Ga naar inhoud


wie heeft zonnepanelen ?


mapi

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 3 weken 3000Wp op mijn dak liggen wat een slordige € 4300,00 inclusief montage.

Het betreffen zwarte panelen (ietsje duurder dan de standaards maar wel minder opvallen.

 

Tot nu toe is er 330 kWh bij mij naar beneden gekomen. 20kWh per dag was een topdag waarbij

dient te worden opgemerkt dat de buitentemperaturen voor mooi te hoog zijn voor zonnepanelen.

Maar je kunt niet alles hebben.

 

Van die € 4300,00 ging ook nog € 640,00 subsidie af. Dus een redelijk te overziene investering.

 

Dit is van de afgelopen 23 dagen (de eerste dag werd de zaak om een uur of twee ingeschakeld.

 

Ik ben er razend enthousiast over. De intentie is dat mijn installatie er binnen de 8 jaar uit is.

En volgens mij moet dat gemakkelijk worden gehaald.

 

post-36489-0-19258700-1374616743_thumb.jpg

 

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Con, ik ben benieuwd hoe dat verder gaat... je kan as wat zeggen als je 12 maanden rond bent uiteraard... de afgelopen 3 weken waren wel erg 'licht' om het zo maar eens te zeggen... en dat werkt uiteraard is het voordeel van photovoltaic.... 

Als je een jaar rond bent krijg je een realistischer beeld. het interesseert mij, want als er 'echt' geld verdiend kan worden met die dingen overweeg ik ze uiteraard ook... maar volgens wat ik eens berekend had, draai je break even na 12 tot 15 jaar... en dat heeft in mijn ogen geen zin op die manier....

Maar misschien kan het praktijdvoorbeeld de theorie weerleggen.

 

PS het hangt er ook vanaf over welke oppervlakte we het hebben...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

.....PS het hangt er ook vanaf over welke oppervlakte we het hebben...

Het oppervlak is op zich niet boeiend, ik heb, zoals geschreven 3000 Wp

en dat is tenslotte maatgevend voor de aanschaf en de opbrengst.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik, Con... maar als je een relatief klein dakoppervlak hebt, kan je waarschijnlijk niet aan dit vermogen komen...

Ik weet niet  hoeveel m2 panelen je moet hebben om 3 000 Wp te hebben. Vandaar dat ik me dat afvroeg.

Kan je slechts een lager vermogen op je dak neerleggen, zal je er waarschijnlijk langer over doen om winst te boeken (plaatsing, wat waarschijnlijk een van de duurste componenten van de rekening is) zal waarschijnlijk vrijwel hetzelfde zijn of je nu 1 500 of 3 000 Wp neer laat leggen. de prijs van de cellen zal dan wel iets minder zijn,maar waarschijnlijk ook niet de helft.

Ik zit hier in NL slechts in een rijhuis... niet echt ideaal dus, maar ja, het is waarschijnlijk slechts tijdelijk.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik, Con... maar als je een relatief klein dakoppervlak hebt, kan je waarschijnlijk niet aan dit vermogen komen...

Ik weet niet  hoeveel m2 panelen je moet hebben om 3 000 Wp te hebben. Vandaar dat ik me dat afvroeg.

Kan je slechts een lager vermogen op je dak neerleggen, zal je er waarschijnlijk langer over doen om winst te boeken (plaatsing, wat waarschijnlijk een van de duurste componenten van de rekening is) zal waarschijnlijk vrijwel hetzelfde zijn of je nu 1 500 of 3 000 Wp neer laat leggen. de prijs van de cellen zal dan wel iets minder zijn,maar waarschijnlijk ook niet de helft.

Ik zit hier in NL slechts in een rijhuis... niet echt ideaal dus, maar ja, het is waarschijnlijk slechts tijdelijk.

Zie hier het antwoord;

post-36489-0-60157900-1374676734_thumb.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds 3 weken 3000Wp op mijn dak liggen wat een slordige € 4300,00 inclusief montage.

Het betreffen zwarte panelen (ietsje duurder dan de standaards maar wel minder opvallen.

 

Tot nu toe is er 330 kWh bij mij naar beneden gekomen. 20kWh per dag was een topdag waarbij

dient te worden opgemerkt dat de buitentemperaturen voor mooi te hoog zijn voor zonnepanelen.

Maar je kunt niet alles hebben.

 

Van die € 4300,00 ging ook nog € 640,00 subsidie af. Dus een redelijk te overziene investering.

 

Dit is van de afgelopen 23 dagen (de eerste dag werd de zaak om een uur of twee ingeschakeld.

 

Ik ben er razend enthousiast over. De intentie is dat mijn installatie er binnen de 8 jaar uit is.

En volgens mij moet dat gemakkelijk worden gehaald.

 

attachicon.gifScreenShot001.jpg

 

 

Ik heb mij vergist, ik betaalde € 5.200,00 ipv de eerder genoemde € 4.300,00

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een aanbieding liggen voor 3750 WP  15 panelen x 250 Wp  SMA SB 3000 omvormer

vragen ze 6800€ voor incl. aanleg en aanpassing meterkast

 

Ceasar

Oops, ik had je al een PM gestuurd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je niet zo veel plaats hebt op je dak, kan je naar HR panelen gaan.

Enkel Sunpower en Sanyo hebben deze panelen.

Ze zijn wel duurder maar wekken meer op per M².

 

Ik heb 9.54 KWp op mijn dak liggen en dit is de opbrengst van vorig jaar.

In september heeft mijn monitoring er een tijdje uitgelegen, maar dat is normaal bij oktober bijgeteld.

 

untitled.bmp

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je niet zo veel plaats hebt op je dak, kan je naar HR panelen gaan.

Enkel Sunpower en Sanyo hebben deze panelen.

Ze zijn wel duurder maar wekken meer op per M².

 

Ik heb 9.54 KWp op mijn dak liggen en dit is de opbrengst van vorig jaar.

In september heeft mijn monitoring er een tijdje uitgelegen, maar dat is normaal bij oktober bijgeteld.

 

attachicon.gifuntitled.bmp

Zo, jij bent een GROOTGRUTTER en levert alleen maar . . . toppie. Ben een beetje jalours  :D

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's een raar plaatje. Hoe kan je nou niets uit het net opnemen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zo, jij bent een GROOTGRUTTER en levert alleen maar . . . toppie. Ben een beetje jalours  :D

Nee leveren doe ik niet zo veel,

 

ik heb elektrische verwarming, elektrische boiler, elektrisch vuur...

 

Eigenlijk kan ik er mijn verbruik niet mee dekken.

Maar in België mag je niet meer terugsteken als 10KWp.

 

Dus doe ik al wat meer de haard aan en dan kom ik ongeveer toe met hetgeen ik opwek.

 

mvg.

 

Ps toen ik mijn zonnepanelen liet leggen, kreeg je nog tot 40% terug via de belastingen en per 1000KW krijg je 300 euro, en dat 20 jaar lang.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con, als jij dat hier in Nederland zou doen en het groen zou zijn wat jij aan het net geleverd hebt dan zul je er zeker niet blij van gaan worden.

Hier geldt nl. dat je niet meer mag leveren dan wat je verbruikt doe je dat wel dan gaat de vergoeding van al wat je meer levert meteen terug van rond de 22 cent naar zo'n 8 cent.

En met 8 cent per Kw krijg je de panelen nooit rendabel.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...