Sprietje Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Beste SIMBAke Nee, die 25km maakt maar heel weinig verschil uit. Een lijst met zwakke transponders vindt je hier: http://deansplace.***ongewenste_url***/weakest-transponders-t65.html BNT World heeft sinds 25 juli transponder 12207V verlaten waardoor deze zender dus niet meer gebruikt kan worden om te controleren of je schotel voldoende signaal op de Astra 23,5 ontvangt.Twee schotels samenvoegen die beide al een diseqc-switch hebben, kan alleen maar met een uncommitted switch. Dit lijkt me geen praktische oplossing.Als jij meer signaal wilt hebben, dan denk ik toch dat je een andere schotel moet nemen.
SIMBAke Geplaatst: 26 juli 2013 Auteur Geplaatst: 26 juli 2013 ja , ik gebruik nu al samen , de triax voor astra 1 en 3 op tuner 2 de multytenne voor de 4 sats optuner 1 werkt goed , maar tijdens opname lijkt het alsof ik maar 1 tuner heb , kan geen ander programma bekijken dus dan heb ik dus die uncomitted switch nodig ? VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
Sprietje Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Bedenk wel dat een extra switch erbij ook weer extra verlies geeft. Ik zou dit nooit doen. Ga dan voor een andere schotel met vier losse lnb’s.
Remond Geplaatst: 14 mei 2014 Geplaatst: 14 mei 2014 Ook mijn Multytenne Twin geeft een zeer zwak signaal van de Astra 23.5 door. Ook ik wil proberen of het kantelen van de schotel een sterker signaal oplevert. Weet iemand wat de optimale kantelhoek is voor de locatie Leerdam (miidden Nederland)? AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78
smetje limb.BE Geplaatst: 14 mei 2014 Geplaatst: 14 mei 2014 probeer eens +-6° schuin zodat hotbird wat nar beneden gaat 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 14 mei 2014 Geplaatst: 14 mei 2014 Beste RemondIk heb het voor je uitgerekend hoe schuin de Multytenne in Leerdam moet staan om optimale ontvangst te hebben.Je moet de mast 3,8 graden schuin zetten hellend naar het oosten kijkend in de richting waar de schotel moet staan.Om je een idee te geven hoe schuin 3,8 graden is:Dat is 6,6mm verschil op 10cm mastlengte of 13,2mm op 20cm mastlengte enz. 1
Guillaume65 Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Ik ben maar zo vrij om aan te sluiten op dit topic..... Ik heb een tijd lang via een T90 TV gekeken, maar ben overgestapt op kabel vanwege een snelle internetaansluiting. De T90 is naar een andere eigenaar gegaan. Maar ik mis de engelse en duitse HD-zenders, dus heb ik een Mutlytenne op de kop getikt. Ik ga die op de mast van de tegelvoet van de T90 schroeven (met een vooruitziende blik heb ik alle bekabeling gelukkig laten liggen). Ik heb al veel nuttige informatie van Sprietje gevonden over het uitrichten van de schotel, waarvoor dank, maar ik vraag me af hoeveel ik de mast moet laten hellen op locatie: 51.96722, 4.61762. Wim T90 28.2, 23.5, 19.2, 13.0, -0.8 DM800, DM600, DM500
Sprietje Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Als je de Multytenne precies 4 graden scheef zet, hellend naar het oosten, dan heb je de meest ideale ontvangst.Bij 4 graden staat de mast 7mm scheef op 10cm, 14mm scheef op 20cm enz.
Guillaume65 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Dank Sprietje. Ik ben van het weekend bezig geweest. Ik heb de Enigma Signal Meter gebruikt, daarnaast nog een hellingshoek appje. Ideaal! Met de T90 zat ik nog met een complete set (TV + ontvanger op het dak), nu alleen de tablet erbij. Het kantelen van de mast is nog niet gelukt. Als ik de hoeken van de tegelvoet omhoogbreng, gaat hij doorhangen, waardoor het effect minimaal is. Ik zal dus wat extra ondersteuning moeten maken. Voorlopig ben ik tevreden. Ik krijg de BBC en de Duitsers netjes binnen. Straks met een regenbui eens zien wat er van het signaal overblijft. T90 28.2, 23.5, 19.2, 13.0, -0.8 DM800, DM600, DM500
Sprietje Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Tja, met die 4 graden helling naar het oosten zorg je er voor dat de 4 lnb's precies de Clarkebelt volgen en dat de skew van de lnb's beter staan afgesteld op de satellieten.
Guillaume65 Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Ik ga daar zeker nog mee aan de slag. Het is natuurlijk wel een sport om er het maximale uit te halen. T90 28.2, 23.5, 19.2, 13.0, -0.8 DM800, DM600, DM500
Remond Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 Beste Sprietje, Excuses voor de wat late reactie. Nog bedankt voor je duidelijke uitleg over de hoekverdraaiing. Tijdens mijn vakantie ben ik hiermee aan het stoeien geweest, echter zonder het gewenste resultaat. Astra 3 blijft een probleem. Tijdens de minst of geringste heb ik uitval. Misschien hoort dit in een nieuw topic thuis, ik wil namelijk een tweede TV gaan gebruiken middels een AZ-box die ik werkeloos heb staan. In een eerder draadje las ik dat de uitval van mijn Multytenne twin mede het gevolg kan zijn van een transponderwijzigingen die door CD is toegepast. Is het een optie om mijn Multytenne twin te vervangen door b.v. een Triplesat 64 met 4 aansluitingen. Hiermee hoop ik 2 liegen in en klap te laan, nl. minder uitval bij regen en kijken/onemen op twee locaties in huis. Daar het topic over dit onderwerp alweer een jaar oud is , vraag ik me af of er inmiddels al meer ervaring en/of beter vergelijkbare oplossingen zijn voor de triplesat 64 opstelling. AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78
Sprietje Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 Ik hoop dan wel dat dat vakantieoord niet in Zuid-Europa ligt want daar werkt een Multytenne niet.Nu schrijft Technisat wel voor dat je de schotel op de Astra 19,2 moet uitrichten omdat de lnb van de 19,2 precies in het midden zit maar ook in die grote kop hebben ze zitten woekeren met de ruimte en kloppen de afstanden onderling niet helemaal. Daarom is het ook 't beste nadat je de schotel op de Astra 19,2 hebt uitgericht om daarna de schotel fijn af te stemmen met maximale signaalkwalietit op de Astra 23,5.En ook zeker een regenkapje helpt bij regen een heel stuk waarbij maat A 4cm is en maat B 7cm.
Remond Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 Hoi Sprietje, Het in detail uitrichten op de Astra 23.5 heb ik al geprobeerd. Het hoogst haalbare blijft echter matig bij een onbewolkte hemel. Het kapje zal ik ook eens proberen. Neem niet weg dat ik over een maandje een 2e TV wenst aan te sluiten. Met de Multytenne twin zal dit niet kunnen. AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78
Sprietje Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 Op een Multytenne twin kun je twee satellietontvangers aansluiten. Wens je 3 tuners aan te sluiten en hoeft die derde tuner niet gelijktijdig met die andere tuner gebruikt te worden, dan kun je gebruik maken van een sat-priority switch.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen