Moderator ceesv Geplaatst: 19 juli 2013 Moderator Geplaatst: 19 juli 2013 Ik denk dat je beter een eenvoudige satfinder kunt aanschaffen en daarmee de schotel op maximum signaal kunt afstellen. Een zender zoekloop starten zonder dat de schotel is uitgericht wordt een moeilijk verhaal. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
rovermgfan Geplaatst: 19 juli 2013 Auteur Geplaatst: 19 juli 2013 Ik denk dat je beter een eenvoudige satfinder kunt aanschaffen en daarmee de schotel op maximum signaal kunt afstellen. Een zender zoekloop starten zonder dat de schotel is uitgericht wordt een moeilijk verhaal. Zoals ik eerder vermeld heb, ik heb 2tal apps op m'n smartphone staan. Die werken perfect
Old Satterhand Geplaatst: 19 juli 2013 Geplaatst: 19 juli 2013 (aangepast) Enige opmerkingen van mijn kant: 1) er zijn 2 satelliet positie's aangevinkt terwijl je een enkele LNB hebt. 2) Het lijkt erop dat de schotel achterover staat, zet hem eens bijna vertikaal (licht achterover mag 1 a 2 graad). 3) de frequentie waarop je zoekt is fout, dat moet zijn 11303 (3 Mhz afwijking is te groot). Edit: die apps werken pas wanneer je een "lock" hebt op de gekozen transponder. Een eenvoudige satmeter werkt altijd. 19 juli 2013 aangepast door Old Satterhand
Sprietje Geplaatst: 19 juli 2013 Geplaatst: 19 juli 2013 Beste rovermgfan Zoek de richting van de satelliet eens op de volgende manier:Toets op de site http://www.dishpointer.com/ je de straat, huisnummer en plaats in. Kies voor de Astra 19,2 satelliet en zoom nu zover mogelijk in totdat je je huis ziet en verplaats het ballonnetje naar de plaats waar de schotel staat. De groene lijn geeft aan waar het signaal van de Astra 19,2 vandaan komt. Kijk of de groene lijn over herkenningspunten loopt zoals schoorstenen, dakkapellen, enz. en richt daar de schotel op uit. Eenmaal de satelliet gevonden, dan fijnafstellen met de elevatie en draairichting op maximale signaalkwaliteit.
rovermgfan Geplaatst: 19 juli 2013 Auteur Geplaatst: 19 juli 2013 Beste rovermgfan Zoek de richting van de satelliet eens op de volgende manier: Toets op de site http://www.dishpointer.com/ je de straat, huisnummer en plaats in. Kies voor de Astra 19,2 satelliet en zoom nu zover mogelijk in totdat je je huis ziet en verplaats het ballonnetje naar de plaats waar de schotel staat. De groene lijn geeft aan waar het signaal van de Astra 19,2 vandaan komt. Kijk of de groene lijn over herkenningspunten loopt zoals schoorstenen, dakkapellen, enz. en richt daar de schotel op uit. Eenmaal de satelliet gevonden, dan fijnafstellen met de elevatie en draairichting op maximale signaalkwaliteit. Bedankt. Dit heb ik al gedaan. Ook gebruik ik oa een app die je in de lucht moet houden, en die dan de sat. aan geeft. Deze zou dus ruim boven de bomen uitkomen.
rovermgfan Geplaatst: 19 juli 2013 Auteur Geplaatst: 19 juli 2013 Enige opmerkingen van mijn kant: 1) er zijn 2 satelliet positie's aangevinkt terwijl je een enkele LNB hebt. Heb deze nu veranderd naar alleen Astra 2) Het lijkt erop dat de schotel achterover staat, zet hem eens bijna vertikaal (licht achterover mag 1 a 2 graad). Volgens de Elevation zou zo goed staat. Tenzij........... wordt dit berekend naar de stand van de arm of de LNB, want dat scheelt natuurlijk. 3) de frequentie waarop je zoekt is fout, dat moet zijn 11303 (3 Mhz afwijking is te groot). Zijn dit de getallen die bij LNB Type staan? Of waar vind ik die? Als je naar fot 773 kijkt, zie je kwaliteit staan. Moet hier al iets staan als je aan zoeken bent? Edit: die apps werken pas wanneer je een "lock" hebt op de gekozen transponder. Een eenvoudige satmeter werkt altijd.
Moderator ceesv Geplaatst: 19 juli 2013 Moderator Geplaatst: 19 juli 2013 Misschien is enige uitleg over een sat-finder nuttig. Een app is namelijk iets anders, en tot nu toe heb je daarmee geen beeld gekregen. Een sat finder is een klein meetkastje, die je in de antenne kabel tussen de lnb en de ontvanger schakelt. Wanneer je nu de schotel heen en weer beweegt, zal de meter gaan uitslaan wanneer er een satelliet ontvangen wordt, onafhankelijk van de afstemming van je ontvanger. Je ontvanger zal eerst iets met een signaal kunnen doen wanneer dat signaal over een drempel komt. Bij een camping set hoort gewoon een sat finder, anders ben je dagen bezig. Kijk eens naar dit filmpje voor uitleg, het is weliswaar voor Ierland gemaakt, maar de essentie is gelijk voor onze locatie. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Old Satterhand Geplaatst: 20 juli 2013 Geplaatst: 20 juli 2013 Het probleem is inderdaad dat je pas uitslag krijgt op je "quality" indicatie van je receiver als er een lock is op een transponder. Zo'n moderne satelliet ontvanger werkt met settingslijsten, die snel verouderd zijn. Op het internet zijn die lijsten te downloaden, gewoon bij de fabrikant. Even googelen dus.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen