Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Hoi, iedereen. Ik ben nieuw op het forum en ik heb een paar vraagjes. Ik zal me niet voorstellen, maar doie wel een inleidend verhaal.

Ik heb nu een jaar of drie à vier een abonnement bij CD. Ik heb destijds een triple sat schotel laten plaatsen en ik kreeg er een Philips 8121 tuner bij. Die tuner heeft mij een hoop ergernis gekost. Dat ding neemt soms geprogrammeerde uitzendingen niet op, reset regelmatig spontaan tot soms wel drie keer per film of voetbalwedstrijd en het duurt ontzettend lang voor de EPG is geladen. Vooral omdat het apparaat gratis was, omdat ik bleef hopen op goede firmware heb ik het al die tijd uitgezeten. Ik bedoel, een goede stabiele firmware zou in 5 jaar toch ontwikkeld moeten kunnen woren, niet? Buiten het geld wat ik extra uit moest geven, de opnames die ik nog moet kijken en de keuzes waarvoor ik stond uit het enorme aanbod zag ik ook een beetje op tegen de leercurve van een linux ontvanger. Ik had een beetje gelijk, want de tuner die ik gekocht heb, de Vu Plus Solo 2, is vergeleken met de dummyproof 8121 vrij uitgebreid, werkt niet zoals ik gewend ben(zoals de wifi) en doet vooralsnog niet wat ik wil.

Normaal gesproken lees ik me meer in voordat ik wat koop, maar ik was voor de verandering spontaan na de laatste ergernis en heb de Solo 2 min of meer in een impuls gekocht; ik had er wel het e.e.a. over gelezen, maar mij er niet dusdaniog in verdiept zoals ik anders doe. Het apparaat was voorgeinstalleerd met OpenPli 3.0, dus ik kon meteen aan de slag. Ik heb eerst een WD5000BEVT harddisk, een 2,5" sata II harddrive die in mijn PS3 had gezeten, ingebouwd. Ik had gegoogled en zag op een forum een sig staan van een gebruiker die solo 2 wd5000BEVT, dus dat moet goed zijn. Ik heb daarna het toestel aangesloten, incl het wifi usb stickje dat ik erbij kreeg en ben de wizard op "simple" door gaan lopen. Daarbij viel me meteen op dat ik wifi niet kon instellen, dus de verbinding met het internet sloeg ik eerst maar over. In de wizard viel me op dat diseqc op a/b stond en al weet ik er niet heel veel van; zo kon ik alleen astra 19 en 23 scannen. Al weet ik er nog te weinig van, ik heb diseqc a/b/c/d ingesteld en handmatig astra 28 ingesteld. Daarna heb ik het apparaat een half uur laten scannen en de HDD geinitialiseerd. Er liep wel een proces vast tijdens of na de initialisatie, maar de machine zelf niet en het leek goed te zijn gegaan. Toen heb ik wifi proberen in te stellen, IP/gateway/etc ingevoerd, alleen kon ik het mac adres niet vinden wat ik nodig heb voor mac adres filtering dat ik gebruik. Ik kan me uit een vaag verleden vaag herinneren dat je in linux met ifconfig moet werken, hoe precies weet ik niet meer, maar hoe doe ik dat zonder internet(zondat ik niet met putty o.i.d. aan de slag kan) is mij helemaal een raadsel. Daarnaast heb ik mijn CD kaart in het apparaat gestoken, maar hij werkt niet, de kanalen zijn over het algemeen gelockt. Ik kan wel CNN international, NBC international, Arte HD en een of ander fashion kanaal kijken, dus alles werkt. Ik heb beide sloten geprobeerd, ik heb een heractivatie van mijn (oranje) smartcard geprobeerd, maar niets werkt. Ik heb ook het menu gekeken of ik iets moest doen, maar verder dan de info slot 1 kwam de solo 2 niet. Het kan toch niet zo zijn dat ik een CI module moet kopen? Overigens is de handleiding die ik erbij kreeg vrij sumier en op de site van VU plus is ook weinig te vinden. Nu ik dit schrijf snap ik wel een beetje waarom, de theorie ken ik een beetje. Vu Plus levert de kernel, OpenPli levert de GUI, dus ik moet naar die manual op zoek.

Toch post ik dit nog even, want ik zit nu 2 dagen zonder TV en ik wil weten waarom die CD kaart niet werkt, ik hoop niet dat dit erg is. Ik kan wellicht via mijn router de wifi mac zien als ik het ww nog weet zodat ik die filtering uit kan zetten. Dat ww heb ik sowieso nodig wil ik dat adres toevoegen. Toch lijkt het me handiger als ik weet in welk menu en submenu dat adres te vinden is. Verder wilde ik nog weten of ik met mijn schotel meer kan ontvangen dan alleen astra 19, 23 en 28 graden. 

Ik hoop dat het een beetje te lezen en te begrijpen is en alvast bedankt voor de moeite aan diegenen die posten.

Vu+ Solo 2 OpenPLI4.0 500GBHDD, LG Plasma 42", Sherwood R872, 2x KEF iQ50 en KEF Q9C

Geplaatst:

Heb je de kaart er wel op de juiste manier ingestoken, met de chip omhoog of omlaag?

Als hij er op de juiste manier in zit, moet je via het menu het kaartnummer uit kunnen lezen.

Geplaatst:

Ik heb de kaart initieel met chip naar onder erin gestoken. Daarna in andere slot, daarna met chip naar boven onder en boven geprobeerd. En de chip zat aan de verre kant, je kan hem ook nog met de chip aan de voorkant proberen, dat heb ik niet geprobeerd.

Vu+ Solo 2 OpenPLI4.0 500GBHDD, LG Plasma 42", Sherwood R872, 2x KEF iQ50 en KEF Q9C

Geplaatst:

Heb jij wel een softcam ( Cccam2.3) geïnstalleerd.

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb nog geen softcam geinstalleerd, maar dat komt zodra ik wifi werkend heb. Het is een beetje hektisch geweest de afgelopen dagen en daarnaast heb ik een beetje geprobeerd van het mooie weer te genieten, want ik was witter dan een zombie. Ik heb de afgelopen twee dagen  pas `s avonds laat tijd gehad en aan de solo 2 gewerkt. Maar goed, die smartcard zou moeten werken, dat doet het al jaren.

edit: ik zie wat typefouten in mijn OP, die ik niet meer kan verbeteren. Is dat gebruikelijk? Vervelend, want ik heb een gevoelig tb en een itchy post vinger:P

aangepast door DonAdam

Geplaatst:

Eerst even een utp kabeltje modem vu+ kun je alles installeren

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Ah, wist niet dat ik softcam nodig had, ik dacht dat die voor het andere werk was. Daar ga ik vanavond mee aan de slag. Bedankt.

Geplaatst:

Het is gelukt, ik ben heel blij. Was i.d.d. de softcam. Zodra ik die had geinstalleerd, had ik beeld. Eerste indruk is geweldig, prima beeld en hij zapt goddelijk snel, wat een verademing! Nu de mogelijkheden van dat apparaat in de vingers krijgen, dan ben ik waarschijnlijk nog blijer. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...