Ga naar inhoud


Editie 18 - Telestar Profirapid 85 met Telemount


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Hierbij onze review van de Telestar Profirapid 85 met Telemount.

 

Het betreft hier een hoogwaardige schotel met een afmeting van 85 cm en een multifeed-arm voor 4 satellietposities waarin de LNB's direct op de juiste plek zitten. Eenvoudig af te stellen dus.
 

De schotel en mount zijn qua materialen goed te vergelijken met de Technisat Multytenne, uiteraard alleen met een veel hoger rendement en natuurlijk ook een groter formaat.

 

Review: Editie_18_Telestar_Profirapid85-Telemount.pdf

 

Dit review topic is alleen bedoeld voor vragen en opmerkingen over deze review. Vragen over schotels stel je in het schotelpark forum!

 

Bvd.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Michel, bedankt voor de review, ziet er goed uit. Ik heb wel een vraag.

 

ik kan uit je review niet halen hoe je de schuinte van de lnb's instelt.

Ook bij het stukje over de installatie kan ik daar niets over vinden.

 

De tekening met de taartpunt lijkt wel te duiden op een instelling, maar in de detailfoto's is daar niets van terug te vinden.

 

Verder gebruik ik altijd een andere volgorde voor de satellieten ivm het gebruik van voorgeprogrammeerde satelietontvangers van CD: 

 

diseqc 1  Astra 1

diseqc 2  Astra 3

diseqc 3  Astra 2

diseqc 4  Hotbird

 

Ook mijn satmeters zijn zo geprogrammeerd en ik kom deze volgorde vaak tegen bij collega satters.

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De review is niet bedoeld als handleiding, maar uiteraard kan ik je wel via dit topic verder helpen.

Zie bijgevoegde gebruiksaanwijzing: Telemount_handleiding.pdf

 

Je draait het LNB in feite gewoon in de houder iets naar links of rechts totdat je signaal optimaal is. Daar zul je een meter voor moeten gebruiken.

Als iemand in jouw omgeving dat al gedaan heeft en dezelfde LNB's gebruikt zou je in principe dezelfde instellingen kunnen gebruiken door te kijken naar de gradenaanduiding op het LNB. De schotel en onderlinge afstand tussen de LNB's is in principe bij iedereen gelijk, dus in principe ook de kruispolarisatie-afstelling (skew).

 

Kruispolarisatie (skew) afstellen is gewoon een algemene afstelling en geldt voor iedere (multifeed) schotel.

 

Meer informatie hier: http://www.sat4all.com/forums/topic/329458-lnb-skew-84-welke-kant-op-draaien/

 

Verder gebruik ik altijd een andere volgorde voor de satellieten ivm
het gebruik van voorgeprogrammeerde satelietontvangers van CD: 


diseqc 1  Astra 1

diseqc 2  Astra 3

diseqc 3  Astra 2

diseqc 4  Hotbird


Ook mijn satmeters zijn zo geprogrammeerd en ik kom deze volgorde vaak tegen bij collega satters.

 

Iedereen heeft zijn eigen voorkeur, maar ik kom de instelling zoals in de review het meest tegen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kathrein schotels hebben die constructie al jaren.

 

Kijk maar op bladzijde 5 van een CAS 80  http://www.kathrein.de/en/sat/products/doc/9363635.pdf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste iedereen,

 

Zeer interessante schotel, zeker als je deze in een mast moet monteren, Quick and Easy. Een betere Multytenne

Toch nog even terug te komen op skewing. Bij een Triax schotel betekent dat het multiblock ca 10graden gedraaid moet worden, dus ook een verschuiving van in positie van de LNB's. en daarnaast worden de LNB's ook nog gedraaid.

 

Waarom is dat bij Telestar Profirapid 85 met Telemount niet van toepassing?

 

Ik hoor graag van jullie omdat ik op het punt sta om een Triax 88 met multiblock en 4 twin LNB's te kopen voor in een mast 15meter hoog

Dit zou een geweldig alternatief zijn.

 

Gr

Olaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen instelling. Dat is me nu wel duidelijk.

De fabrikant heeft er klaarblijkelijk voor gekozen om de LNB's een vaste positie te geven tov de schotel.

Dus de ontvangst is waarschijnlijk alleen optimaal in het westen van Duitsland, als je er van uit gaat dat gekozen is voor een gemiddelde skew voor het hele gebied van het westen van de Benelux tot het oosten van Duitsland.

Als je toch een optimale ontvangst wil hebben in de randgebieden zit er niets anders op dan om de schotel scheef te monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Omdat die mount al de juiste vorm heeft een een Triax mount een universale mount is waarop je ieder LNB afzonderlijk af moeten stellen.

 

Op de post van Sjaak ga ik verder maar even niet te veel in. Ik kan een schotel maken van 10.000 euro die nooit meer roest, nooi uit elkaar valt en het allerbeste rendement heeft. Ik ben echter bang dat niemand die schotel zal willen kopen. Dit is voor het geld echt uitmuntende kwaliteit. Op hetzelfde niveau als de Multytenne en diverse kathrein schotels.

 

Deze Profirapid zou zo uit dezelfde fabriek als de multytenne kunnen komen want de gebruikte materialen lijken verdacht veel op elkaar.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Wel apart dat je zelf aan de gang moet met een 6,5 mm boortje. Konden ze dat nou niet standaard af fabriek uitboren, zoveel gaten en deze moet je zelf doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er is wel een logische verklaring: de standaard mount gebruikt wel dat kleine gaatje.

 

Mvg

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Telestar schotel is gewoon een Technisat Satman 850 die al jaren bestaat en met de multifeedhouder de Technisat Skytenne heet, zie de site van technisat:

https://www.technisat.com/de_DE/Skytenne/352-1626-1846/

 

Hier is ook te vinden dat het een 21 graden offsetschotel is met een f/D-verhouding van 0,67 en dat de dikte van de schotel 1,6mm aluminium is. De versterking is 38,2dB bij 11,3GHz.

 

Een goede uitleg over deze Skytenne is hier te vinden:

http://www.youtube.com/watch?v=A-RkODXFnLU

 

Ook is er een vergelijkende test gedaan met andere schotels van ongeveer 85cm diameter. Zoek maar even op Google met: technisat skytenne test

 

Ik zie de Skytenne in Duitsland te koop staan voor €219,- inclusief 4 stuks ALPS Quattro-lnb’s.

Dezelfde schotel maar dan onder de naam Telestar 85cm Profirapid kost zonder lnb’s €169,-

Een scherpe prijs voor een ALPS Quattro is €30,-. Vier stuks dus €120,-

Tel ik dat bedrag bij die €169,- op, dan betaal je voor een vergelijkbare schotel als de Technisat Skytenne dus €289,-., dus bepaald niet goedkoop. Je hebt wel het voordeel dat je met Telestar 85cm Profirapid de lnb’s kunt kiezen die je wilt en dat er een kabelgootje bij zit.


 

aangepast door Johan45
Link naar reactie
Delen op andere sites

Old Satterhand schrijft:

 

"ik kan uit je review niet halen hoe je de schuinte van de lnb's instelt.

Ook bij het stukje over de installatie kan ik daar niets over vinden.”

 

De skew van de lnb’s is afhankelijk van de plaats waar de schotel staat. Je kijkt gewoon op de site van Dishpointer.com en kunt daar de juiste skew-instelling vinden.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...