Ga naar inhoud


wie heeft zonnepanelen ?


mapi

Aanbevolen berichten

ceesv geeft in dit draadje het probleem van zonnepanelen perfect weer.... hoe meer zonnepanelen hoe groter dit probleem....

 

Ok, volgens die grafiek moet is dus kern energie aanschaffen.... Weet wel niet of mijn buren blij zullen zijn als ik dat in de garage begin :P

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat er overigens naast dat grafiekje van Ceesv gezet moet worden is de afname.... Dan zul je zien dat waar de zonnepanelen pieken de afname ook piekt.....

 

je kunt dus ook zeggen dat je de meest vervuilende factor in die grafiek verwijderd......

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

CeesV en Littlesat bewijzen maar weer eens dat je de feiten (data) naar believen kunt gebruiken naar eigen inzicht, al naar gelang je eigen opvatting.
De feiten (de opgewekte, dus ook de gebruikte energie, Appien en Mapi) in Duitsland wordt gebruikt als bewijs dat er overbodige energie wordt opgewekt door zonnepanelen.
Je kunt de grafiek (ik neem even aan die gebaseerd is op feiten) ook anders lezen, als je zonne energie wel een warm hart toedraagt.
De extra energie die overdag nodig is voor de industrie en huishouden wordt perfect opgevangen door de opbrengst van de zonnepanelen. Dan kunnen de overige energiebronnen dus veel efficienter gebruikt worden.

Wat ik al zeg, het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CeesV en Littlesat bewijzen maar weer eens dat je de feiten (data) naar believen kunt gebruiken naar eigen inzicht, al naar gelang je eigen opvatting.

De feiten (de opgewekte, dus ook de gebruikte energie, Appien en Mapi) in Duitsland wordt gebruikt als bewijs dat er overbodige energie wordt opgewekt door zonnepanelen.

Je kunt de grafiek (ik neem even aan die gebaseerd is op feiten) ook anders lezen, als je zonne energie wel een warm hart toedraagt.

De extra energie die overdag nodig is voor de industrie en huishouden wordt perfect opgevangen door de opbrengst van de zonnepanelen. Dan kunnen de overige energiebronnen dus veel efficienter gebruikt worden.

 

Wat ik al zeg, het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt.

 

dat is wat ik zeg, de pieken worden opgevangen met zonne energie , je verhoogt het windenergie aandeel en fossiele brandstof kan je verminderen ( of de kern energie verminderen )

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar wat doen we dan op een bewolkte winterdag, de fabrieken sluiten?

 

Zonne energie is niet calculeerbaar, en daar zit nu net de crux.

 

Let wel, voor de meer zuidelijk gelegen landen is deze situatie gunstiger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan nog even duren maar dan komen we erachter dat zonne- en windenergie geneuzel in de marge is. We hebben al te veel ontwikkeling in kernenergie tegengehouden. We hadden misschien al kernfusie kunnen hebben.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb 5000 W/p gelegd, onder ideale hoek vrij zicht. Terugverdientijd is 6,5 jaar kostte €6400. Lijkt me nu wel te doen, rente op de bank is lager dan inflatie dus waarom niet. Accu's is natuurlijk bs, waarom zou je dat doen, wat je opwekt gaat van je rekening af, wek je meer op dan dat je per jaar gebruikt krijg je geld bij. 

Zolang onze fijne overheid de spelregels niet veranderd loont het om zonnepanelen te leggen.

 

5000W/P zal dus zo'n 4000KW per jaar opleveren dat keer 0,22 cent is 880 euro per jaar.

Dus de terugverdientijd zal dan al ruim 7 jaar bedragen

Maar 7 jaar geld op de bank zetten tegen 2,5% maakt van je 6400 euro al zo'n 7600 euro

en dan zul je de installatie niet al na 6,5 jaar terug verdient hebben maar pas naar 9 jaar.

Maar ga je je geld 10 jaar vast zetten op de bank dan is de rente niet 2,5% maar 3,5 tot zelf 4,5% en dan wordt de terugverdientijd nog weer stukken langer.

En 10 jaar dat is absoluut zeker 3 verschillende regeringen die moeten bezuinigen en gaan passen meten om de eindjes aan elkaar te krijgen en dus een erg lange en onzekere tijd om je investering veilig te stellen.

Er zal dan ook, naast de verkopers van deze panelen, geen enkele investeringsadviseur zijn die je deze investering zal adviseren.

Dus al die mooie praatjes over snelle terug verdientijden ed. neem ik altijd met een korretje zout.

Wellicht dat een enkeling dat met mooie subsidies oid. voor elkaar kan krijgen maar vrijwel zeker zal de meerderheid dat nu niet meer voor elkaar krijgen.

 

Ik motto is dan ook altijd "wil je geld vedienen met zonnepanelen? dan maak je de grootste kans door ze te gaan verkopen en niet door het gebruik ervan".

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  

5000W/P zal dus zo'n 4000KW per jaar opleveren dat keer 0,22 cent is 880 euro per jaar.

Dus de terugverdientijd zal dan al ruim 7 jaar bedragen

Maar 7 jaar geld op de bank zetten tegen 2,5% maakt van je 6400 euro al zo'n 7600 euro

en dan zul je de installatie niet al na 6,5 jaar terug verdient hebben maar pas naar 9 jaar.

Maar ga je je geld 10 jaar vast zetten op de bank dan is de rente niet 2,5% maar 3,5 tot zelf 4,5% en dan wordt de terugverdientijd nog weer stukken langer.

En 10 jaar dat is absoluut zeker 3 verschillende regeringen die moeten bezuinigen en gaan passen meten om de eindjes aan elkaar te krijgen en dus een erg lange en onzekere tijd om je investering veilig te stellen.

Er zal dan ook, naast de verkopers van deze panelen, geen enkele investeringsadviseur zijn die je deze investering zal adviseren.

Dus al die mooie praatjes over snelle terug verdientijden ed. neem ik altijd met een korretje zout.

Wellicht dat een enkeling dat met mooie subsidies oid. voor elkaar kan krijgen maar vrijwel zeker zal de meerderheid dat nu niet meer voor elkaar krijgen.

 

Ik motto is dan ook altijd "wil je geld vedienen met zonnepanelen? dan maak je de grootste kans door ze te gaan verkopen en niet door het gebruik ervan".

 

suc6

 

Gerrit

 

Beste Gerrit,

 

je vergeet de jaarlijkse inflatie af te trekken. Zo´n 2.5 % ben je jaarlijks zo wie zo al kwijt door waardevermindering van je geld.

 

En als de energieprijs de inflatie volgt, wat op zich logisch is, dan krijg toch wel een ander rekensommetje. Plus de komende verhogingen van de energie toeslag er nog bij.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zouden we er aan voorbij gaan dat op dit moment de aarde behoorlijk naar de klote aan het gaan is en dat de motivatie wel eens gewoon schone energie zou moeten zijn en niet alleen financieel gewin.

 

Energie centrales die als back-up zouden moeten draaien om pieken op te vangen kunnen bij weinig vraag prima waterstof produceren.

Op die waterstof kunnen wij dan weer prima autorijden.

Zo hoeft er dus niets weggegooid te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Beste Gerrit,

 

je vergeet de jaarlijkse inflatie af te trekken. Zo´n 2.5 % ben je jaarlijks zo wie zo al kwijt door waardevermindering van je geld.

 

En als de energieprijs de inflatie volgt, wat op zich logisch is, dan krijg toch wel een ander rekensommetje. Plus de komende verhogingen van de energie toeslag er nog bij.

 

Groet,

 

 

Bram

 

en zonnepanelen verliezen per jaar geen waarde? die kun je nu 10 jaar nog steeds voor de nieuwprijs op Marktplaats zetten? en leveren per jaar niet minder rendement? en er gaat nooit iets stuk? en je denkt dat als je na 10 jaar garantie gaat claimen je de volle waarde nog vergoed krijgt? en je denkt ook nog dat de leverancier van de panelen na 10 jaar nog bestaat?

 

Hier zit nu juist het probleem want er zijn zoveel onzekerheden dat niemand je met zekerheid zal kunnen zeggen hoe het met de panelen over 10 jaar staat.

Probeer maar eens met een leverancier af te spreken dat ze garanderen dat jij je panelen binnen 10 jaar terug verdient hebt incl. evt. renteverlies en zo niet dat ze het verschil dan bij gaan leggen.

 

Tja en dan het milieu.

Wat denk je hoeveel energie er gebruikt wordt voor het verkrijgen van de grondstoffen, de productie, vervoer, montage en onderhoud van alles?

Als je dat allemaal bij elkaar optelt dan kom je er al snel achter dat je het daar niet voor hoeft te doen.

Wil je het milieu minder belasten dan kun je beter in een hutje op de hei gaan wonen zonder gas en stroom want dan wordt je energie footprint pas echt een stuk kleiner.

 

Ik sprak deze week iemand die voor het milieu alleen nog maar bio varkensvlees at ipv. vlees uit zo'n grote stal wat slecht voor het milieu was.

Nou die dus maar snel uit de droom geholpen want een bio varken produceerd door de vertraagde groei, extra werk voor te produceren voedsel, extra mest, extra langere verzorging enz. dus 50% meer Co2 dan een varken wat in zo'n mega stal groot wordt gemest.

 

Er zal dus vast al wel onderzoek naar uitgevoerd zijn maar die ken ik (nog) niet maar of zonnepanelen nu zo goed zijn voor het milieu durf ik op voorhand toch al wel te betwijfelen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En over dit onderwerp zijn we het met elkaar eens Gerrit :D

 

Ik las ook vanmorgen in de krant dat die malloten in Brussel bedacht hebben dat iedereen die energie opwekt en teruglevert aan het net gezien moet worden als energieleverancier. Dat betekent in ieder geval BTW aftrek op investeringen maar ook BTW afdragen over de aan het net geleverde energie. En misschien zelfs wel een complete bedrijfsadministratie voeren.

 

@Satcat

De aarde gaat niet naar de klote aan energieverbruik maar aan overbevolking. En dat is geloof ik weer een ander topic.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja en dan het milieu.Wat denk je hoeveel energie er gebruikt wordt voor het verkrijgen van de grondstoffen, de productie, vervoer, montage en onderhoud van alles?Als je dat allemaal bij elkaar optelt dan kom je er al snel achter dat je het daar niet voor hoeft te doen.

Dat zijn gewoon smoesjes.

Iedereen weet dat schone energie in zijn kinderschoenen staat en nog een hele ontwikkeling voor de boeg heeft.

Bij de eerste computers en auto's waren de mensen ook sceptisch maar kijk nu eens hoe het de hele wereld verandert heeft en nog steeds in ontwikkeling is.

En dan wil jij bij schone energie bij de eerste stap al opgeven.

Als je gaat wachten met ontwikkelen tot de olie op is of echt onbetaalbaar dan ben je te laat.

Ook de grote hoeveelheden CO2 en fijn stof zullen flink gereduceerd moeten worden, willen we er niet zelf ziek van worden en onze leefwereld verder vernietigen.

 

@Psychosammie

En die overbevolking daar heb jij vast een oplossing voor.

aangepast door satcat
Link naar reactie
Delen op andere sites

en zonnepanelen verliezen per jaar geen waarde? die kun je nu 10 jaar nog steeds voor de nieuwprijs op Marktplaats zetten?

Over 10 jaar kan je zeer waarschijnlijk panelen kopen die 4x zoveel rendament opleveren.... dan krijg je met de huidige panelen over 10 jaar bij marktplaats er nauwelijks nog iets voor.... Ik denk niet dat die echt zo waardevast zijn....

En het is juist het beter worden van de panelen waar het verlies in gaat zitten... Over 5 jaar leveren ze voor dezelfde kosten waarschijnlijk 2x zoveel op...

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...