Crazy Sat Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 Als ik de bijgevoegde grafiek volg en deze toepas op de aangeven prijs bij mijn terugverdientijd op 2025 dan klopt dit. Dan is mijn investering afbetaald en verdien ik eraan. Als ik een bedrag van 8.000 euro op mijn spaarrekening laat staan heb ik amper een opbrengst van 0.5 % ( getrouwheidspremie meegerekend ) , kun je zelf uitrekenen. Ben nu 62 jaar , tegen 2025 74 jaar . Is er ergens een studie die mijn toekomst kan vertellen ? Waar ben ik in 2025 , onder de groene zoden ? bron : http://www.hoesnel.nl/energie_ontwikkeling/energie-consumptie-2025.html#EIA-voorspelling feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Moderator ceesv Geplaatst: 20 juli 2014 Moderator Geplaatst: 20 juli 2014 @ceesv Je vergeet dat door de opkomst van zonnepanelen er minder energie wordt geleverd door energiemaatschappijen terwijl zij wel dezelfde inkomsten (omzetten) willen behouden. Dat drijft voor een deel óók de enregieprijzen omhoog. Het woord "willen" zou ik zelf veranderen in "moeten". De overheid verplicht diezelfde energie producenten namelijk om in het geval dat de alternatieve energiebronnen even geen vermogen leveren, de ontbrekende hoeveelheid energie aan te vullen. In de praktijk betekent dit dat er doorlopend grote energiecentrales volop brandstof staan te verstoken en de daaruit geproduceerde elektriciteit slechts voor een klein gedeelte kunnen verkopen. Ook de in het verleden gedane investeringen in infrastructuur dienen terug verdiend te worden. Elektriciteit dient namelijk al geproduceerd te worden voordat deze afgenomen wordt. Dit betekent dat ten aller tijde de productie groter dient te zijn als de afgenomen hoeveelheid. elektriciteit. Wanneer er meer wordt afgenomen als geproduceerd wordt, zal de levering heel eenvoudig uitvallen. Enkele jaren geleden is dit een keer voorgekomen met al gevolg dat van Noord-Duitsland tot in Zuid-Frankrijk de energie voorziening werd onderbroken en het enkele uren duurde voordat alles weer draaide. Dit op reserve produceren van niet afgenomen elektriciteit zijn pure kosten die je terug vind in de energieprijs. Naarmate het aandeel wind en zon energie zal stijgen zal er ook steeds meer conventionele reserve energie geproduceerd moeten worden die letterlijk uit de schoorsteen vliegt. En voor de duidelijkheid, een grote kolencentrale heeft 12-18 uur nodig op op te starten en 24 uur om weer geleidelijk omlaag te stoken. Lees dit rapport, geschreven in opdracht van de Nederlandse overheid eens door, dan wordt duidelijk hoe complex het opwekken van elektriciteit is. De regelbaarheid van elektriciteitscentrales Een quickscan in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken http://www.nextgenerationinfrastructures.eu/catalog/file/499787/RapportEZ_Weijnen.pdf Voor wie het hele artikel te veel lezen is, de conclusie staat op bladzijde 20. Misschien wordt dan duidelijk waarom de prijzen stijgen wanneer er steeds meer alternatieve energie, zon/windenergie, geïnstalleerd wordt. Hierdoor wordt ook het aspect "schone energie" onderuit gehaald. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satcat Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 De energieprijzen gaan toch wel omhoog en niet alleen in Nederland. Is het niet door de brandstofprijzen dan is het wel door de eco-belastingen. Er is afgesproken dat de CO2 uitstoot drastisch verminderd moet worden om de temperatuursstijging te beperken. Die alternatieve energieopwekking moet er dus hoe dan ook komen. Er zal veel geld gestoken worden in het transportnetwerk om problemen te voorkomen. Ook zal men geen kolencentrales gebruiken maar gascentrales die razend snel kunnen opstarten wanneer nodig. Dat kost allemaal iets meer maar dat doen de natuurrampen ook als we niks doen.
Moderator ceesv Geplaatst: 20 juli 2014 Moderator Geplaatst: 20 juli 2014 Er is afgesproken dat de CO2 uitstoot drastisch verminderd moet worden om de temperatuursstijging te beperken. Die alternatieve energieopwekking moet er dus hoe dan ook komen. Tja....... http://co2scam.org/ Ook zal men geen kolencentrales gebruiken maar gascentrales die razend snel kunnen opstarten wanneer nodig. Dat kost allemaal iets meer maar dat doen de natuurrampen ook als we niks doen. Zie bladzijde 9 en 10... http://www.nextgenerationinfrastructures.eu/catalog/file/499787/RapportEZ_Weijnen.pdf Mijn punt is dat iedereen die zonnecellen op zijn dak zet voor eigen gebruik dat vooral moet doen, en dan de toepassing van de gewonnen energie zodanig moet inrichten dat daardoor niet het openbare net wordt beïnvloed. Zodra je echter op grote schaal de energie afname van het openbare net afhankelijk maakt van zonneschijn en wind gaat dit ten koste van onze energie balans voelt iedereen dat in zijn portemonnee. Wanneer jij 10kWh op een dag opgewekt hebt betekent dit niet automatisch dat een centrale dan 10 kWh minder verstookt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 Zou dat niet gestimuleerd worden zodra het leveren van stroom aan het openbare net veel minder oplevert dan dat het onttrekken van stoom aan het openbare net kost? De politiek ziet dat zo langzamerhand ook wel in en ik verwacht dan ook dat binnen afzienbare tijd het zgn. salderen geschiedenis zal zijn en veel bezitters hun solar systeem weer om moeten gaan bouwen zodat het gebruik/opslag van eigen opgewekte stroom groter wordt om niet onder kostprijs stroom te gaan leveren aan het openbare net. Probleem hierbij zal voor de meeste eigenaren echter zijn dat alle mooie rekenvoorbeelden, geweldige rendementen en terugverdientijden dan ook meteen geschiedenis zullen zijn, de leveranciers valt niets te verwijten (het ligt immers aan de politiek) en vooral degene die nu nog instappen in dit avontuur straks het slechts uit zullen zijn. Ga je dan ook nog eens met bedragen en waarden van TS een systeem aanschaffen dan vind ik dat je op je klompen aan kunt voelen dat dit systeem vrijwel zeker nooit een positief rendement zal geven. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
FalconerThe Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 Volgens je staatje zou de kWh. prijs in 25 jaar verdubbelen, een aanname die niet gestaafd wordt door de ontwikkelingen van de laatste jaren. Kijk eens hier. http://www.compendiumvoordeleefomgeving.nl/indicatoren/nl0554-Energieprijzen-en-wereldolieprijs.html?i=6-40 waar de prijsontwikkeling van de laatste jaren staat weergegeven. Wel daar zie je meer dan een verdubbeling in 20 jaar (47->113) , dus dat lijkt me geen argument. Aangezien de vraag zal toenemen en electriciteit maken door middel van fossiele brandstoffen toenemend duurder zal worden lijkt me een verdubbeling zeker niet uit te sluiten.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 juli 2014 Moderator Geplaatst: 21 juli 2014 Ik denk zelf dat binnen onafzienbare tijd er steeds meer elektriciteit uit kernenergie zal worden opgewekt. Op mijn EDF rekening staat op dit moment nog steeds 9 eurocent/kWh. in rekening gebracht, en dat 91% opgewekt is d.m.v. kerncentrales. En ik heb nergens gelezen dat Frankrijk ven plan is die binnenkort te sluiten, integendeel, ze gaan er nog 2 bijbouwen in de komende jaren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
verkerkbr Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 De kerncentrale in Borssele is al meer dan 30 jaar oud. En levert vrijwel continue meer stroom dan alle windmolens bij elkaar. De meeste energie zit in de materie zelf en ook in de "licht straling". Deze onuitputtelijke energie op een moderne manier en veilig benutten dat is de innovatie. Niet die domme windmolens waarvan het rendement niet kan worden opgevoerd. Wind is nu eenmaal niet "dikker". Recentelijk een bericht in de Volkskrant. Infra-rood straling is er in de nacht volop. Deze straling omzetten in straling die door zonnepanelen kan worden opgenomen. Dit geeft een energiebron voor overdag en s'nachts. En ook nog direct bij de gebruiker.
