Ga naar inhoud


overwerken, overbelaste medewerkers en toch werkeloosheid


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Tja een raar samenspel van feiten en realiteit.

 

Sinds begin dit jaar heb ik een bouwkundig drama en een infrastructureel drama in mijn appartement.

extreme waterschade door geborsten CV-leiding.

 

Na heel veel geduw en getrek aan diverse partijen en de verzekering is mijn appartement leeg en zijn gisteren eindelijk de werkzaamheden begonnen, alsook weer gestopt na een halve dag.

 

De betrokken partijen marchanderen met de planning en verschillende opdrachten.

Halve dag hier, halve dag daar... het wordt niet afgerond conform de planning die de bedrijven zelf afgeven.

Er zijn 4 firma's bij betrokken en geen van allen kunnen ze de klussen nog adequaat plannen.

 

Het lijkt echt alsof de medewerkers van die bedrijven enkel nog meer werk moeten verrichten en meer opdrachten moeten behappen en dat met minder mankracht moeten verrichten.

Ja je ziet de zweetparels op hun voorhoofd.

Het weekend doorwerken om de klussen te klaren kan niet, omdat ze op het eind van de week stuk zijn / kapot zijn.

 

Zelf ben ik nu ook al tijden op afroep beschikbaar, maar weet je!

Het lijkt alsof al die beschikbare mensen die zitten te wachten vergeefs wachten ofschoon er werk is.

Het lijkt ook alsof al die werknemers echt eerst uitgebrand moeten raken opdat een vervanging gezocht wordt.

 

Raar dat je niet constant opgeroepen wordt als werkeloos en werkwillige terwijl er dus zoveel te doen is.

En we weten ook dat uitzendbureau's er vet aan verdienen. Mensen inhuren kost wellicht nog steeds teveel.

 

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is nu het probleem waar veel bedrijven tegenaan hikken.

Neem je iemand aan omdat je op dat moment te veel werk hebt dan kom je er bijna niet weer vanaf als je later juist minder werk hebt.

Huur je iemand in via een uitzendbureau dan kun je de opdracht vrijwel zeker beter laten lopen want er geld aan overhouden wordt dan vaak erg moeilijk.

Ik los het vaak op met bevriende ZZP-ers, ook dan wordt het moeilijk om er geld aan over te houden maar ik krijg dan tenminste niet te maken met de uitzendbureau mentaliteit van we werken tot 16 uur en voor de laatste kwartier om het af te maken komen we morgen wel terug.

Feit is wel dat men eerst 35 euro per uur vroeg maar ik nu al met enige regelmaat zzp-er aangeboden krijg voor 22,50 en laatst zelfs 1 voor 17,50 per uur incl. gereedschap en auto waarbij ze het 1 uur reistijd voor eigen rekening namen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat een uitzendkracht een laag uurloon heeft,dus als er nog een kwartier of een half uur doorgewerkt moet worden dat hij zegt

ik kom morgen wel terug en doet er dubbel zolang over.bij ons op het werk hadden we ook wel eens uitzendkrachten maar als die met drie uren klaar waren moest er voor die uren afgetekend worden terwijl de afspraak met het uitzend bureau was minimaal 4 uur voor het uitzend bureau,wij deden dan een aanpassing:een vaste medewerker die genoeg overuren had ging 1 uur eerder naar huis en de uitzendkracht maakte zijn 4 uur rond

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk voor detacheringsbedrijf, daar mogen we ook nooit langer dan 16:00 werken,

in het begin had ik er wel wat moeite mee, maar nu niet meer....heb ik nog tijd over om te gaan beunen.

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu het probleem waar veel bedrijven tegenaan hikken.

Neem je iemand aan omdat je op dat moment te veel werk hebt dan kom je er bijna niet weer vanaf als je later juist minder werk hebt.

Huur je iemand in via een uitzendbureau dan kun je de opdracht vrijwel zeker beter laten lopen want er geld aan overhouden wordt dan vaak erg moeilijk.

Ik los het vaak op met bevriende ZZP-ers, ook dan wordt het moeilijk om er geld aan over te houden maar ik krijg dan tenminste niet te maken met de uitzendbureau mentaliteit van we werken tot 16 uur en voor de laatste kwartier om het af te maken komen we morgen wel terug.

Feit is wel dat men eerst 35 euro per uur vroeg maar ik nu al met enige regelmaat zzp-er aangeboden krijg voor 22,50 en laatst zelfs 1 voor 17,50 per uur incl. gereedschap en auto waarbij ze het 1 uur reistijd voor eigen rekening namen.

 

suc6

 

Gerrit

1 voor 17,50 per uur incl. gereedschap en auto waarbij ze het 1 uur reistijd voor eigen rekening namen. Dit noem ik dus uitzuigen, sorry dat ik het zeg  :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 voor 17,50 per uur incl. gereedschap en auto waarbij ze het 1 uur reistijd voor eigen rekening namen. Dit noem ik dus uitzuigen, sorry dat ik het zeg  :( 

 

Daarmee zouden ze pak hem beet 1200 euro per maand hebben. Niet echt een vetpot nee.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom stikt het in NL van de Polen.

Die mensen hebben meestal een prima werkhouding en hebben geen verplichtingen thuis naar familie of kinderen enz...

Je kunt er vanaf wanneer je wilt.En je kunt ze aannemen wanneer je wilt.

(zo gaat dat tenminste op mijn werk waar er >150 werken via een uitzendbureau)

 

We hebben bij ons op 't werk enorm veel "kinderen" van 19 - 22 jaar lopen.

Die werken voor nog geen 1000 euro per maand en dan 6 dagen p/w.

Ze werken hetzelfde als een gewone Nederlander.

 

Een Nederlander wordt bij ons niet meer aangenomen helaas.

Wij willen meestal 's avonds thuis bij de vrouw/man en/of kinderen zijn.(uitzonderingen daargelaten)

Een Pool is altijd beschikbaar,ook 's avonds & op zon-en feestdagen.

 

Daarom kiezen ze bij ons alleen nog voor Polen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja polen bulgaren thaise chaufeurs enz enz

 

dat is europeeseunie/globalisate.

 

Dacht altijd dat je je aan de wet moet houden van het land waar je bent /van de andere

kant geniet je van de wet van het land waar jeje bevind.

 

praktijk is anders.

 

Neem de afgesloten autowegen door vrachtwagen ongelukken ben er bijna zeker

van dat de meeste ongelukken door de goedkope landen chafeurs komt.

 

In duitsland willen ze al chaufeurs uit thailand op vrachtwagens uit litauwen weren door

te stellen dat hun rijbewijs niet voldoet.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 voor 17,50 per uur incl. gereedschap en auto waarbij ze het 1 uur reistijd voor eigen rekening namen. Dit noem ik dus uitzuigen, sorry dat ik het zeg  :( 

 

Daar bieden ze zichzelf voor aan hé, dus niet via een uitzendbureau oid. maar ik ontvang gewoon email berichten van monteurs met diploma's die daar zelf voor willen werken.

Maar 8 uur van 17,50 is wel 140 euro per dag en 700 euro per week en per 4 weken 2800 euro.

Dat is dan natuurlijk nog wel bruto maar reken 300 euro aan kosten en 35% belasting met de 1e zoveel duizend belastingvrij ivm de zelfstandigen aftrek en dan is het waarschijnlijk toch nog een stuk meer dan geld via de bijstand moeten ontvangen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Gerrit, echter moet een zzp-er wel zelf zorgen voor zijn verzekeringen en pensioen.

De bedragen daarvoor zijn ook niet misselijk.

Maar idd, alles beter dan de bijstand en je hypotheek niet meer op kunnen brengen.

aangepast door Satdorus
Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoeveel ZZP-ers zorgen ook voor hun pensioen?

Niet voor niets wordt ook vaak geschimpt met zwakzinnige zonder pensioen.

 

En gewoon doorbetaald krijgen als je ziek bent is gewoon niet op te brengen, veel moeten het 1e jaar dan ook zelf rond zien te komen en pas daarna krijgen ze geld van hun verzekering. Dan nog is het best duur en dan moet je nog steeds maar hopen dat ze tenminste geen manier zien te vinden om onder het betalen uit te komen.

Ik ken iemand die ook dacht goed verzekerd te zijn, krijgt een ongeval op een bouwplaats en claimde dus arbeidsongeschiktheid maar toen begonnen de problemen.

Eerst zou het zijn eigen schuld zijn en de veiligheidsvoorschriften niet in acht genomen hebben.

Toen hij dat won werd de hoofdaannemer aansprakelijk gesteld want die zou hem geen veilige werkplek hebben geboden.

Gevolg dat hij al 2 jaar zonder inkomen zit en nergens op terug kan vallen.

 

Maar ik kom ze ook regelmatig tegen die al wel het eind hebben weten te bereiken, mannen van over de 65 die nog gewoon aan het werk zijn, in hun jongere jaren niet echt een bedrijf opgebouwd wat verkocht kan worden om zo voor de oude dag te zorgen, nooit een pensioen opgebouwd en nu verplicht doorwerken omdat ze anders een heel eind terug moeten in levensstandaard.

Niet dat ze nog volop aan het werk zijn want AOW krijgen ze wel maar dat moet dan wel aangevuld worden met wat extra opbrengsten door werk zolang dat mogelijk is.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn allemaal luxe gedachten uit de goede oude tijd(aow/loon bij ziekte/bijstand/zorgstaat)

Het is niet meer op te brengen.

Ik zie het nog zover komen dat we de tijd krijgen van voor 75 jaar de kinderen moeten voor

de ouders op komen als de ouders het niet meer kunnen opbrengen (bij sommige zaken is dat nu al)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...