Ga naar inhoud


overwerken, overbelaste medewerkers en toch werkeloosheid


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Tja columbo... en dat is niet de bedoeling... (dat werken tot je sterft bedoel ik ;) )

 

Ik heb altijd gezegd, dat als ik door een of andere reden te weinig inkomsten zou hebben om 'hier' te blijven, ga ik gewoon naar een goedkoper land toe... Nu zou dat Bulgarije kunnen zijn... je leeft er prima, en het is er veel goedkoper. op die manier kan je toch gewoon lekker rentenieren, en kan je veel langer toekomenmet je spaargeld.

(maar er zijn mensen die dit niet willen - voor mij echt wel een reele optie)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja columbo... en dat is niet de bedoeling... (dat werken tot je sterft bedoel ik ;) )

 

Ik heb altijd gezegd, dat als ik door een of andere reden te weinig inkomsten zou hebben om 'hier' te blijven, ga ik gewoon naar een goedkoper land toe... Nu zou dat Bulgarije kunnen zijn... je leeft er prima, en het is er veel goedkoper. op die manier kan je toch gewoon lekker rentenieren, en kan je veel langer toekomenmet je spaargeld.

(maar er zijn mensen die dit niet willen - voor mij echt wel een reele optie)

Als dat massaal gedaan wordt (rentenieren in een goedkoop land) dat komen ze op de proppen

met hun landsfactor ,dan wordt de aow gekort met de factor van dat land (dacht dat het

nu al toegepast wordt in bepaalde omstandigheden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen de tijd dat ik recht zou hebben op AOW bestaat het niet eens meer.

 

Dan heb je het of zelf voor elkaar of je werkt tot je dood.

 

Ik kan er nu niet zo van wakker liggen, maar ongetwijfeld denk ik er over ruim 30 jaar ook anders over :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maw. als je kunt, dan sparen voor je pensioen maar dan wel zo fiscaal voordelig mogelijk zien te doen.

Kan het even niet dan je plannen wat opschorten met in het achterhoofd dat je het jaar erop dus extra moet sparen of aan het eind langer door moet werken.

Dom genoeg zijn er echter veel die al het geld wat ze nu verdienen ook nu op maken en is er volgend jaar wat minder dan moeten ze schulden maken.

Vandaar mijn advies om wel elk jaar maximaal van je fiscale vrijstellingen gebruik te maken wat betreft pensioenopbouw ed.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt veel fiscaalvriendelijk is er niet te sparen... blijft over de Kaaimaneilanden of soortgelijke vriendelijke oorden :)

Ik vind dat je eigen gespaarde geld, waarover je al eens belasting betaald hebt, gewoon voor de rest belastingvrij van jou moet zijn... want, als je het gaat uitgeven, betaal je er ook weer (duitse ;) ) BTW over... dat is dus ook weer eens belasting.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

DE PENIS


Ik, de penis, verzoek bij deze om een salarisverhoging en wel om de volgende redenen: 

* Ik verricht lichamelijke arbeid; 
* Ik werk in grote dieptes; 
* Bij alles wat ik doe ga ik als eerste met mijn hoofd naar binnen; 
* Ik heb in de weekenden en met feestdagen geen vrij; 
* Ik werk in een vochtige omgeving; 
* Ik krijg overwerk niet betaald; 
* Ik werk op een donkere werkplek waar weinig tot geen ventilatie is; 
* Ik werk bij hoge temperaturen; 
* Mijn werk stelt me bloot aan besmettelijke ziektes. 


Geachte Penis, 

Nadat we uw verzoek doorgenomen hebben en de door u aangevoerde argumenten in overweging hebben genomen, heeft het managementteam besloten uw verzoek te weigeren, en wel om de volgende redenen: 

* U werkt geen 8 uren achter elkaar; 
* Na korte periodes van arbeid valt u tijdens werktijd in slaap; 
* U volgt niet altijd de orders van het managementteam op; 
* U blijft niet altijd op uw toegewezen plek, maar bezoekt ook vaak andere plaatsen; 
* U neemt geen initiatief; er moet druk op u uitgeoefend worden en u moet gestimuleerd worden om aan het 
werk te gaan; 
* Aan het eind van uw dienst laat u uw werkplek altijd erg rommelig achter; 
* U houdt zich niet altijd aan de veiligheidsmaatregelen, zoals bijvoorbeeld het dragen van beschermende 
kleding; 
* Ruim voor uw 65e gaat u al met pensioen; 
* U bent vrijwel nooit in staat om dubbele diensten te draaien; 
* U verlaat soms uw toegewezen plek, voordat u uw werk voor die dag af heeft; 
* En als laatste reden willen we u erop wijzen, dat u bij het binnengaan en bij het vertrek van uw werkplaats 
constant wordt gezien met het dragen van twee verdacht uitziende zakken. 

Met vriendelijke groet, 
Management

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maw. als je kunt, dan sparen voor je pensioen maar dan wel zo fiscaal voordelig mogelijk zien te doen.

Kan het even niet dan je plannen wat opschorten met in het achterhoofd dat je het jaar erop dus extra moet sparen of aan het eind langer door moet werken.

Dom genoeg zijn er echter veel die al het geld wat ze nu verdienen ook nu op maken en is er volgend jaar wat minder dan moeten ze schulden maken.

Vandaar mijn advies om wel elk jaar maximaal van je fiscale vrijstellingen gebruik te maken wat betreft pensioenopbouw ed.

 

suc6

 

Gerrit

 

Ik betaal nu in verschillende landen sociale lasten en pensioen regelingen. Kan alleen maar hopen dat ik over 30 jaar hier ook nog van kan profiteren en deze private pensioen fondsen niet omvallen.

 

Soms denk ik wel eens dat ik al dat geld dat ik maandelijks betaal beter op een rekening kan zetten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

DE PENIS

 

 

Ik, de penis, verzoek bij deze om een salarisverhoging en wel om de volgende redenen: 

 

* Ik verricht lichamelijke arbeid; 

* Ik werk in grote dieptes; 

* Bij alles wat ik doe ga ik als eerste met mijn hoofd naar binnen; 

* Ik heb in de weekenden en met feestdagen geen vrij; 

* Ik werk in een vochtige omgeving; 

* Ik krijg overwerk niet betaald; 

* Ik werk op een donkere werkplek waar weinig tot geen ventilatie is; 

* Ik werk bij hoge temperaturen; 

* Mijn werk stelt me bloot aan besmettelijke ziektes. 

 

 

Geachte Penis, 

 

Nadat we uw verzoek doorgenomen hebben en de door u aangevoerde argumenten in overweging hebben genomen, heeft het managementteam besloten uw verzoek te weigeren, en wel om de volgende redenen: 

 

* U werkt geen 8 uren achter elkaar; 

* Na korte periodes van arbeid valt u tijdens werktijd in slaap; 

* U volgt niet altijd de orders van het managementteam op; 

* U blijft niet altijd op uw toegewezen plek, maar bezoekt ook vaak andere plaatsen; 

* U neemt geen initiatief; er moet druk op u uitgeoefend worden en u moet gestimuleerd worden om aan het 

werk te gaan; 

* Aan het eind van uw dienst laat u uw werkplek altijd erg rommelig achter; 

* U houdt zich niet altijd aan de veiligheidsmaatregelen, zoals bijvoorbeeld het dragen van beschermende 

kleding; 

* Ruim voor uw 65e gaat u al met pensioen; 

* U bent vrijwel nooit in staat om dubbele diensten te draaien; 

* U verlaat soms uw toegewezen plek, voordat u uw werk voor die dag af heeft; 

* En als laatste reden willen we u erop wijzen, dat u bij het binnengaan en bij het vertrek van uw werkplaats 

constant wordt gezien met het dragen van twee verdacht uitziende zakken. 

 

Met vriendelijke groet, 

Management

 

Blijf jij bij je eigen penis. De mijne werkt als een paard, vaak ook als ik het niet wil klopt hij aan!, en zal nooit met pensioen gaan!

 

:)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal nu in verschillende landen sociale lasten en pensioen regelingen. Kan alleen maar hopen dat ik over 30 jaar hier ook nog van kan profiteren en deze private pensioen fondsen niet omvallen.

 

Soms denk ik wel eens dat ik al dat geld dat ik maandelijks betaal beter op een rekening kan zetten.

 

Als je gaat pensioensparen bij je bank doe je dat, je kunt dan gebruik maken van de fiscale vrijstelling en betaald over dat bedrag dus ook geen belasting en rendeert dit wel mee in het totaal. Nadeel is wel dat je tussentijds ook niet aan je geld kunt komen of je betaald altijd 52% belasting, voor schuldeisers is dit bedrag ook niet veilig en dat de rente op dit moment zo rond de 4% ligt.

maar het voordeel is dat er geen poliskosten zijn, geen aan en verkoopkosten en geen beheerskosten welke normaal je rendement toch flink drukken.

Laat je deze rekening na je pensioen tot uitkering komen dan maak je ten eerste gebruik van de lagere belasting op dat moment en kun je kiezen in hoeveel jaar je het bedrag wilt ontvangen.

Voordeel is dat je gewoon bij een bank spaart en minder snel in de problemen komt bij het omvallen van een private instelling omdat de overheid tot zekere hoogte garant staat.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...