Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
Ik overweeg een VU+ Ultimo te kopen om automatische opnames te maken op verschillende kanalen tegelijk op de UPC kabel.

Ik heb wat vragen aan mensen die ervaring hebben met VU+ ultimo en de autotimer plugin.

Op dit moment maak ik ook opnames maar dan van het analoge signaal met een PC met daarin 3 TV insteekkaarten. Ik heb op de PC een applicatie (WebShifter) draaien dat (handmatig en via keywords) opnames kan maken via die TV kaarten.

Ik wil graag dezelfde functionaliteit die ik nu ook met mijn PC heb met een VU+ Ultimo met 3 DVB-C kaarten. 

Ik kan nu:

1. via de tvgids opnames inplannen via een browser, zowel binnen mijn eigen netwerk als ook via het Internet
  2. opnames laten maken door elke dag automatisch naar een keyword/ programmatitel/ omschrijving te laten zoeken op bepaalde zenders
  3. gelijktijdig opnames laten maken op de 3 tuners, waarbij de PC steeds zelf kijkt welke tuner vrij is voor opnames
  4. een hogere prioriteit toekennen aan de programma's die ik niet graag wil missen zodat die voorrang krijgen boven andere programma's als alle 3 tuners bezet zijn
  5. aan de programmanaam van het bestand een datum toevoegen en de tekst "(bewaar 5)"
  6. elke nacht een batchjob draaien die het getal achter "bewaar" verlaagt en het bestand automatisch verwijderd als het 0 was. (automatisch opruimen zorgt ervoor dat de harddisk niet te snel vol loopt)
Kan iemand met ervaring svp bevestigen dat dit mogelijk is met een Vu+ Ultimo en hoe (firmware, plug-ins, Cron-job)?

Ik heb ook nog wat algemene vragen:

1. Is de Vu+ Utilmo het meest geschikt (3 tuners) of heeft iemand een betere suggestie?
  2. Loopt de Vu+ Ultimo op zijn eind (sinds 2011 op de markt)? Komt er wellicht snel een Ultimo2?
  3. Maakt een Vu+ Utilmo storend geluid als hij in de buurt van de TV staat (ventilator, harddisk)?
  4. Welke firmware kan ik het beste draaien? VTI of openpli lijken voor de hand te liggen.
  5. Ik zag dat het apparaat in Duitsland aanmerkelijk (€100) goedkoper is dan in Nederland. Heeft iemand ervaring met buiten Nederland bestellen of is dat onverstandig (garantie, Duitse taal in systeem, etc)?
  6. Wat zijn Bouquets?
aangepast door Comic

• Moderator
Geplaatst:

1. kan ook met een ultimo

2. kan ook met een ultimo, plugin autotimer installeren.

3. kan ook met een ultimo. Box kijkt zelf welke tuner er vrij is.

4. kan niet met een ultimo. Je kan domweg niet meer opnames gelijktijdig programmeren dan je tuners hebt, tenzij de programma's op dezelfde transponder zitten (kweenie of dat bij dvb-c ook zo werkt).

5. Daar zul je zelf wat voor moeten doen. Maar waarom spul opnemen en dan na 5 dagen weggooien zonder dat je het gekeken hebt?

6. Cronjob kan wel. Programma's die opgenomen zijn hebben meen ik een timestamp in de filename, daar moet je wel wat mee kunnen.

1. Er zullen vast andere merken zijn die ook 3 tuners kwijt kunnen

2. Daar heb je een goed punt. De fabrikant heeft nog geen mededelingen gedaan over een Ultimo2. Aan de andere kant, als je nu 3 dvb-c tuners wilt, zit je vast aan een Ultimo.

3. De mijne staat onder de tv, en de harddisk (staat stil indien niet nodig) en de ventilator hoor je bijna niet.

4. Dat is een kwestie van smaak. Ik heb jaren pli gedraaid, en draai nu alweer sinds versie 4 met VTI op mijn ultimo en uno.

5. Als je het ding in duitsland koopt en hij gaat stuk zal je hem via die route weer gerepareerd moeten zien te krijgen. De taal is geen probleem die kan je zo aanpassen naar nederlands of engels.

6. Bouqets zijn "groepen" in je kanaallijst. Mijn Ultimo heeft 4 lnb's tot zijn beschikking, en als je alle satellieten scant, heb je zo'n 5000+ kanalen. Daarvoor kan je een kanaallijst maken die je onderverdeeld in bouquets. Als je dan wilt zappen, kan je eerst naar het bouqet "Canal Digitaal" voor de nederlandse zenders, "freeview" voor de Engelse zenders, "Duits" voor duitse zenders.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...