Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

"Minder amusement bij NPO",

Eindelijk goed nieuws, nu nog de TROS weg, brengt bijna alleen maar amusement, dan krijgen de mensen die op een hoger niveau staan als "Ik hou van Holland", eindelijk nog meer kwaliteit, i.p.v. prut programma´s.

Ik verheug mij nu al op meer (onderzoek-)journalistiek op NPO 2.

Zie verder:  http://broadcastmagazine.nl/minder-amusement-bij-npo/#more-17626

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Ja Snoopy, bij de commerciëlen heet dat kwantiteit, of wel meer van het zelfde.

Heb je de kijkcijfers al eens in de gaten gehouden, bij "SKO", je zou bijna denken dat RTL 4 is gestopt met uitzenden.

Boulevard was gisteren nog het meest gewaardeerd, maar ik laat dat aan mij voorbij gaan.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Minder amusement betekend ook lagere kijkcijfers.Nog even en de publieke omroep kan helemaal weg.Krijgen we misschien eens echt kwalitatief goede zenders.

Zeg nou eerlijk de publieke omroep is niets meer.zelfs de sport lijdt er onder.

Geplaatst: (aangepast)

Als de NPO niets meer voorstelt, waarom staat dan NPO 1 altijd bovenaan, zie:

http://www.kijkonderzoek.nl/images/stories/Maandpersberichten_tweeduizenddertien/130708_Persbericht_SKO_2013_juni_kijktotaal.pdf

En dat is echt niet alleen te danken aan amusement.

aangepast door Emekli

Geplaatst:

Eindelijk goed nieuws, nu nog de TROS weg, brengt bijna alleen maar

amusement, dan krijgen de mensen die op een hoger niveau staan als "Ik

hou van Holland", eindelijk nog meer kwaliteit, i.p.v. prut programma´s.

Oh, je bedoeld zeker "Boer zoekt vrouw van de KRO"  echt iets voor mensen op hoger niveau..

of "Ik vertrek" of "Hello Goodbye"  allemaal zeer hoogstaande kwaliteits programma's...

Geplaatst: (aangepast)

Boer zoekt vrouw, mag van mij naar de commerciëlen, de andere twee ook.

Maar "Hello Goodby", is wel in het buitenland in de prijzen gevallen.

Maar er is genoeg meer te zien bij de NPO, en daar zitten ook programma´s bij die goede kijkcijfers hebben.

Ook kwaliteit trekt kijkers, niet alleen "İk hou van Holland".

De NPO moest maar eens een week op zwart gaan, dan zie je hoe verschraald TV landschap er over blijft.

Dan heb je een week geen echte detectives, geen onderzoek journalistiek,

want dat gaat allemaal voorbij aan de commerciëlen.

De gemiddelde kijker, niet alleen in NL, is zo afgestompt door de commerciëlen, dat die denkt dat dat de norm is op TV gebied.

aangepast door Emekli

Geplaatst:

wist niet dat er hoogstaande kwaliteits programma's bestonden

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:

Hoe is het mogelijk.... kijken mensen echt naar dit soort onzin programma's...

Als ik tabel 2 bekijk uit de pdf zie ik het eerste "echte" programma (buiten net journaal) pas op de 16e plaats... Inspektor Banks. Ik volgde deze reeks op ZDF en ook op SVT...  maar het overige :confused:   tja, de tv houdt ze dom, de overheid houdt ze arm ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Voor kwaliteit moet je ook bij de Duitse publieke omroep zijn en bij de BBC.

De NPO is 4 keer in het kwadraat niets. Totaal niets.

Vijf keer op een dag DWDD uitzenden. Noem je dat kwaliteit?

Oeps een bericht: "straks na de STER".

Ja we kunnen nu weer verder gaan. De STER is weer geweest.

Wat de NPO laat zien is niets. De STER met systematisch producten proberen te verslijten, vaak twee keer achter elkaar, soms drie keer in een blok. Nog steeds met irritante geluiden, en schreeuwende personen. Volgens mij hebben ze daar een man, vrouw en jongen indienst die steeds weer iets anders moet inspreken.

Nou die vrouw bij de STER die een relatie zoekt. Nou veel succes ermee. Maar hopelijk krijg zij niemand want je schreeuwt en zeurt verschrikkelijk. Net een soort Mien Dobbelsteen maar dan 10 keer erger.

Het NOS Journaal van 18:00 uur kijk ik niet meer naar. Daar hebben ze de tune weer opnieuw ingezet om aan te geven dat er een nieuw onderwerp komt. Nou het lijst wel de HIFI-test die ik kan doen op mijn hifi-installatie. Verschrikkelijk, het gaan links naar rechts en rechts naar links. Welke malloot heeft zo iets hards bedacht.

Als de NOS zo graag de BBC wenst te immiteren dan moeten ze het wel goed. De BBC weet te stoppen voordat ze de pijn en irritatiegrens overgaan.

Dank denk ik bij mijzelf is de NOS nu bezig met deze tune om het NOS Journaal aan te laten komen voor jongeren, of wat willen ze er eigenlijk mee bereiken. Het verhoogt geenszins de kwaliteit van de uitzending.

Ze kunnen er beter aan doen om in alle talkshows de politici boycotten. Die lopen steeds maar in en uit, om hun/haar gelijk te krijgen en lopen te zaniken. Laat ze dat op het departement doen of de Tweede Kamer, maar niet in de studio bij DWDD, Pauw en Witteman, Knevel en Van de Brink, Jinek en wat ik nog vergeten ben.

Een tijdje geleden werd er nog gezegd dat ministers het advies krijgen, als ze aantreden, om niet op te treden in deze talkshows. Communicatie gebeurt op een andere wijze. Nou deze generatie is duidelijk anders bezig.

Als ze zo graag er zorg voor willen dragen dat de NPO in Nederland ten grave wordt gedragen dan moeten ze dit medium ook totaal links laten liggen (NB voor alle duidelijkheid, dit laatste is gewoon een uitdrukking en geen politieke uitspraak).

Geplaatst:

Op ARD/ZDF, kijk ik naar heel veel programma´s, maar niet naar nagesynchroniseerd, wat een verschrikking,

alsof het programma verkracht is, zou verboden moeten worden.

Het is ook juist daarom, dat o.a. het Engels van de Duitsers zo slecht is, komen nooit in aanraking met de spraak.

Doe maar eens een proef, zet zo´n programma op, loop een end weg en dan alleen luisteren.

Zelfs zonder beeld hoor je al dat het gedubd is  :mad: .

Geplaatst:

"Vijf keer op een dag DWDD uitzenden. Noem je dat kwaliteit?" dat komt omdat de NPO het moet doen met €800 mlijoen en een deel van de Ster gelden en daar moet nu totaal €300 miljoen af.

In Duitsland kunnen ARD/ZDF het wel even doen met miljarden.

Misschien hier in dit onderwerp terug te vinden, anders bij een ander onderwerp.

Maar neem nu Tatort, op zondag 20.15 u., wordt de zelfde avond al herhaald op Eins Festival en daarna nog eens op alle "Dritten".

En die hebben dan miljarden ter beschikking.

• Moderator
Geplaatst:

Zullen we weer langzaam naar het topic terugkeren en alle buitenlandse zenders verder buiten beschouwing laten.

Dus het onderwerp was Minder amusement bij npo.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

als je alleen maar wilt vergelijken met Nederland met Nederland dan kom je nergens

dan leg je lat zo laag neer dat je zelfs de STER reclame nog leuk vind

vergelijken met buitenland, eigenlijk binnenland want de Europese Unie is strikt genomen al één land, kan je niet aan ontkomen.

vorige week donderdagavond was er op Das Erste een show van Frank Elstner met Ranja Yogeshwar. Amusement met een wetenschappelijk tint.

het is ongelooflijk hoe goed en ook gemakkelijk Ranja de meeste moeilijke zaken duidelijk kan maken op allerlei wetenschappelijk gebieden

dit soort amusement mis ik totaal op de Nederlandse televisie.

Heel vroeger had je bij de KRO het programma "Daar vraag je me wat" daar lijkt het Duitse programma wel een beetje op.

Geplaatst:

"dit soort amusement mis ik totaal op de Nederlandse televisie".

DWDD heeft dit enkele keren gedaan met Robbert Dijkgraaf en ik schreef het al eerder,

ARD/ZDF hebben miljarden te spenderen, de NPO, binnenkort nog maar 500 miljoen.

Dan mag je al blij zijn dat er überhaupt nog iets op TV komt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...