columbo Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 (aangepast) Hy ,ik heb een probleem met de Glasvezel provider XMS, deze wil mij laten betalen voor een jaar kontrakt wat ik niet heb ondertekend, De aansluiting werkt sinds 1julli niet meer. De actvatie was op 13-5-2013,ik heb alleen een oplevering verklaring/statusrapport van reggefiber getekend De wet op Abonementen zou toch gewijzigt zijn,en per maand opzegbaar zijn ? wie heeft ervaring of weet raad ? overigens de rekening die ik op 4 juli kreeg heb ik niet betaald,en ik heb ze ge maild dat ik geen kontrakt getekend heb. 15 juli 2013 aangepast door columbo
Adriano Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Na de eerste contracttermijn is het pas per maand opzegbaar. Ben je ook niet mondeling iets overeengekomen? Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
columbo Geplaatst: 15 juli 2013 Auteur Geplaatst: 15 juli 2013 (aangepast) Nee ,en ik heb zover ik weet nooit een kontrakt getekend,alleen het opleverings/statusrapport. ik was vorigjaar op zo'n meeting voorlichtings middag geweest ,maar ik heb niets getekend.,en nooit geen kontrakt ,en of voorwaarden ontvangen. . Ik heb de snelhijd een keer gemeten met speedtest.nl en kwam uit op 13606.8 en met ADSL instap KPN,die zou ca 8mb sec zijn,uit op 10261.3. Dus het verschil was niet zo groot ,en het inloggen op op een website ging slechts een 1/2 sec sneller. Het Tv signaal was annaloog ,was redelijk ,maar op TV5 Monde met interferentie,en nu niet bepaald scherp. 15 juli 2013 aangepast door columbo
Adriano Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 (aangepast) Als ze geen getekend contract van jou hebben, staan ze niet sterk. Dan kun je er wel onderuit. Heb je een doorslag van het opleveringsrapport gekregen? Even goed doorlezen of het geen overeenkomst is. Hun voorwaarden. 1.1.17 Overeenkomst: de afspraken tussen Xms en Eindgebruiker, vastgelegd in een formulier, document of op een andere wijze, schriftelijk of elektronisch, op grond waarvan door Xms één of meer Diensten worden geleverd. In ieder geval maken het inschrijfformulier, de bevestigingsbrief en/of bevestigings e-mail en de op het inschrijfformulier en/of op de website vermelde tarieven onderdeel uit van de Overeenkomst. 15 juli 2013 aangepast door Adriano Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
columbo Geplaatst: 15 juli 2013 Auteur Geplaatst: 15 juli 2013 ik heb 2 opleveringsverklaring/statusrapporten gekregen van Reggefiber,van die blauwe doordruk papieren,,is met woongegevens die ingevuld moeten worden , verrichte werkzaamheden ,metingen ,kwaliteitsregitratie/checklist : voor oplevering monteur (handtekening) ,voor akkoord verrichte werkzaamheden bewoner (handtekening)geplaatst. dit is alles wat er op staat..
Adriano Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Toch een beetje raar dat ze zonder opdracht (contract) de boel aan komen sluiten. Ik had ze mooi niet binnen gelaten, waarom jij wel? (misschien vraagt de rechter dat ook als het tot een proces komt) Je kunt natuurlijk schriftelijk bezwaar maken tegen de ongevraagd geleverde diensten van XMS. Het antwoord op jou bezwaar goed bewaren. Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
columbo Geplaatst: 15 juli 2013 Auteur Geplaatst: 15 juli 2013 Die digtale kanalen heb niet kunnen vinden op mijn DM7020HD ,verschillende instellingen geprobeerd.. Volgen de Cosumenten wijzer is de wet op Abo's veranderd,nu maadelijks opzegbaar ,is ingegaan op 11 Dec.2011.
satelliet123 Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Die digtale kanalen heb niet kunnen vinden op mijn DM7020HD ,verschillende instellingen geprobeerd.. Volgen de Cosumenten wijzer is de wet op Abo's veranderd,nu maadelijks opzegbaar ,is ingegaan op 11 Dec.2011. Pas na een jaar. Vu+ Solo - Openpli Samsung UE32EH6030
columbo Geplaatst: 16 juli 2013 Auteur Geplaatst: 16 juli 2013 (aangepast) Mijn DM 7020HD kan ook DVB-C/T aan ,uiteraard alleen digitaal. De glasvezel aansluiting werkt niet meer sinds 1juli. ik wil niks meer met XMS te doen hebben,die kabel tv mogen ze houden.,ik blijf bij ADSL instap + bellen. oeps ik krijg die onderstrepen niet weg. 18 juli 2013 aangepast door satencom
columbo Geplaatst: 17 juli 2013 Auteur Geplaatst: 17 juli 2013 (aangepast) Ik zit zeer dicht op de centrale,dus snelheid is stabile,en heb een DM7020HD ,beter is er (noch) niet. Overigens de meeste kabel bedrijven halen de meeste zenders rechtstreeks van de sateliet,en kan dus nooit beter zijn,als dat je ze zelf rectstreeks ontvangt,het evt upscalen kan de DM7012HD zelf,daar heb ik geen Zigo of UPC voor nodig. . 17 juli 2013 aangepast door columbo
columbo Geplaatst: 17 juli 2013 Auteur Geplaatst: 17 juli 2013 (aangepast) dat geld alleen voor de NL zenders,niet voor de buitenlandse zenders. ps graag on Topic blijven. 17 juli 2013 aangepast door columbo
Gast gladys Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 Of er wel of niet een contract is wordt mij niet duidelijk. Bij een contract is meestal de looptijd een jaar. Daarna pas kan per maand opgezegd worden. In het verleden werd het domweg weer met een jaar verlengd als je niet op tijd was om op te zeggen. De hamvraag is of er een contract voor levering is als accoord gegaan werd voor aanleg.
columbo Geplaatst: 18 juli 2013 Auteur Geplaatst: 18 juli 2013 De aansluiting was gratis ,ik heb mijn gegevens vorig jaar op een info avond opgegeven,maar,nooit een contract getekend ,dat wilden ze wel, maar daar was ik het niet mee eens. Ik kreeg trouwens vandaag weer een nota per mail,gelijk op gereageerd,van mijn laatste bericht opmtrent bezwaar 3dagen geleden , heb ik nog geen antwoord onvangen. Ik zal ze nog een mail sturen ,net zo lang tot dat alles is opgelost.
Gast gladys Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Accoord gaan met glas tot in de meterkast is geen intentie tot afname van diensten. Een gratis aansluiting is meer tricky. Dat betekent een geactiveerd modem zodat de glaskabel een werkzaam signaal afgeeft. Je hebt daarvan gebruik gemaakt (en hebt geconstateerd dat het onder verwachting functioneerde). De provider zal dit interpreteren als afname van diensten en dus accoord gegaan zijn met een abonnement (lees contract). Maar als je geen contract getekend hebt en op de info avond gesteld hebt dat je dat niet wilde dan is er ongevraagd een signaal ter beschikking gesteld en is er geen sprake van een contract.
Gast gladys Geplaatst: 24 juli 2013 Geplaatst: 24 juli 2013 Wat ik volgens Sjaak(k) goed heb begrijp ik niet. Ik heb 2 scenario's genoemd: De eerste is dat de provider een signaal levert dat tijdelijk is afgenomen. De provider ziet dit als abonnement en stuurt de rekening. Na niet betalen volgt afsluiten maar wel nog steeds geld willen zien. Het tweede scenario is dat er nooit getekend is en er dus geen rechtsgeldig contract bestaat. Vooral omdat Columbo mondeling heeft aangegeven niet te willen tekenen is er ook geen sprake van een mondelinge overeenkomst. Bij Sjaak(k) is er sprake van tekenen voor de aansluiting en de goede werking. Dat is een ander verhaal en hij is kennelijk tevreden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen