Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu op Nederland 3

Hoe komt de prijs van een liter benzine tot stand?

Een liter kost €1,84 .

Waar gaat dat geld heen?

Ben net ff aan het kijken maar het programma boeit me wel :-)

Mocht je dit later lezen,het is vast nog wel te zien via Uitzending Gemist.

Geplaatst: (aangepast)

ik vindt het ronduit belachelijk dat er zoveel naar de kast gaat, kunnen de heren lekker weer van leven.....

aangepast door ceesv

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:

Dat "kwartje-van-Kok" (16 eurocent) zou er weer af moeten.

De politici hebben m.i. te weinig verstand van welke vraagdaling een bepaalde prijsstijging (en andersom) tot gevolg heeft. Met als uitkomst vaak netto juist minder inkomsten i.p.v. meer. Juist in deze tijd is een correcte inschatting ervan belangrijk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Waarom denken jullie dat ze de maximumsnelheid onlangs verhoogd hadden naar 130 Km/h..... de auto's slurpen dan nog meer benzine... waardoor er nog meer naar de staatskas gaat... :D

En het kwartje van kok is geen 16 Eurocent... 25 guldencent -> net nog geen 12 Eurocent :D

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
  • 2 weken later...

Zolang mensen nog steeds korte afstanden die makkelijk met de fiets (of zelfs te voet!) te doen zijn, in een auto afleggen, is de prijs van benzine te laag!

aangepast door SjongeJonge

Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv.

Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.

Geplaatst:

Zolang mensen nog steeds korte afstanden die makkelijk met de fiets (of zelfs te voet!) te doen zijn, in een auto afleggen, is de prijs van benzine te laag!

Daar ben ik het helemaal niet mee eens!

Niet iedereen kan 2  km lopen of 10 km naar de supermarkt op de fiets met de boodschappen voor 14 dagen achterop... Je moet wel met de auto, anders is het vrijwel niet te doen.

Overigens, alös je een auto hebt, is het wel de bedoeling dat je hem gebruikt... je vaste kosten blijven toch doorlopen.

Omdat de benzine ontzettend duur is probeer ik wel zo weinig mogelijk te rijden, en zo veel mogelijk thuis te blijven... maar soms moet je even weg.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Zolang er mensen zijn die nog steeds willen blijven roken in publieke ruimtes bij niet-rokers, is de prijs van een pakje sigaretten ook nog steeds te laag.

En zo lang er mensen dronken achter het stuur kruipen, is de prijs van een glas bier eveneens te laag.

Maar de vraag was in eerste instantie: hoe zit een prijs in elkaar en waar gaat het geld heen.

@Littlesat, ik was kennelijk niet helemaal wakker.Je hebt gelijk.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Even los van dit benzine-verhaal.......vinden jullie de humor van presentator Stefan Stassen ook niet kostelijk?

In de aflevering van afgelopen week simuleerde hij het door de Overheid opgestelde stappenplan voor het verwijderen van een kapot gevallen spaarlamp.

Een cabaretier doet het echt niet beter..

Geplaatst:

Pas in ZIB, het Oostenrijkse journaal op 3Sat, gaven aan dat de benzineprijs € 1,369 was. Ze waren boos vanwege de prijsstijgingen.

In Nederland klagen allerlei consumentenorganisaties over de prijzen en ze zijn daarna weer stil en het gaat weer gewoon over op de orde van de dag.

Ik snap trouwens niet dat er nog een werkgever is die zijn/haar werknemers toestemming geeft met de leaseauto te tanken langs de zijkant van de snelwegen in het land van Willem en Maxima.

Gewoon zomaar 10cent per liter wegsmijten bij euro95 dan. Te bizar.

Geplaatst:

Ik snap trouwens niet dat er nog een werkgever is die zijn/haar werknemers toestemming geeft met de leaseauto te tanken langs de zijkant van de snelwegen in het land van Willem en Maxima.

Gewoon zomaar 10cent per liter wegsmijten bij euro95 dan. Te bizar.

Wat heeft het koningshuis ermee te maken?

Geplaatst:

Langs de snelweg tanken heb ik nog nooit in mijn hele leven gedaan... ik rij er altijd af... scheelt minimaal 7 cent... In Nederland tank ik zo weinig mogelijk... doe dit altijd in D of B. En als het echt niet anders kan, tank ik net genoeg om de grens over te kunnen :)

Straks in December zit ik weer even in Haidmühle... en kan ik in CZ tanken! haha!

Eduard, leg niet op alle slakken zout... het was gewoon een omschrijving van het land die Amager gebruikte... je zou ook "het land van Tulpen en klompen " kunnen schrijven...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

.....

het was gewoon een omschrijving van het land die Amager gebruikte... je zou ook "het land van Tulpen en klompen " kunnen schrijven...

Dan had hij dat beter kunnen doen, want de omschrijving die hij nu geeft, is niet neutraal maar lijkt politiek. Vandaar mijn reactie.

(Mooi dat jij zijn woorden verklaart, maar ik denk dat een schrijver dat het beste zelf kan.) 

aangepast door Eduard07

Geplaatst:

Haha... uiteraard kan hij dat zelf het beste... maar ik las het niet als politiek getint, maar gewoon als een omschrijving. Dit soort omschrijvingen worden toch vaak gebruikt, gewoon, onschuldig bedoeld.

overigens Maxima en Willem zijn niet politiek... hebben niets met politiek te maken... hun kan je ook niet verwijten dat het hier zo een politieke ellende is.

Geplaatst:

WIj mogen niet meer langs de snelweg tanken van onze werkgever. Maar dat deed ik al nooit. Als je privé daar ook niet tankt, hoef je het voor je baas ook niet te doen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...