rovermgfan Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 Hoi, Ik ben hier nieuw op het forum, en heb een probleem Ik heb enkele weken geleden een Trekstor sat receiver en camping schotel set gekocht. Nu wilde ik deze, voordat we op vakantie vertrekken even uit testen. Nu probeer ik al 3 dagen om een verbinding te krijgen naar Astra 1, 19.2. Nog altijd zonder resulaat. Het enige wat ik op mijn scherm krijg is "geen signaal". Ik heb mij ondertussen ook al verschillende apps op m'n smartphone gezet om d Astra te vinden. Dat lukt wel, maar als ik dan de schotel richt naar die kant, wordt er gewoon niks gevonden. Wat ik ook vreemd vind is dat de sat. in de vroege namiddag op een andere plek zou staan als in de vroege avond. Dit kan toch niet? Wie kan mij helpen? O ja, de richting naar de sat. is volledig vrij. Alvast bedankt, Dirk
Moderator ceesv Geplaatst: 17 juli 2013 Moderator Geplaatst: 17 juli 2013 Welkom op dit forum, Ik weet niet welke ontvanger je precies gekocht hebt, maar voor de nederlandse zenders met uitzondering van BVN heb je een smartkaart nodig en dient de ontvanger een kaartlezer voor SECA codering te hebben of een CI slot, met bijbehorend CI module. Heb je een satfinder, een klein meetinstrument dat de sterkte van het ontvangen signaal aangeeft en dat je tussen de schotel en de ontvanger plaatst? De openingshoek van een schotel bedraagt ongeveer 3 graden en zonder zo'n meter wordt het ontvangen van een programma een tijdrovende zaak. De posities van de satellieten zijn dag en nacht gelijk. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 Beste rovermgfan Welkom op dit forumBelangrijk is dat je eerst zorgt dat je campingstatief zuiver verticaal waterpas staat in alle richtingen en dat je dan de elevatie van je schotel goed instelt.Bij een Triax-schotel kan de elevatie met gemak tot op een halve graad nauwkeurig ingesteld worden, bij de SAB-schotels die tegenwoordig door CanalDigitaal worden aangeboden helaas niet.Natuurlijk kan het niet zo zijn dat de richting van de satelliet s’morgens anders is dan s’middags. In welke regio woon je ongeveer?
rovermgfan Geplaatst: 17 juli 2013 Auteur Geplaatst: 17 juli 2013 Hallo, Ik woon in België en heb een Trekstor Talon2 gekocht: http://www.trekstor.de/detail-home-entertainment/product/hd-satreceiver-talon-s2.html Deze is gewoon om de "gratis" zender te bekijken, en is bedoeld voor op de camping. Als satfinder gebruik ik 3 verschillende apps op mijn smartphone. 1 Geeft de positie aan waar tegen een uur of 1 de zon staat, 2 geven een positie een stuk ver naar rechts aan. Ondanks dat de astra 19.2 als sat. is ingegeven. Echter op geen van beide lokaties heb ik ontvangst. Ik ben deze middag al een andere lnb gaan kopen, maar heeft ook geen nut.
rovermgfan Geplaatst: 17 juli 2013 Auteur Geplaatst: 17 juli 2013 Beste rovermgfan Welkom op dit forum Belangrijk is dat je eerst zorgt dat je campingstatief zuiver verticaal waterpas staat in alle richtingen en dat je dan de elevatie van je schotel goed instelt. Bij een Triax-schotel kan de elevatie met gemak tot op een halve graad nauwkeurig ingesteld worden, bij de SAB-schotels die tegenwoordig door CanalDigitaal worden aangeboden helaas niet. Natuurlijk kan het niet zo zijn dat de richting van de satelliet s’morgens anders is dan s’middags. In welke regio woon je ongeveer? Ik heb de schotel op tafel staan met vrij "zicht" naar boven. Ik woon in België, regio Genk
Sprietje Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 Beste rovermgfan In Genk moet de elevatie van de schotel voor de Atsra 19,2 op 30,2 graden staan. Over een afstand van 25 meter mag er geen obstakel staan dat hoger is dan 14 meter. Met je apps op de smartphone, moet je de richting zo gevonden hebben.
rovermgfan Geplaatst: 17 juli 2013 Auteur Geplaatst: 17 juli 2013 Beste "Sprietje". Ik gebruik Dish Aligner als app. Bij deze app geef je de sat. in die je wilt vinden, en dan krijg alle gegevens. Ik heb de schotel dus precies uitgelijnd staan op 30.2° Elevation en 162.6 azimuth. Maar nog steeds geen verbinding . De receiver hab ik in Duitsland gekocht. Dat zal toch niks uitmaken zeker?
Sprietje Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 Nee, voor de vrije zenders maakt het niet uit welke ontvanger je hebt. Heb je de ontvanger wel ingesteld op de ontvangst van de Astra 19,2?
rovermgfan Geplaatst: 17 juli 2013 Auteur Geplaatst: 17 juli 2013 Nee, voor de vrije zenders maakt het niet uit welke ontvanger je hebt. Heb je de ontvanger wel ingesteld op de ontvangst van de Astra 19,2? Yep ;-)
Old Satterhand Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 (aangepast) Staan er al zenderlijsten in, zodat je op een van de duitse zenders kunt afstemmen en dan de schotel richten? Of is de ontvanger "maagdelijk" en moet er eerst een scan worden uitgevoerd op een bestaande schotel. Dat doet de dealer voor je als je zo'n ontvanger in de winkel koopt. Heb je die uit een webwinkel, dan heb je dus een probleem, want om een zenderlijst te krijgen moet je dus eerst afstellen en om af te stellen heb je een zenderlijst nodig. (kip en ei verhaal) 17 juli 2013 aangepast door Old Satterhand
rovermgfan Geplaatst: 17 juli 2013 Auteur Geplaatst: 17 juli 2013 Staan er al zenderlijsten in, zodat je op een van de duitse zenders kunt afstemmen en dan de schotel richten? Of is de ontvanger "maagdelijk" en moet er eerst een scan worden uitgevoerd op een bestaande schotel. Dat doet de dealer voor je als je zo'n ontvanger in de winkel koopt. Heb je die uit een webwinkel, dan heb je dus een probleem, want om een zenderlijst te krijgen moet je dus eerst afstellen en om af te stellen heb je een zenderlijst nodig. (kip en ei verhaal) Er staan al zender lijsten in.
gors Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 (aangepast) doe het zonder app, rond 13.30 zomeruur staat de zon bij ons pal in het zuiden. Gebruik een satfinder 15 € en draai de schotel ongeveer 19 ° oost met de opgegeven elevatie. Astra 1 is een sterke zender en zal signaal geven van zodra je maar in de buurt komt, het komt niet op 1 ° aan, ook niet in elevatie. Nadien kan je fijn afstemmen. De eerste sterke biep zal je horen van Hotbird op 13 °.Als je niet zeker bent na een biep stem je eerst eens af op een kanaal van Astra 1, dan van Hotbird want je satfinder zegt wel dat je een satelliet ziet maar niet welke. Als je op geen van beide een kanaal vindt ben je misschien al te ver op 28 ° en moet je BBC vinden. Een beetje zoeken en het gaat makkelijker dan je vermoedt. De decoder moet wel aanstaan, bijvoorbeeld op Das Erste of ZDF, beide sterke zenders. 17 juli 2013 aangepast door gors
rovermgfan Geplaatst: 19 juli 2013 Auteur Geplaatst: 19 juli 2013 Helaas, Wat ik ook probeer, op de zon afstellen om 13.30 ( is gelijk aan de stand die de satfinder aangeeft), Astra zoeken, Hotbird zoeken. Langzaam draaien noem maar op. NIKS. geen ontvangst
Old Satterhand Geplaatst: 19 juli 2013 Geplaatst: 19 juli 2013 Ik zie dat je vast zit. Om verder geholpen te worden kun je het beste foto's maken van je schotel en van de instellingen pagina's. Dit triggert meestal het "AHA erlebnis" bij je collega satters.
rovermgfan Geplaatst: 19 juli 2013 Auteur Geplaatst: 19 juli 2013 Ik zie dat je vast zit. Om verder geholpen te worden kun je het beste foto's maken van je schotel en van de instellingen pagina's. Dit triggert meestal het "AHA erlebnis" bij je collega satters. Bij deze, Hier een link naar de foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=G3EMJOCU
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen