Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een probleempje met astra 23.5 en hotbird , als ik de schotel fijntune op astra 23.5 dan heb ik veel minder ontvangst op hotbird en vice versa

astra 19.2 en 28.2 blijven wel goed 

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

regio oost vl , staat verticaal , maar wel een aantal graden schuin , hoeveel juist weet ik niet meer

VU+ ultimo en ultimo 4K

Geplaatst:

Google maps geeft aan dat Gent het centrum is van Oost Vlaanderen.

Voor een optimale ontvangst van alle satellieten van de Multytenne is het ’t beste om de mast 1,87 graad te laten kantelen naar het oosten. Dit komt er op neer dat de mast over een lengte van 10cm 3,3mm naar het oosten moet hellen.

Verder verdient het aanbeveling de Multytenne toch op de Astra 23,5 uit te richten en niet op de Astra 19,2. De Astra 19,2 is sterk genoeg. De Astra 23,5 heeft het meeste signaal nodig.

Geplaatst:

in 2011 was mij gemeld 4 graden naar het oosten gekanteld , ik heb de schotel toen redelijk goed gekregen en heb het zomaar gelaten , maar nu wil ik die toch wat beter afstellen nu ik enigma signal meter op mijn smartphone heb

VU+ ultimo en ultimo 4K

Geplaatst:

Ok, ik heb de schuinte aangepast met de gradenboog app :)

ook nog eens gecheckt of de buis wel mooi 90° stond met dezelfde app ( was dus niet het geval )

het is al beter nu , maar hoeveel bedraagt de elevatie ?

VU+ ultimo en ultimo 4K

Geplaatst:

Beste SIMBAke

De gradenverdeling van de elevatie op een schotel dient er alleen maar voor om de satelliet makkelijk te kunnen vinden waar je op gaat afstellen. Als je de satelliet eenmaal gevonden hebt, interesseert het eigenlijk helemaal niet meer wat die schaalverdeling

precies aangeeft want je moet de schotel gewoon op maximale signaalkwaliteit afstellen waarbij je de elevatie en de draairichting gebruikt.

Jij had gewoon ontvangst maar je wilt de Hotbird beter. Waarom wil je de elevatie dan weten?
Bovendien vraag ik me af of je mobiel met de app wel nauwkeurig is. Heb je al eens gecontroleerd door hem in twee verschillende posities tegen het te meten object te plaatsen, dus links en ook een keer rechts ervan of aan voorzijde maar ook aan de achterzijde? Het zou me verbazen als je dan twee maal precies dezelfde hoeken meet.

Geplaatst:

de schaalverdeling heb ik nog nooit gebruikt eigenlijk in de15 jaardat ik al met satelliet bezig ben

ja die app lijkt me vrij nauwkeurig , ik heb langs beide zijde dezelfde waarde

maar het lukt me niet om astra 23.5 en hotbird goed te krijgen , ik zal dus een keuze moeten maken wss

VU+ ultimo en ultimo 4K

Geplaatst:

Ik geloof best dat je moet afregelen op astra1 voor het beste signaal op hotbird maar dat werkt niet bij mij dus ik heb die maar op de hotbird uitgericht

ik heb daarnaast ook nog een TRIAX met duo LNB met astra 1 en 3 , dus het signaal op astra 3 maakt niet zoveel uit

ik wou eigenlijk het signaal van beide goed krijgen zodat ik de TRIAX niet hoeft te gebruiken , aangezien die maar 2 LNB heeft

want bij een opname kan ik enkel de zender zien die wordt opgenomen , ik weet ook niethoe dat komt : geen vrije tuner geeft die aan bij het zappen

tunerinstellingen fout ofzo ?

VU+ ultimo en ultimo 4K

Geplaatst:

Beste SIMBAke

Als jij in Gent het maximale uit de Hotbird wilt halen, dan zullen de overige satellieten minder zijn, daar valt niet aan te ontkomen.

In Gent is bijv. de afstand tussen de Astra 23,5 en de Hotbird ruim 4mm kleiner dan in het ontwerpgebied. Ook de skew van de lnb’s wijkt in Gent aanzienlijk meer af dan in het ontwerpgebied. Deze twee zaken samen zorgt er voor dat je in Gent niet alle 4 de satellieten optimaal kunt ontvangen. Je zult dus een keuze moeten maken.

Geplaatst:

ik woon niet in gent , maar tussen gent en antwerpen , maar dat maakt niet veel verschil wss ?

weet je soms een zender waar ik kan op afstellen op hotbird ? want die planeta HD vind ik niet in mijn zenderlijst

VU+ ultimo en ultimo 4K

Geplaatst:

kan ik de hotbird ontvangen op die triax duo lnb als ik die wat bijregel ?

maar dan heb ik maar 1 satelliet met die schotel wss ? 

ik heb nog een enkele lnb liggen

maar dan moet ik een tuner bijsteken in mijn DM8000 om ten volle kunnen gebruik maken van de dual tuner , in dit geval dan triple

VU+ ultimo en ultimo 4K

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen