Ga naar inhoud


Vreemd (taal)probleem met weergave Google Chrome


Jürgen

Aanbevolen berichten

Mijn buurman is vorige maand in Kroatië met vakantie geweest en daar is hij via een WiFi Point op het Internet geweest.

Nu dat hij weer thuis heeft hij het volgende probleem.

 

Als hij Google Chrome via http://www.google.nl/ig opstart ziet hij op de hoofdpagina een groot aantal elementen in de Kroatische taal verschijnen, zie bijlage.

Ook de pop-up Submenu's van de Gadgets zijn in het Kroatisch.

 

Ik heb Google Chrome incl. de geschiedenis al volledig verwijderd en ook via de Instellingen - Geavanceerde Instellingen de Taal gecontroleerd maar zonder een beter resultaat.

 

Heeft iemand een idee hoe zoiets kan gebeuren maar nog beter hoe het weer terug gezet kan worden?

post-37183-0-84602400-1373965578_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens in de igoogle voorkeuren (dat tandwieltje rechts) Staat daar je locatie wel goed?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat stond inderdaad goed maar ook daar stond het allemaal in het Kroatisch.

 

Uiteindelijk alle Cookies verwijdert en dat was de oplossing.

Had ik eigenlijk meteen aan moeten denken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te vroeg gejuicht want de volgende ochtend was het probleem weer terug.

Nog vreemder is dat toen wij een Image back-up van voor de periode dat hij naar Kroatië ging terug hebben gezet het probleem ook aanwezig is.

Zodra wij Google Chrome opstarten en daarin de link http://www.google.nl/ig gebruiken is het taalprobleem weer terug das het grootste deel van Google Chrome staat in de Kroatische taal en dat op een Image die niets meer met de Kroatische vakantie te maken heeft.

 

Hierna een nieuwe Google account aangemaakt en dan is het probleem weg.

Het lijkt erop alsof het probleem ergens in het profiel van het Google account is opgesloten.

 

Kun je een profiel van Google Mail verwijderen zonder de bestaande e-mail berichten en adressen te verliezen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens in de settings van Google Chrome bij Login (sign in) en dan op het advanced sync tabje klikken daar staat dan waarschijnlijk sync everything en bewaard Google Chrome als je ermee ingelogd bent alles online.

 

Dus als je alles wist in je Google Chrome en naderhand het weer opstart is door de sync methode alles weer terug. DIt zou het probleem kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is helaas nog steeds niet opgelost en deze late reactie omdat mijn buurman een week weg is geweest.

 

Ik heb gisteren naar de door Penthe genoemde optie gezocht maar niet kunnen vinden.

Als ik in Google Chrome rechts boven via de 3 horizontale streepjes naar Instellingen ga dan zie ik 2 tabbladen (zie bijlage) maar daaronder vind ik niets wat erop lijkt om dit probleem op te lossen.

 

Wel blijkt nu dat als hij een volledig nieuwe Google account toevoegt het probleem niet verschijnt maar dat is voorlopig geen optie.

Als hij een 2e Google account onder zijn eerste (probleem)account aanmaakt en deze koppelt dan is het probleem ook aanwezig.

Dus het lijkt of dit in een of ander profiel van het 1e / oude Google account zit.

Kun je een Google profiel, als die al bestaat, verwijderen zonder daarbij de oude mail kwijt te raken?

 

Iemand nog een ander idee? 

 

post-37183-0-95916000-1374739519_thumb.jpg

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie in je voorbeeld duidelijk staan bovenaan 2e tabje "geavanceerde synchronisatie-instellingen" en dat is wat ik bedoelde. Daar kun je alles aanvinken of uitvinken wat google chrome online in sync zet.

 

Je kijkt er dus de gehele tijd overheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik had na jouw 1e bericht niet door dat jij het tapje "geavanceerde synchronisatie-instellingen" bedoelde want ik zag daarin niet iets wat naar mijn mening het probleem zou kunnen verhelpen.

Blijft dan ook mijn vraag welke optie van de 9 beschikbare zou ik dan uit moeten uitzetten om het taalprobleem op de pagina's te kunnen verhelpen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou alles even uitzetten dan de cookies deleten en dan eens kijken of je de volgende dag weer dat probleem hebt, dat het weg was en je het weer terug kreeg moet met wel de advanced sync te maken hebben anders is er geen andere verklaring voor is mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas levert deze actie ook geen beter resultaat op.

Je kunt niet alle vinkjes in de TAB "geavanceerde synchronisatie-instellingen" tegelijkertijd uitzetten, één moet er altijd aan staan.

Nu heb ik verschillende enkele opties geprobeerd (de rest staat dan uit), daarna de Cookies verwijderd en Chrome opnieuw opgestart maar zonder een beter resultaat.

Als ik Chrome na het verwijderen van de Cookies opstart moet ik opnieuw de Google account en wachtwoord invullen en dan is de taal in de menubalk weer Kroatisch zoals in mijn OB al laten zien.

 

Dus het moet toch wel iets zijn wat aan het account is gekoppeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag maar ook daar hetzelfde resultaat.

Als ik met de (foute) Google account van mijn buurman op mijn laptop in Google inlog ook dan de Kroatische taal kwestie.

Dus het probleem is echt account gerelateerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...