Ga naar inhoud


Een goeie bezoek aan de café


Gast Koffieshop

Aanbevolen berichten

Duitsland is niets voor mij

 

ik erger me aan de taal weet niet waarom maar ....

 

ik had op school altijd buizen voor mijn duits en nu ik volgroeit ben nog steeds duits in het minderheid

 

Maarja....

Luister dan maar eens naar:

Ute Lemper

Katja Weizenböck

 

die praten zo mooi Duits,

en dat is geen grap of spot zou je dat mogen denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit eten gaan doe ik hier uiteraard ook nooit... veel te duur, en voor mij hoeft het niet.

Noorwegen is inderdaad erg duur... Aker Brygge...  ben ik ook wel geweest... niet om te eten ;)

 

In Zweden is eten ook betaalbaarder... daar heb je iedere dag "Dagens Rätt" een dagschotel zeg maar... prijzen zijn gereguleerd... en liggen tusse de 65 en 90 Kr. Incl frisdrank of lättöl en een toetje of kop koffie toe. Je moet dit kunnen bestellen tussen 11 en 2 uur 's middags... De kwaliteit is bijna overal wel goed, en het is erg handig als je op doorreis bent.In de meeste gevallen kan je vooral al op internet zien wat er gedurende de week geserveerd wordt.

Ik ga eigenlijk alleen 'uit' eten als het niet anders kan... omdat ik op doorreis ben, of een dag in Duitsland ga shoppen, en anders niets te eten heb. Duitsland is inderdaad ook altijd wel goed en betaalbaarder...  een Dönerteller is meestal heerlijk en is nog wel te betalen.

 

Als ik in Noorwegen ben neem ik mijn schoomoeder altijd mee naar Zweden om inkopen te doen. En een van de eerste keren dat ik daar was hebben wij allemaal dubbel gelegen om mijn eerste interpretatie van 'Dagens Ratt'. :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk gat het in cafe's niet meer zoals in dat liedje,en het veelgebruikt bier erin:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

 Cafe's dat is allemaal niet persoonlijk meer, allemaal grote beamers met doeken hangen of grote beeldschermen waar elk weekend of soms door de week voetbal op gekeken word wat gelijk ook alle gezelligheid wegneemt.

 

Nee als je daarvoor naar het café moet gaan is bij mij de zin al over.

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, als je in een cafe gaat ontbijten heb je gewoon veel te veel geld ter beschikking! Hoe gek kan je wezen? wat ben je wel niet kwijt als je dat doet? :confused:

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel Spanjaarden ontbijten smorgens in het cafe. Kost maar enkele euro’s. Zie de etensgewoonte
in de bijlage.

 

Tijdens de siësta van 14-17 uur wordt door mensen die te ver van hun werk af wonen om op en neer naar huis te rijden ook een maaltijd gegeten in diezelfde cafe's. Kost ongeveer €5,50 voor een 3 gangen menu inclusief een flesje bier.

post-60869-0-96728900-1376217366_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, als je in een cafe gaat ontbijten heb je gewoon veel te veel geld ter beschikking! Hoe gek kan je wezen? wat ben je wel niet kwijt als je dat doet? :confused:

 

Dat gebeurt ook veel in Turkije. Prijzen zijn anders.

 

Ik kan hier, als ik Turks eet, voor 5 euro zoveel eten dat ik 3 dagen vol zit.

 

Het zijn alleen die domme toeristen die veel te veel betalen :D

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontbijtje bij de Ikea met croissant, broodje, eitje, beleg en  koffie of thee voor 1 euro met het 2e kopje gratis.

Dan kun je dus voor 5 euro 5 dagen ontbijten.

 

Maar op vakantie in Duitsland hadden we ook broodjes, ruim beleg, een eitje, sap en koffie of thee voor 2,50 per persoon.

Natuurlijk nog wel een stuk duurder dan zelf even een ontbijt maken ( 8 Duitse bolletjes a 14 cent, 10 eieren voor 1,20, 8 plakken ham en 10 plakken kaas voor samen 3,60  en een pak sap van 1,55 is samen nog net geen 6,50 euro en dan heb je wel 1,5L sap en met de eieren en het beleg kun je 2 dagen) maar toch wel een heeeeel stuk goedkoper dan hier waar je voor een ontbijt toch snel richting de 7,50 per persoon gaat. (bij de ontbijtservice beginnen ze pas bij 14,95 pp)

 

Alleen In Duitsland zien ze me dus ook af en toe in een café omdat je daar meestal ook wel goed kunt eten voor tussen de 7,50- 10,00 pp. en met kindermenu's voor rond de 5 euro.

 

Wel vraag ik me altijd af hoe het kan dat je daar zo goedkoop kunt eten en waarom het hier dan zo duur is terwijl het hier dan ook vaak nog slechter is.

Gevolg is denk ik dan wel dat daar de cafés/restaurants in het weekend stamp vol zitten en je vaak zelfs moet reserveren en je hier meestal alleen of met een handje vol mensen in een veel te grote ruimte zit.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg altijd dat 10 x 1 euro verdienen net zo veel is als 1 x 10 euro verdienen.

Naar alle waarschijnlijkheid moet je voor die 10 x 1 euro wat meer doen maar per slot van rekening loopt je personeel er niet om alleen maar glazen te poetsen en de bar blinkend te houden.

De kans dat er bij die 10 x 1 euro ook wel eens 2 of 3 euro te verdienen valt is echter veel groter dan om van die 10 euro 15 euro te maken.

Vandaar dat veel horeca hier (in mijn ogen) dan ook in een neerwaartse spiraal zit nl. omdat de opbrengsten niet voldoende zijn moet de prijs omhoog en daardoor zakt de klandizie weer waardoor de opbrengsten weer minder worden en de prijzen nog weer verder omhoog moeten.

Gevolg is dat je ziet dat de horeca met prijzen van rond de 1 euro per glas en het onbeperkt kip eten voor 15 euro ed. elk weekend weer stampvol zitten en de rest het nakijken heeft omdat men dan toch liever naar de afhaal oid. gaat.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...