Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hy ,ik heb een probleem met de Glasvezel provider XMS, deze wil mij laten betalen voor een jaar kontrakt wat ik  niet heb ondertekend, 

De aansluiting werkt sinds 1julli   niet meer.

De actvatie was op 13-5-2013,ik heb alleen een oplevering verklaring/statusrapport van reggefiber getekend

De wet op Abonementen zou toch gewijzigt zijn,en per maand opzegbaar zijn ?

wie heeft ervaring of weet raad ?

overigens  de rekening die ik op 4 juli kreeg heb ik niet betaald,en ik heb ze ge maild dat ik geen kontrakt getekend heb.

aangepast door columbo

Geplaatst:

Na de eerste contracttermijn is het pas per maand opzegbaar.

Ben je ook niet mondeling iets overeengekomen?

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Nee ,en ik heb zover ik weet  nooit een kontrakt getekend,alleen het opleverings/statusrapport.

ik was vorigjaar op zo'n meeting voorlichtings middag geweest ,maar ik heb niets getekend.,en nooit geen kontrakt ,en of voorwaarden ontvangen.

.

Ik heb de snelhijd een keer gemeten met speedtest.nl en kwam uit op 13606.8  en met ADSL instap KPN,die zou ca 8mb sec zijn,uit op 10261.3.

Dus het verschil was niet zo groot ,en het inloggen op op een website ging slechts een 1/2 sec  sneller.

Het Tv signaal was annaloog ,was redelijk ,maar op TV5 Monde met interferentie,en nu niet bepaald scherp.

aangepast door columbo

Als ze geen getekend contract van jou hebben, staan ze niet sterk.

Dan kun je er wel onderuit.

Heb je een doorslag van het opleveringsrapport gekregen?

Even goed doorlezen of het geen overeenkomst is.

Hun voorwaarden.

1.1.17 Overeenkomst: de afspraken tussen Xms en Eindgebruiker, vastgelegd in een

formulier, document of op een andere wijze, schriftelijk of elektronisch, op grond

waarvan door Xms één of meer Diensten worden geleverd. In ieder geval maken het

inschrijfformulier, de bevestigingsbrief en/of bevestigings e-mail en de op het

inschrijfformulier en/of op de website vermelde tarieven onderdeel uit van de Overeenkomst.

aangepast door Adriano

Toshiba 46RV555D

DM8000 S-C-T OpenATV 4.1

Geplaatst:

ik heb 2  opleveringsverklaring/statusrapporten gekregen van Reggefiber,van die blauwe  doordruk papieren,,is met woongegevens die ingevuld moeten worden ,  verrichte werkzaamheden ,metingen ,kwaliteitsregitratie/checklist : voor oplevering monteur (handtekening) ,voor akkoord verrichte werkzaamheden bewoner (handtekening)geplaatst. dit is alles wat er op staat..

Geplaatst:

Toch een beetje raar dat ze zonder opdracht (contract) de boel aan komen sluiten.

Ik had ze mooi niet binnen gelaten, waarom jij wel? (misschien vraagt de rechter dat ook als het tot een proces komt)

Je kunt natuurlijk schriftelijk bezwaar maken tegen de ongevraagd geleverde diensten van XMS.

Het antwoord op jou bezwaar goed bewaren.

Toshiba 46RV555D

DM8000 S-C-T OpenATV 4.1

Geplaatst:

Die digtale kanalen heb niet kunnen vinden op mijn DM7020HD ,verschillende instellingen geprobeerd..

Volgen de Cosumenten wijzer is de wet op Abo's veranderd,nu maadelijks opzegbaar ,is ingegaan op 11 Dec.2011.

Geplaatst:

Die digtale kanalen heb niet kunnen vinden op mijn DM7020HD ,verschillende instellingen geprobeerd..

Volgen de Cosumenten wijzer is de wet op Abo's veranderd,nu maadelijks opzegbaar ,is ingegaan op 11 Dec.2011.

Pas na een jaar.

Vu+ Solo - Openpli

Samsung UE32EH6030

Mijn DM 7020HD kan ook DVB-C/T aan ,uiteraard alleen digitaal.

De glasvezel aansluiting werkt niet meer sinds 1juli.

ik wil niks meer met XMS te doen hebben,die kabel tv mogen ze houden.,ik blijf bij  ADSL instap + bellen.

oeps ik krijg die onderstrepen niet weg.

aangepast door satencom

Ik zit zeer dicht op de centrale,dus snelheid is stabile,en heb een DM7020HD ,beter is er (noch) niet.

Overigens de meeste kabel bedrijven halen de meeste zenders rechtstreeks van de sateliet,en kan dus nooit beter zijn,als dat je ze zelf rectstreeks ontvangt,het evt upscalen kan de DM7012HD zelf,daar heb ik geen Zigo of UPC voor nodig. .

aangepast door columbo

dat geld alleen voor de NL zenders,niet voor de buitenlandse zenders.

ps graag on Topic blijven.

aangepast door columbo
Geplaatst:

Of er wel of niet een contract is wordt mij niet duidelijk.

Bij een contract is meestal de looptijd een jaar. Daarna pas kan per maand opgezegd worden.

In het verleden werd het domweg weer met een jaar verlengd als je niet op tijd was om op te zeggen.

De hamvraag is of er een contract voor levering is als accoord gegaan werd voor aanleg.

Geplaatst:

De aansluiting was gratis ,ik heb mijn gegevens vorig jaar op een info avond opgegeven,maar,nooit een contract getekend ,dat wilden ze wel, maar daar was ik het niet mee eens.

Ik kreeg trouwens vandaag weer een nota per mail,gelijk op gereageerd,van mijn laatste bericht opmtrent bezwaar  3dagen geleden , heb ik nog geen antwoord onvangen.

Ik zal ze nog een mail sturen ,net zo lang tot dat alles is opgelost.

Geplaatst:

Accoord gaan met glas tot in de meterkast is geen intentie tot afname van diensten.

Een gratis aansluiting is meer tricky.

Dat betekent een geactiveerd modem zodat de glaskabel een werkzaam signaal afgeeft.

Je hebt daarvan gebruik gemaakt (en hebt geconstateerd dat het onder verwachting functioneerde).

De provider zal dit interpreteren als afname van diensten en dus accoord gegaan zijn met een abonnement (lees contract).

Maar als je geen contract getekend hebt en op de info avond gesteld hebt dat je dat niet wilde dan is er ongevraagd een signaal ter beschikking gesteld en is er geen sprake van een contract.

Geplaatst:

Wat ik volgens Sjaak(k) goed heb begrijp ik niet. Ik heb 2 scenario's genoemd:

De eerste is dat de provider een signaal levert dat tijdelijk is afgenomen. De provider ziet dit als abonnement en stuurt de rekening.

Na niet betalen volgt afsluiten maar wel nog steeds geld willen zien.

Het tweede scenario is dat er nooit getekend is en er dus geen rechtsgeldig contract bestaat.

Vooral omdat Columbo mondeling heeft aangegeven niet te willen tekenen is er ook geen sprake van een mondelinge overeenkomst.

Bij Sjaak(k) is er sprake van tekenen voor de aansluiting en de goede werking. Dat is een ander verhaal en hij is kennelijk tevreden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen