Gast Geplaatst: 18 oktober 2001 Geplaatst: 18 oktober 2001 Hallo, ik ben in het bezit van 70 (75 buitenkant)cm schotel, LNB:universele philips type SX 1019 en (tijdelijk overleden) DSX 7071. Daar ik voorlopig even met phil. deco niet kan gebruiken ben ik met mijn oude analoge smartrack beetje bezig geweest. Ik heb tijdje geleden de schotel met deze oude analoog uitgericht (tvtje in de buurt en met de hand beetje draaien en kantelen tot ik astra had) Ik wilde echter nu kijken of ik Hotbird kon vinden (heb in het verleden op de camping in zeeland wel andere sat. gevonden, toen wist ik echter niet welke het was) Ik krijg nu geeneen andere satelliet gevonden (de schotel op de camping was trouwens zeer klein 35cm schat ik)met deze 70cm schotel. Schotel hangt achter het huis a/d garage derhalve kan ik hem t.o.v Astra niet veel verder richting het zuiden draaien maar richting het oosten kan ik helemaal komen! Nou hier dan de eigenlijke vraag! Wat kan ik het beste aanschaffen voor een redelijke prijs om schotel goed uit te richten (en eventueel welke satellieten zijn er met deze configuratie te ontvangen) En heeft het zin om eventueel met dit pakket dat ik nu heb een twin lnb aan te schaffen en wat komt daar dan nog meer bij kijken? (diseq??? weet niet precies wat dat is, ik geloof een soort "schakelaar" voor de lnb's??)<P>Bij voorbaat dank voor diegene(n) die hier even hun tijd aan willen besteden.<P>Gr. John
Johan45 Geplaatst: 18 oktober 2001 Geplaatst: 18 oktober 2001 Denk niet dat je met een anologe decoder kanalen kan ontvangen op de hotbird<P>Als de Philips weer tot leven gewekt is heb je niets aan een twin lnb.<BR>Wil je astra en hotbird ontvangen op een Philips C+ seca decoder (ook voor andere merken C+ seca decoders)zijn er twee mogelijk heden<BR>1. Twee schotels met voor elke schotel een lnb.<BR>2. Een schotel met twee lnb`s onder een hoek van 6,2 graden van elkaar.<P>Gezien de plaatsing van je schotel zal er wel een probleem ontstaan wat betreft de Hotbird sat. daar deze 6,2 graden rechts van de astra sat. staat.<P>suc6 Johan. Vult u rustig aan !!!
Gast Geplaatst: 18 oktober 2001 Geplaatst: 18 oktober 2001 Johan, alweer bedankt voor je antwoord! blijven er nog paar kleine vraagjes over!<BR>1:als ik dan 2 lnbs op 1 schotel zet (ik ga er vanuit dat de houder voor die 2 lnb's bij bijna iedere satshop te koop is)kun je ze dan ook op dezelfde coaxkabel aansluiten of moet je aparte kabel erbij leggen?<BR>2:met die 7071 van Phil. kun je dan gewoon in het menu (7.1. van schotel wisselen of zou dit alleen maar in het menu gezet zijn om alleen op 1 andere satelliet te kijken en daarbij Astra niet meer te kunnen ontvangen? En als dat zo is dan zou je zoiets als een "diseq" aan moeten schaffen?<P>Gr. en alvast bedankt, John
trust Geplaatst: 18 oktober 2001 Geplaatst: 18 oktober 2001 johan 45 ! <BR> géén analoge kanalen op hotbird ? ech wel .<BR>4tover : stem maar eens analoog af op astra :<BR>BR 11.141 H en draai dan langzaam naar het zuiden .<BR> Ik vind dan vanzelf op hotbird : TVN .<BR>misschien lukt het op deze manier.<BR>succes gr trust+ Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 18 oktober 2001 Geplaatst: 18 oktober 2001 Trust goedenavond! Ik wil wel maar ik kan niet! Ik bedoel ik ben nog niet goed thuis in dit wereldje maar al doende leert men. Ik kan met mijn analoogje voor zover ik weet niet veel anders doen dan de polarisatie Horizontaal of Verticaal instellen, frequentie (950-2050)instellen, div audiokanalen instellen (1 tot 32)kiezen tussen Sat A en B en dan nog iets met Sc 0 of Sc 1 (wat dat is?) en Ins of Del (zal toch niet betekenen Insert of Delete?)<BR>Dus hoewel ik alle reacties ZEER op prijs stel en iedere keer weer bijleer moet ik je toch vragen wat je bedoeld met BR 11.141 H.<P>(Het klinkt misschien afgezaagd maar ik verders helemaal geen technische/comp. achtergrond maar wil GRAAG leren)<P>Alvast weer bedankt voor de genomen moeite en Gr. John.
boes80 Geplaatst: 19 oktober 2001 Geplaatst: 19 oktober 2001 Even wachten totdat je philips weer werkt, vandaag zelf een monoblock neergehangen, uitrichten op de astra en de hotbird vang je automatisch, success
Johan45 Geplaatst: 19 oktober 2001 Geplaatst: 19 oktober 2001 Sorry hoor dat er toch nog een analoog kanaal op hotbird is.<P>Maar wat je vraag over de kabels betreft het volgende.<BR>De twee lnb worden geschakeld met een 1.0 two way diseq.Hier worden de twee verschillende lnb`s en de seca decoder op aangesloten.Hierdoor word automatisch de juiste lnb ingeschakeld als je op je decoder gaat zappen van een zender op astra en/of naar hotbird.<P>Als je zoverbent stuur me maar een pm dan help ik je wel verder.<P>suc6 Johan. Vult u rustig aan !!!
Gast Geplaatst: 19 oktober 2001 Geplaatst: 19 oktober 2001 Boes en Johan ok dankjewel voor de info. Ga volgende week weer proberen, moet helaas hele weekend+maandag werken, ben daarvoor echter di+woe+donderdag vrij kan ik lekker 3 dagen prutsen! Hopelijk dat H2.... ook weer a.h. hobbien is dan! <P>Gr. John<P>ps Johan en ook bedankt voor het aanbod voor pm'tje te sturen aan je als ik hulp nodig heb!
trust Geplaatst: 19 oktober 2001 Geplaatst: 19 oktober 2001 4tover :<BR>BR = zendernaam : Bayrisch Rundfunk<BR>11.141 = de ontvangst frequentie die je in moet stellen.<BR>H = horizontaal , die had je al gevonden<P>en voor johan45 : één analoog kanaal ?<P>Ik heb hier een oude analoge ontvanger staan merk ANDERSON , die bedien je nog net als vroeger de radio , met een draaiknop voor de zenders en voor horizontaal /vertikaal een tuimelschakelaar.<BR>Hiermee heb ik even de hothird afgezocht en meer als 20 , vrij te ontvangen kanalen gevonden. <BR>Ben jij meteen het digitale tijdperk ingestapt ? Jammer analoog was /is ook leuk .<BR>gr trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 19 oktober 2001 Geplaatst: 19 oktober 2001 bbc world is toch ook fta op htb <BR>groeten j
Gast Geplaatst: 19 oktober 2001 Geplaatst: 19 oktober 2001 Trust hartelijk dank maar ik dacht al wel dat 11.141 als frequentie vind ik voor mijn analoogje zo vreemd! ik kan hem namelijk van 950 tot 2050 verzetten! of zou hier voor het gemak de eerste 1 (dus 1950 tot 12050) maar vergeten zijn? als ik op 1141 zoek krijg ik wel duitse zender (ben net thuisgekomen dus gelijk geprobeerd) met indicatie >>RP. Ik heb wel duits kanaal met BR (en een soort visje) in het beeldscherm maar die zit op Polarisatie U (zal wel V zijn) freq 1)1933.<P>Boes op de Astra zitten inderdaad nog een hoop kanalen die je kan ontvangen! alleen 90 % ongeveer is alleen maar Duits! <P>Gr. John.
Aanbevolen berichten