Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Zojuist bij een vriend geweest, en de zenders in MP4-A19° komen er niet door: geen signaal ik zie wel dat FEC op 1/2 staat ipv 3/4 maar kan het niet veranderen...

Het is een gekeurde doos met kuren M7-801... een Vu doet het zonder problemen... signaal 86%   kwaliteit 83%

Ik neem de ontvanger mee bij mij thuis, en daar zonder probleem beeld??? Sig 72% Kwal 79%

En nu???

Kan ik de FEC waarde van de TVV transponder 12722H veranderen naar 3/4???

aangepast door Jan Ambers

Geplaatst:

M7 doos zal vast wel een fast scan mogelijkheid hebben, even opnieuw inscannen denk ik.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Diverse malen "gefastscanned" en FEC blijft 1/2...

Vandaar dat ie op de TVV zenders op 19°  geen beeld geeft dacht ik.

Maar waarom geeft ie bij me thuis met 10% minder signaal WEL beeld???

Geplaatst:

Kan je de ontvanger eens niet terug op fabrieksinstellingen zetten.

Lukt dat niet de zenders eerst verwijderen en dan opnieuw een fastscan doen.

trouwens het signaal niveua geeft een indicatie, maar moet je niet echt op voortgaan.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

hier volop beeld 

astra 1 19.2°

12721 MHZ   H  FEC 3/4 SR 22000

Modulatie:8PSK

system dvb-s2

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Reset uitgevoerd, fabrieksinstellingen opgeladen, SDlijst gekozen, en alles hier werkt...

Nog steeds 12722H=>FEC= 1/2 ipv 3/4

Nu de vraag of het bij de TVV klient ook werkt???

Werkt het OK, werkt het niet spijtig het is maar de rommel van TVV en zij moeten het maar oplossen.

Dat is hun voordeel van een gesloten systeem!

Wij technici voelen ons niet in de wieg gelegd om de rommel van een ander op te lossen en dan nog gratis :D  :tired:  :sick: 

• Moderator
Geplaatst:

Ik denk dat je het probleem meer moet zoeken in de afstelling van de schotel of de skew van de LNB.

Eventueel de LNB eens vervangen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Afstelling schotel???

Skew LNB???

Andere LNB???

Waarom werkt alles perfekt op de Vu???

Waarom werkt BVN perfekt en de andere FTA op de M7

Enige afwijking is die FEC van 1/2 ipv 3/4

Nog minder begrijp ik ervan als ik de M7 bij mij opstel en dat ie ook werkt???

Desondanks de FEC afwijking en het mindere signaal???  Astra19 zit op poort1 en A3 op poort 2 in beide gevallen.

• Moderator
Geplaatst:

Lees bijvoorbeeld dit onderwerp eens door. http://www.sat4all.com/forums/topic/330164-99-162db-signaal-en-toch-nog-storing-op-vtm-hd-ea-op-11856-v/

Soms zorgt de faze-jitter of faze-ruis van een LNB voor dit soort problemen.

Ik ken ook gevallen, waar een kabel beschadiging zorgde voor staande golven op de coax kabel, waardoor precies op een bepaalde transponder problemen ontstonden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Je kan gelijk hebben, ik heb ook die installatie: 

Triax 78 met GTSat duo LNB GT-MDQD43 voor Astra 19.2 en 23.5. (kop 23.5 in centerfocus.

Ik ga m'n leverancier een andere kop/duoLNB vragen

• Moderator
Geplaatst:

Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb opnieuw een opstelling gemaakt met vlg nieuwe spullen:

Triax 78 met GTSat duo LNB GT-MDQD43 voor Astra 19.2 en 23.5. LNB 23° centerfocused,

en alles werkt!  :cool:

M'n vriend is wel overtuigd om een Vu+ mee te nemen op reis in de camper, na deze ervaring. ;)

De M7 verdwijnt op de slaapkamer, daar is men op TV-sat gebied niet meer zoveeleisend... ;)  :lol:

Bedankt vr de tip hoe ongeloofwaardig ik die ook vond...

Zo zie je m'n zoon een pa is nooit te oud om te leren ;)

aangepast door Jan Ambers
Geplaatst:

Er is sinds gisteren ook nieuwe firmware voor de 801. Het zou ook kunnen dat die jouw probleem verholpen heeft.

De firmware wordt automatisch ingeladen wanneer het toestel in standby staat. Nieuwe versie is 2.04a indien ik mij niet vergis.

Je kan de update wel meevolgen indien je naar de HDMI blijft kijken, ook al staat het toestel in standby. Na enkele minuten standby begint hij de firmware in te laden.

• Moderator
Geplaatst:

Bedankt vr de tip hoe ongeloofwaardig ik die ook vond...

Zo zie je m'n zoon een pa is nooit te oud om te leren ;)

Ik leer nog elke dag nieuwe dingen en verbaas mij nergens meer over. :D

Geplaatst:

@redneck:  huidige soft is 2.00F

Probeer nieuwe software inladen en kies start + <OK>

Melding Harddisk niet verbonden... even wachten...

Melding verdwijnt en er gebeurt niks????

Al een kwartuur in standby gestaan en er gebeurt ook niks...

Kan optie nieuwe software niet selekteren, start is autom geselekteerd en OK drukken is zojuist vermeld???

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen