleden ging wel eens naar het cafe op markt dag, dan zat het buffet vol met oudjes die de grootste flauwekul vertelden. :D  , heerlijk gewoon. ondertussen zit er niemand meer aan het buffet. die oudjes zijn er niet meer :( en er valt dus niks meer te lachen in je eentje aan het buffet. Jammer

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal gestorven :o ?

 

Yep :/  , waren tenslotte oudjes...... generatie 70 + die de traditie van cafe bezoek nog hadden. Heerlijk gelachen. Nu zit ik vaak alleen met barman/vrouw  ... meestal 0 zo gezellig / hilarisch als toen met die oudjes

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me altijd af wat mensen in een cafe doen.... en zeg nou niet "drinken" ;) dat begrijp ik...

Maar waarom gaan mensen naar een cafe? om 10x zoveel te betalen als thuis?... om niet lekker rustig te kunnen zitten? tja... als je er lol in hebt moeten mensen het vooral doen... maar ik zie het leuke er niet van in. Ik ga dus nooit naar een cafe toe.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me altijd af wat mensen in een cafe doen.... en zeg nou niet "drinken" ;) dat begrijp ik...

Maar waarom gaan mensen naar een cafe? om 10x zoveel te betalen als thuis?... om niet lekker rustig te kunnen zitten? tja... als je er lol in hebt moeten mensen het vooral doen... maar ik zie het leuke er niet van in. Ik ga dus nooit naar een cafe toe.

 

vroeger... kwam je er mensen tegen waar je dus een praatje mee maakte.

 

Nu is het in het cafe net zo druk als thuis op de bank........ dus kun je net zo goed eentje thuis drinken met al..... je vrienden :grin:

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ging met vrienden naar sommige cafés om anderen te ontmoeten en daarbij goede muziek te horen.

In een vreemde/andere stad ging je naar een geschikt cafe voor een goed glas bier en verder hetzelfde.

Na de invoering van de euro en de verdubbeling van de prijzen kom ik alleen nog in een café in andere steden, voornamelijk in het buitenland.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Koffieshop

Kijk, Sverige daarmee bedoel ik lees mijn post goed x)

 

Thuis met je vrouw en kinderen is gezellig niet waar?

Maar in de café zit je met vrienden en kennissen en heb je je ''mannentijd'' en kan je jezelf wat vrijer voor doen dan dat je thuis doet

en een drankje hoort daar ook bij of niet soms :)

 

Daardoor worden café's gezien als een ontmoet plaats voor mensen met drank die duur is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men zoekt nu een ander soort vermaak dan in een kroeg zitten. Kroeg zitten is al zo oud dat wij als kinderen daar al kwamen met onze ouders, hun ouders, ooms en tantes etc. En zij weer met hun opas en omas etc.

 

En het rook verbod heeft dit denk ik het laatste zetje gegeven. Vervolgens kwam de "crisis".

 

Hier in Turkije zijn eigenlijk alle restauranten cafe's en alle cafe's restauranten. 's Zomers stampvol vanaf een uur of 7 tot diep in de nacht, elke dag. 's Winters niet zo, maar er is altijd wel ergens iets te doen.

 

Punt hier is dan ook dat er eigenlijk niets anders te doen is en dit veel meer een buiten land is dan Nederland. In Nederland zijn er zoveel alternatieven voor de kroeg...

 

En ik denk dat met het veranderen van de traditionele rolverdeling er ook een hoop weggenomen is wat betreft de noodzaak van 'mannentijd' ;).

 

Hoop redenen eigenlijk, maar ik denk dat het gewoon een kwestie is dat tijden veranderen en men niet meer de deur uit hoeft om zijn sociale contacten te onderhouden. Niet dat Facebook en chatten hetzelfde is als samen met vrienden zijn, maar je communiceert veel makkelijker waardoor je niet meer elke dag hoeft te gaan om op de hoogte te blijven.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland is echt een kroegland als ik dat zo zie... ga je zuidelijk wordt het nog erger...

In Zweden zie je dat niet zo vaak... ik ken ook niemand die zomaar voor de lol in een cafe gaat zitten... als je echt met vrienden of bekenden samen wil zitten kletsen is dat vaak bij iemand thuis. heel vaak buiten of op de altan (=al dan niet overdekt deel van de tuin wat aan het huis vastzit met meestal houten vloer, soms zelfs van glas voorzien, maar dan is het meer een "Wintergarten" zoals het in het duits heet)

Het rookverbod... grappig is dat... nu zie je 's winters vaak mensen bij -30 buiten, voor de deur zitten roken met bijna bevroren bier in hun hand... dat zijn leuke beelden uit de grotere steden.

Drank (met alcohol) is best duur in Zweden... in een cafe nóg duurder... Overigens vind ik dit soort gein in NL ook heel erg duur.

Ik drink zelf niet, omdat ik het het geld niet waard vind. vandaar dat ik waarschijnlijk ook liever niet in een cafe kom... geef mij de rust maar.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Noorwegen is het nog duurder.... ik nam mijn vrouw 8 jaar geleden mee uit eten in Noorwegen en betaalde 180,- Euro voor 2 biefstukjes en een flesje rode wijn.... Ik heb haar begin dit jaar voor het eerst weer sinds die tijd in Noorwegen mee uit eten genomen... Dat was de 2e keer sinds wij samen zijn dat wij in Noorwegen uit eten zijn gegaan met zijn 2en. :)

 

Moet er wel bij zeggen dat we toen in Akerbrygge in Oslo uit wezen zijn eten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas sinds het rookvrij zijn worden voor kroegen weer toegankelijk. Ik kan niet tegen rook.

 

Volgens mij mensen als Koos Dobbelsteen en Archie Bunker mensen die nog naar de kroeg gingen. Maar met Mien en Edtih thuis kan ik het mij ook wel voorstellen.

 

Maar kroegen zijn overdreven duur geworden. De grootte van een kopje koffie of glas wijn zijn kleiner geworden, de prijzen zijn zo omhoog gegaan tot het belachelijke. Ga eens in Duitsland, dus net over de grens wat drinken en eten. Een derde tot de helft kan je besparen.

Dan is naar de kroeg of cafetaria gaan niet meer leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Koffieshop

Duitsland is niets voor mij

 

ik erger me aan de taal weet niet waarom maar ....

 

ik had op school altijd buizen voor mijn duits en nu ik volgroeit ben nog steeds duits in het minderheid

 

Maarja....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit eten gaan doe ik hier uiteraard ook nooit... veel te duur, en voor mij hoeft het niet.

Noorwegen is inderdaad erg duur... Aker Brygge...  ben ik ook wel geweest... niet om te eten ;)

 

In Zweden is eten ook betaalbaarder... daar heb je iedere dag "Dagens Rätt" een dagschotel zeg maar... prijzen zijn gereguleerd... en liggen tusse de 65 en 90 Kr. Incl frisdrank of lättöl en een toetje of kop koffie toe. Je moet dit kunnen bestellen tussen 11 en 2 uur 's middags... De kwaliteit is bijna overal wel goed, en het is erg handig als je op doorreis bent.In de meeste gevallen kan je vooral al op internet zien wat er gedurende de week geserveerd wordt.

Ik ga eigenlijk alleen 'uit' eten als het niet anders kan... omdat ik op doorreis ben, of een dag in Duitsland ga shoppen, en anders niets te eten heb. Duitsland is inderdaad ook altijd wel goed en betaalbaarder...  een Dönerteller is meestal heerlijk en is nog wel te betalen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...