Ga naar inhoud


iConcerts 23 E


Transpondertje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 122
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik doe natuurlijk niks met de kanalenlijst van CanalDigitaal. Was dat wel het geval zou die er wel wat anders uitzien. :P

Het wordt anders wel eens tijd dat er wat hobby uurtjes in gestoken worden om dit te verbeteren ... misschien voel jij je geroepen.?

 

Ik zag iMusic 1 op 155 aan voor iConcerts. Now Next werkt inderdaad maar of het nu de beloofde HD is betwijfel ik.

Het is momenteel toch niet het strakke plaatje dat je van HD mag verwachten maar kan ook aan het aangeleverde materiaal liggen.

Nog maar even afwachten voordat er een definitief oordeel geveld kan worden...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

iConcerts gaat ook open met het Entertainment pakket (zonder HD)

Ik denk dat ik daar uit mag concluderen dat het hier niet om een HD zender gaat ...

 

Technisch gezien is het natuurlijk een HD-zender (1440x1080), maar ik denk dat CanalDigitaal bewust deze zender niet als een HD-zender behandelt door de lage beeldkwaliteit. Het geleverde beeldmateriaal is meestal SD, compressie-artefacts zijn vaak zichtbaar en 192 kbps MP2-audio geeft ook niet meteen een wauw-gevoel bij muziekconcerten. In de CanalDigitaal-zenderlijst krijgt de zender niet eens een HD-, laat staan een MPEG4-label. Klanten moeten hierdoor ook niet gaan zeuren dat het beeld te belabberd is voor een HD-zender.

TV Vlaanderen gebruikt wél de HD-toevoeging, maar voor alle duidelijkheid gaat het over dezelfde versie.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ff omhoogschoppen deze draad.

 

Ik heb al tijden geen HD meer langs zien komen op iconcerts, alleen in het begin werd er zo'n beetje standaard in 1440x1080i uitgezonden maar het lijkt er inmiddels op dat nog enkel in SD resolutie uitgezonden word.

 

Is iconcerts nu definitief een SD zender geworden of hoe zit dat met deze zender?

 

Zelf ff op de cd site gekeken en daar word aangegeven dat het een gewone (niet HD) zender is die gewoonlijk vanaf het entertainmentpakket te zien is.

 

Lekker is dat, blij maken met de HD versie en vervolgens overstappen naar een SD versie.

Weer een CD baalmoment rijker.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is iconcerts nu definitief een SD zender geworden of hoe zit dat met deze zender?

 

iConcerts is inderdaad slechts enkele weken in HD beschikbaar geweest en werd vervangen door de SD-versie. Door slechte communicatie vanuit de M7 Group werd de zender eerst aangekondigd als een HD zender, maar dit leek slechts om tijdelijke doorgifte te gaan. Intussen zijn beeld, geluid (160 kbps) en signaalsterke/kwaliteit (transponderverhuis) verder naar omlaag gegaan.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij is iconcerts ook een blokkendoos geworden, evenals brava HD met mijn multitenne triple 45 cm

Hebben mensen met een grotere schotel er ook last van?

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iconcerts kijk ik eigenlijk nooit, maar Brava HD staat op een 65" scherm regelmatig aan.

Het beeld is prima, geen blokjes.

 

Sommige beeldschermen maken prut van sommige programma's.

Heb je alle beeldverbeteraars uit staan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er sinds vorige week pas last van, niet dat ik die zenders veel bekijk, maar het viel me op tijdens het zappen.

EN daarbij heb ik helemaal niks veranderd aan mijn systeem de laatste 4 maanden.

Heb er ook al eens een xp1000 neergezet, met openpli er op, maar alleen die zenders hebben er last van.

Met mijn duo² met openATV ook.

Ik wilde mijn schotel toch al eens gaan upgraden naar een paar maten groter, maar weet dus niet of het nu al nodig zou zijn. Omdat ngc wild HD ook zo'n zender is als het een paar druppels regent, is dat de zender die meteen 0% geeft, terwijl als er geen vuiltje aan de lucht hangt deze zender het meeste signaal geeft. De rest blijft gewoon werken.

En beeldverbeteraars heb ik nog nooit van gehoord ;) welk programma zou dat moeten zijn dan?

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag weer met het prachtige weer (van de week met het wat mindere weer totaal geen last van) veel blokken in beeld bij iconcerts en brava HD. Het zal dan toch wel aan onze zon liggen, deze is met de polariteit wisseling bezig, dus krijgen wel af en toe wat zonne vlammen langs onze satellieten afgeschoten.

 

http://www.scientias.nl/magnetisch-veld-van-de-zon-kan-zich-elk-moment-omkeren/90712

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je hier vrij uniek bent in het aanwijzen van de zon als oorzaak van blokken in het beeld.


Ik denk dat het eerder voor de hand ligt dat er iets niet goed is aan je installatie. Blokken worden eerder veroorzaakt door (te) lage digitale resolutie.


Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kennelijk kijk ik naar een andere satelliet, ik heb er geen last van.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...