Ga naar inhoud


hoe onmogelijk maken een opname wissen?


Hensat

Aanbevolen berichten


het zijn niet de rechten van gebruikers maar read-only hetgeen helpt

dat zou te regelen zijn in een enigma2 receiver

maar dat zul je niet standaard aantreffen in een der images als optie

zo iets moet je zelf aanpassen

 

maar het moet niet gekker worden, dat er dan een tweede prullenbak moet komen voor blonde troela's

:grin:

  • Like 1

Time Machine Stadium - Live

Jean Michel Jarre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Precies. Ik zou de gebruikers opvoeden. Hier worden de Ultimo en de Uno die de disk shared van de Ultimo door iedereen gebruikt, en als het weg is is het weg. Tot nog toe nog nooit iets kwijt geraakt wat onbedoeld weggegooid is.

 

Wat ik dan weer wel gedaan heb is alle mounts van mijn nas als read only gemount zodat niemand daar iets kan weggooien met de settop box.

 

wil je het toch zou je inderdaad een opname read only kunnen maken, maar dan zul je dat vanaf de commandline moeten doen omdat dat in geen enkel image mogelijk is voor zover ik weet.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via ftp met dcc kan ik de rechten veranderen (file attribute) read ,write execute.Zou dit moeten werken als ik alleen het comando read geef ?.Of anders weet iemand hoe ik de prullenbak verplaats dus niet meer in de map movie's ? Ik kan de prullenbak niet vinden via ftp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

komt omdat hij .trashcan heet. Die . ervoor maakt dat hij hidden staat. Kijk even in de opties of je hidden files aan kan zetten in je ftp client.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad . voor de map en linux verbergt hem voor users

maar wel effe testen of je die in de applicatie dan ook niet meer ziet

daar meestal root wel alle rechten heeft om alles te zien.

ciao

 

ps bijlage afbeelding, je ziet .voor het mapje en is toch te zien als root.

aangepast door Tonskidutch

Time Machine Stadium - Live

Jean Michel Jarre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog niets gedaan.De map trashcan (prullenbak) is altijd onzichtbaar geweest.Ik krijg hem ook nu niet te zien ,heb verborgen bestanden zichtbaar gemaakt.Kan ook zijn dat ik op een verkeerde plaats kijk.Ik ga er van uit dat trashcan gewoon in de map movie zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stel  de trashcan gewoon in op wissen na 7 dagen of 30 dagen, net wat je wil om ongewenst weg gooien of vergissingen te voorkomen

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan kan er nog gewist worden door op de verwijder knop te drukken.Heb nog eens geprobeerd om de rechten de veranderen in alleen lezen,dit heeft geen enkele invloed op het wissen.

Met rechten bereik je niets omdat het programma die de wis opdracht geeft root (dus alle) rechten heeft.

 

Wat je kan doen is een crontab aanmaken die om de zoveel tijd (bv om de dag) de inhoud van ,trashcan in een

andere directorie zet bv (mv /hdd/movie/.trashcan/* /hdd/movie/backup)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...