zapper2001nl Geplaatst: 25 juli 2014 Geplaatst: 25 juli 2014 Toch ook even mijn plaatje. Heb de panelen nu 4 weken op het dak liggen. 20 stuks met een totaal van 4800 W/piek. In die 4 weken totale opbrengst ( volgens de SMA sunnyboy 5000lt) 519 Kw/H. In geld zou dat dan zo'n 519 x 20 cent zijn, hetgeen neer komt op 103,80 Euro. Ik heb de panelen via een lokaal bedrijf laten plaatsen, en betaal deze, volgens dezelfde methode als ik mijn cv-ketel huur. Geen eigen geld nodig, maandelijks een vast bedrag, en over 10 jaar zijn ze voor 1 euro van mij. Ik heb nu dus al bijna het bedrag van deze maand terug verdiend. Uiteraard zullen er maanden zijn, dat ik meer/minder heb, maar in de regel, zou ik op jaarbasis genoeg moeten verdienen, om de onkosten bijna compleet te dekken. ( De tijd zal het leren.....) Mijn verbruik is trouwens wel 9000 - 9500 Kw/h per jaar... ( zee-aquarium ,vijver, waterbed, pc-servers...et.etc.etc.) Grtz, René
gerrit B Geplaatst: 25 juli 2014 Geplaatst: 25 juli 2014 Ik hoop voor je dat je ook een regeling hebt kunnen treffen voor als over een paar jaar het salderen verleden tijd is. Als je over een paar jaar geen 20 cent maar slecht 5-8 cent oid. krijgt dan is het wel vrijwel zeker dat dan het resultaat in het negatief komt te staan. Voordeel is wel dat je zee-aquarium ed. ook overdag aan staat en dat je dan dus ook de nodige stroom zelf verbruikt. Geheel anders wordt het voor mensen die overdag aan het werk zijn en thuis minimaal stroom gebruiken maar 's avonds als er geen/weinig stroom wordt opgewekt juist veel gebruiken. Waarschijnlijk krijgen die dan de rekening gepresenteerd. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Con Geplaatst: 25 juli 2014 Geplaatst: 25 juli 2014 (aangepast) Het salderen zal geen verleden tijd zijn, dat kan de slimme meter niet bepalen. Wel kan het zijn dat ze minder gaan geven voor hetgeen je hebt geleverd, dat zijn 2 verschillende zaken. Maar goed, ik heb mijn maandelijkse bedrag vastgepind op mijn verbruik, alles wat ik dan terugkrijg is meegenomen, gewoon positief benaderen . . . heet dat. En als het zover is, gewoon op de dag wassen en drogen (bij zon), scheelt toch weer centjes. 25 juli 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
mauspartyhouse Geplaatst: 25 juli 2014 Geplaatst: 25 juli 2014 Het salderen zal geen verleden tijd zijn, dat kan de slimme meter niet bepalen. Wel kan het zijn dat ze minder gaan geven voor hetgeen je hebt geleverd, dat zijn 2 verschillende zaken. Maar goed, ik heb mijn maandelijkse bedrag vastgepind op mijn verbruik, alles wat ik dan terugkrijg is meegenomen, gewoon positief benaderen . . . heet dat. En als het zover is, gewoon op de dag wassen en drogen (bij zon), scheelt toch weer centjes. Of een droogmolen kopen, nog goedkoper in gebruik! ;-) Boeiend topic blijft dit toch. Ik vind het zeer boeiend te lezen over alle voors en tegens. Zelf woon ik sinds februari in een nieuwbouw woning dat opgeleverd is met zonnepanelen. Het huis was voor aankoop reeds gebouwd, dus hebben we niet specifiek voor zonnecellen gekozen. (aankopen voor aanbouw zou een korting van ca.4500euro betekenen, als je de PV installatie niet nam (10panelen en een sunnyboy)) Ik zie de installatie als een onprettige toevoeging aan de woning die ik wilde. Mooie benadering van een toeval :-) Komende tijd maar eens kijken wat het opbrengt. ET8000
henkie73 Geplaatst: 26 juli 2014 Geplaatst: 26 juli 2014 (aangepast) beste satters /zonnepanelen mensen, wie van jullie log zijn zonnepanelen op de computer/website. ik doe het hier zelf namelijk ook. ik vindt het leuk om het allemaal bij te houden. en ook bij andere mensen te zien link 1 mijn website link 2 dag opbrengst link 3 maand opbrengst link 4 jaar opbrengst link 5 alle opbrengst gr. henk 26 juli 2014 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Con Geplaatst: 26 juli 2014 Geplaatst: 26 juli 2014 . . . . .Ik zie de installatie als een onprettige toevoeging aan de woning die ik wilde. . . . . . Kortom, je hebt jezelf zonnepanelen door je eigen strot gedouwd . .. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
mauspartyhouse Geplaatst: 1 augustus 2014 Geplaatst: 1 augustus 2014 Kortom, je hebt jezelf zonnepanelen door je eigen strot gedouwd . .. Jep Maar om daar een woning niet voor te kopen.... Gaat ook wat ver. ET8000
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen