Ga naar inhoud


wie heeft zonnepanelen ?


mapi

Aanbevolen berichten

En over dit onderwerp zijn we het met elkaar eens Gerrit :D

 

Ik las ook vanmorgen in de krant dat die malloten in Brussel bedacht hebben dat iedereen die energie opwekt en teruglevert aan het net gezien moet worden als energieleverancier. Dat betekent in ieder geval BTW aftrek op investeringen maar ook BTW afdragen over de aan het net geleverde energie. En misschien zelfs wel een complete bedrijfsadministratie voeren.

 

De malloten hebben dat niet bedacht hoor, Een Oostenrijker had een rechtzaak aangespannen omdat hij de BTW terug wilde van zijn installatie.

 

Als particulier zou het gunstig zijn, je kan de BTW van je installatie en onderhoud terugvragen, maar omdat je minder dan € 1350,-- aan BTW moet betalen over het opgewekte deel val je onder de KOR regeling. Dan heb je een vrijstelling. Je hoeft dan alleen een BTW nummer aan te vragen.. 

 

Maar waarschijnlijk gaat NL hier een stokje voor steken door een wetswijziging... Kost ze anders weer te veel €

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mapi, dat kan eenvoudiger hoor. Je kunt ook zonnepanelen krijgen die je aansluit op een speciale boiler voor zonnenergie.

Heb je meteen warm water en kun je besparen op je energiekosten.

 

Zomaar een quote van een van de vele aanbieders:

 

dat is weer een ander vraagstuk van mij, ergens gelezen dat een zonneboiler niet rendeert... met andere woorden die verdien je niet terug... zegt men..... wat zeg jij ? :)

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die belachelijk lage rentevergoeding (om de financiële markten en ce banmannetjes koest te houden) en de torenhoge inflatie van meerd dan 3% lijkt de rekensom me niet zo moeilijk. En ik kijk niet naar externe factoren, alleen maar naar mijn eigen portemonnee, hoewel het ook wel een kick geeft dat je de meter terug ziet lopen als de zon schijnt!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@littlesat

 

Je kunt geen overtollige energie opslaan. Die energie is gewoon weg. En dus wordt stroom ook niet goedkoper.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet ik dus ook zonnepanelen kopen... dan heb ik toch een reden om blij te zijn als 's zomers de zon schijnt.

Nu betekent de zon alleen maar ellende in de zomermaanden... omdat het dan zo ellendig warm wordt, en daar kan ik niet tegen.

Dus op die manier wordt het toch nog genieten door voor de meterkast te zitten, en te kijken naar de terugdraaiende meter :)

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@littlesat

 

Je kunt geen overtollige energie opslaan. Die energie is gewoon weg. En dus wordt stroom ook niet goedkoper.

 

Jawel hoor dat doen ze hier ook.

Overdag gebruik je een deel van de te veel geleverde stroom om water naar boven te pompen.

Snachts laten ze dat weer naar beneden lopen en drijven daar een generator mee aan.

Maar ja of je huis bestand is om 100m3 water op zolder op te gaan slaan?

Voordeel is dan wel dat je meteen een leuk zwembad in de tuin hebt. :)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze bijvoorbeeld.  http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterkrachtcentrale_van_Coo-Trois-Ponts

 

Alleen... in 1967 kon je nog zoiets bouwen.

Tegenwoordig zijn zulke ingrepen in het landschap ondenkbaar.

Actiegroepen zullen de bouw zolang vertragen dat met er uiteindelijk maar vanaf ziet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook ontwikkelingen voor chemische accu's (anders dan de nu gebruikelijke) die een capaciteit hebben van

3 tot 7 dagen stroom verbruik van een gemiddeld huishouden en is 1x1x1meter groot.

Vraag me niet naar links die zijn er nog niet ze vermoeden dat die accu's binnen 2 jaar op de markt komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon het stuwmeer principe toepassen.

Hier in de bergen gaat het een stuk eenvoudiger en wordt het water gewoon met overtollige stroom in een meer gepompt.

Is er minder energie oid. dan laten ze het water weer naar beneden lopen en dit drijft een generator aan die weer stroom opwekt.

 

Een mooi voorbeeld in het groot is de Edersee.

Dit meer wordt gebruikt om de waterstanden in sommige kanalen en rivieren op peil te houden zodat de scheepvaart door kan blijven gaan.

Maar met dit stromende water wordt ook stroom opgewekt (wellicht de documentaire wel eens gezien over de stuwdam die in de oorlog is opgeblazen)

Als er ook snachts water nodig is wordt er ook stroom opgewekt en als dat niet nodig is dan gebruiken ze dat om water naar een nog veel hoger gelegen meer te pompen om het zo nog effecienter te kunnen gebruiken om er de volgende keer weer stroom mee op te wekken.

Op deze manier gebruiken ze de goedkope nachtstroom om het water naar boven te pompen en laten het weer naar beneden lopen om er duurdere dagstroom van te maken.

Heb je overcapaciteit met je panelen dan krijg je daar dus ook veel minder voor terug en kun je daar dus andere dingen mee gaan doen die op dat moment interessant zijn.

Sommigen laten er een airco op draaien maar er zijn er ook die dus de overtollie energie gebruiken om energie mee op te slaan.

Dat kan dus op verschillende manieren en de meest gebruikte is wel om dit dan om te zetten in warm water zodat de opgewekte energie niet weg is of vrijwel niets opbrengt maar opgeslagen kan worden om later weer te gebruiken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mooi verhaal. En wat is het rendement van dat soort trucen? En dus heel beperkt toepasbaar.

 

By the way, voor een electriciteit producent bestaat zoiets als goedkope nachtstroom en dure dagstroom natuurlijk niet. Dat is slechts een verkoop truc om het stroomverbruik wat beter te spreiden. Iedere Kw/h is even duur.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén mij was een zomerse dag in België

 

Er werd zoveel energie opgewekt met de zonnepanelen dat er een overschot was op de markt.

1 mei is een feestdag, dus de industrie draaide maar op een laag pitje.

 

Ze konden wat energie leveren aan Frankrijk en er was gratis elektriciteit te krijgen door de groot gebruikers.

Maar nog was dit niet voldoende om een uitval te voorkomen.

 

Ze hebben toen in de ardennen, ik dacht in Coo, het water terug het stuwmeer ingepompt om de overtollige energie

te kunnen verwerken.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou maar opschieten met aanschaffen van die panelen. Eind september is de subsidiepot leeg.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.energieenwater.net

 

 

Saldering achter de meter

De salderingsregeling voor mensen die panelen op het eigen dak leggen wordt vier jaar vastgezet. Daarna wordt die verlengd tot 2020, tenzij het storm loopt met de plaatsing van panelen op het dak. Dan komt er een overgangsregeling. Die saldering betekent in feite dat er geen belasting hoeft te worden betaald en dat de korting dus 100% is. 

 

Voorlopig nog even geen veranderingen dus.

aangepast door -= [ Appien ] =-
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...