Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben op het internet aan het zoeken voor een Gibertini rail om de 3 lnb's

op te zetten.

Voorlopig vind ik alleen een rail voor een Gibertini tot 100 L, maar ik zoek

nu juist één voor de 125 L-

Weet iemand een oplossing?

Geplaatst: (aangepast)

sprietje ik kan die XP MFP13 nergens op het internet

vinden om te bestellen..

Wel duikt steeds op duitse webshops deze op

***Link naar webshop verwijderd***

aangepast door ceesv
Link verwijderd
Geplaatst:

Beste vaidyaluap

Dat variable slaat op het feit dat je de lnb-houders kunt instellen want er bestaan ook rails waarbij de lnb-klemmen op een vaste plaats zitten.
Het enige wat je nog kunt doen is controleren of de radius correspondeert met het formaat van de schotel.
Meet de afstand van de rail tot de schotel op 40% van de hoogte van de schotel gemeten.
Laten we nu eens stellen dat dat 85cm is.
Neem een touwtje en leg er een lusje in zodat de punt van een balpen er in past. Maak 85cm verder nog een lusje en doe dit over een spijkertje die je in de werkbank geslagen hebt.

Nu kun je met het touwtje en de balpen een radius van 85cm tekenen op een stuk papier wat je op de werkbank legt (2 A4-tjes aan elkaar geplakt)

Controleer of de radius van de rail klopt met de radius op het papier. Eventueel kun je de radius van de rail gemakkelijk aanpassen.

Je bereikt ermee dat alle lnb’s precies naar het midden van de schotel gericht zijn zoals het hoort. Zo doe ik dat zelf ook altijd.

Geplaatst:

Klopt, die rails zijn volgens mij ook niet in Nederland te koop. Die zul je in Duitsland moeten kopen.

Zoek even op Google: Multifeedhalter Gibertini 3-fach MFP13

Geplaatst:

dat is precies mijn punt dat ik wil maken: de MFP13 komt wel boven drijven op google,

maar zodra je er een wil bestellen via een webshop is hij nergens te vinden. ook niet in duitsland.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen