Ga naar inhoud


iConcerts 23 E


Transpondertje

Aanbevolen berichten

Beste alias haha

Ik zal niet beweren dat de zon er niets mee te maken heeft maar jij hebt last met je kleine Multytenne van de Badr 4 satelliet op 26 graden oost.
De Badr 4 heeft in Nederland een veldsterkte van 45dBW en is met een 85-90cm-schotel te ontvangen. Door de kleine schotelmaat van de Multytenne, heb je een hele grote openingshoek van maar liefst 4,36 graden en ontvang je niet alleen de transponder 12207V van de Astra 3B waar I-concerts, Nat Geo Wild en Brava HD op zit, maar ook de transponder 12207V van de Badr4.
Transponder 12207V op de Astra 3B is een moeilijk te ontvangen transponder vanwege DVB-S2, 8PSK en een geringe foutcorrectie van FEC 5/6.
Transponder 12207V op de Badr4 is juist een makkelijk te ontvangen transponder met DVB-S, FEC 3/4.

Maar ik vraag me af of jij je Multytenne wel optimaal hebt uitgericht want ik heb met mijn multytenne nergens last van. Ik heb zo het vermoeden dat die iets te veel naar het oosten is gericht waardoor je de Badr beter op de schotel ontvangt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 122
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zo probleem opgelost, ik heb de lnb eens van mos ontdaan, 2% meer ontvangst en geen blokken nu met zonneschijn, vind het alleen raar dat ik met regen geen blokken had.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...