Eduard07 Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 (aangepast) bedenk er bij dat je een prijs betaalt voor het perfekt uitrichten op 1 van die satellieten, als je op de Eutelsat richt zie je bit errors op BBC1 HD verschijnen, overigens zo weinig dat het niets uitmaakt tenzij bij sneeuw misschien. Omgekeerd gaat Movies 4 Men sneller achteruit. En de meeste zenders zijn zo sterk in onze omgeving dat een kleinere schotel hier misschien een klein voordeel zou kunnen opleveren maar dat heb ik niet geprobeerd daar er dan toch zowiezo minder signaal ter beschikking komt. Zoals ik hierboven al aangaf: uitrichten op de zwakste satelliet. Dat is Eutelsat. 1N kan een minitikje van nul komma nul nog wat best hebben. Bij fijnafstemming op Astra 3 ten koste van Astra 1 geldt dezelfde redenatie. Astra 1 is high power, Astra 1N ook. 25 juli 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 Beste eduard07 Maar dan speelt ook weer een rol waar de schotel staat. In Noord-Oost Groningen heb je minder signaal op de Astra 2F dan in Zeeland. In Zuid-Spanje is het signaal van de Eutelsat veel sterker dan van de overige satellieten op de 28 oost-positie.
SjongeJonge Geplaatst: 26 juli 2013 Auteur Geplaatst: 26 juli 2013 Ik snap er niks meer van. Mijn vraag was op welke zender ijken. En ik krijg opeens 3 satellieten genoemd waartussen ik moet richten? Ik heb 1 lnb die is op A2 gericht, denk ik. Ik ontving althans BBC, inmiddels na "fijn" tunen BBC3 en al jazeera en anderen niet meer. Dat zijn wel de zenders die ik zoek. Daarvoor het beste Eutelsat 28.7 vinden? Of A2F??? Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
Moderator ceesv Geplaatst: 26 juli 2013 Moderator Geplaatst: 26 juli 2013 De zenders die je wilt zien zijn toch gewoon de ijkzenders die je moet gebruiken? Wanneer je met goede meetapparatuur werkt kan je op elke zender je schotel optimaal afstellen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
SjongeJonge Geplaatst: 26 juli 2013 Auteur Geplaatst: 26 juli 2013 De zenders die je wilt zien zijn toch gewoon de ijkzenders die je moet gebruiken? Wanneer je met goede meetapparatuur werkt kan je op elke zender je schotel optimaal afstellen. ik begreep dat als je sat X op een zwakke zender perfect hebt de rest vanzelf perfect is afgesteld... Wat is goede meetapparatuur voor €25 ? Is die zowel voor richting als hoek als skew bedoeld??? Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
Moderator ceesv Geplaatst: 26 juli 2013 Moderator Geplaatst: 26 juli 2013 Wanneer die zwakke transponder op een satelliet van het cluster zit waar niet je doelzender op zit ben je het paard achter de wagen aan het spannen. Goede meetapparatuur kan je waarschijnlijk huren voor Euro 25/uur. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sverige Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Sjongejonge, er is in andere topics ook al over gepraat... ik begrijp niet waarom je echt zo nodig alles "perfecter dan perfect" wil gaan afstellen met meetapparatuur. Ik zou inderdaad de schotel zo goed mogelijk afstellen op satelliet waarnaar ik kijk, en dan meer bepaald op de zenders waarnaar je kijkt. Kies dan eventueel op die satelliet de zwakste transponder/zender en stel af met de meter op je receiver. Zijn dat in principe de BBC's en de commercielen, dan hoef je toch niet te zorgen dat (ik zeg maar wat) Sikh Channel of Sahara one ideaal uitgelijnd zijn? Leg eventueel een natte doek over de LNB om het signaal te dempen als de meter helemaal zou uitslaan... maar waarom al dat gedoe? Ik hanteer altijd de slogan dat 98% goed meer dan goed genoeg is... die laatste 2 % kosten heel erg veel geld en energie, en zijn niet relevant... je bent tenslotte geen raket aan het klaarmaken voor een reis naar Mars - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Eduard07 Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Beste eduard07 Maar dan speelt ook weer een rol waar de schotel staat. In Noord-Oost Groningen heb je minder signaal op de Astra 2F dan in Zeeland. In Zuid-Spanje is het signaal van de Eutelsat veel sterker dan van de overige satellieten op de 28 oost-positie. Klopt, maar SjongeJonge woont "gewoon" in Nederland. Dat is de context van TS en waarbinnen we praten. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gors Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 sjongejonge, Al Jazeera zit inderdaad op Eutelsat en niet op A2 maar beide zitten zo dicht bij elkaar dat je ze meestal allebei -of zelfs 3 of 4 - op dezelfde LNB kunt ontvangen en zoals Sprietje al zei kan je dan best fine tunen op Eutelsat, de BBC zenders zijn sterk genoeg en zal je ook meestal wel hebben.
SjongeJonge Geplaatst: 27 juli 2013 Auteur Geplaatst: 27 juli 2013 (aangepast) @Sverige 98% goed? nou dat zou ik wel willen! Nu mis ik BBC3 volledig also Africa en AJ. BBC 1+2+4 is 98% goed Maar die andere 3 wil ik ook. Begrijp ook niet waar ze zijn gebleven na het draaien aan de lnb zijn ze weg. Gisteravond weer aan de lnb gedraaid, nog steeds zijn ze weg: "geen signaal" mededeling. Ook de schotel gedraaid, en de hoek gewijzigd zonder resultaat. Gelukkig BBC 1+2 weer kunnen vinden. Volgens http://nl.kingofsat.net is BBC two enkel op Eutelsat 10A (10.0°E) en op Astra 1N = 28.2°E (Astra1 ???) Waarschijnlijk sta ik op A1N gericht maar waarom komt BBC 3 dan niet binnen? En waarom hanteert kingofsat 1N en wij Astra 2 ? Bovendien heeft KOS astra 2a+ 2d in hun overzicht, wat is dat dan weer? Als ik het goed begrijp staan op 28.2°E 6 sats: Astra 1N / Astra 2A / Astra 2D / Astra 2F / Eutelsat 28A / Eutelsat 28B En die zou je allemaal met 1 lnb kunnen ontvangen??? ( waarom lukt dat dan niet???) Ik word hier tureluurs van. Kan iemand aub eea toelichten? 27 juli 2013 aangepast door SjongeJonge Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
SjongeJonge Geplaatst: 27 juli 2013 Auteur Geplaatst: 27 juli 2013 (aangepast) leeg bericht 27 juli 2013 aangepast door SjongeJonge Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
Moderator ceesv Geplaatst: 27 juli 2013 Moderator Geplaatst: 27 juli 2013 Wanneer je BBC 1 en 2 ontvangt kan je ook 3 en 4 ontvangen wanneer die uitzenden. Daarvoor zal je tijdens de uitzend uren van BBC 3 en 4 alleen beeld krijgen, overdag dus geen beeld. Om deze zenders te ontvangen zal je een scan moeten doen, of een zenderlijst moeten laden. Op www.kingofsat.net kan je alle gegevens van de transponders en settings vinden. De numkmering van de Astra satellieten is een beetje verwarrend. Astra positie 19 graden oost wordt ook wel de Astra 1 positie genoemd. Astra positie 28 graden oost wordt ook wel de Astra 2 positie genoemd. Astra positie 23,5 graden oost wordt ook wel de Astra 3 positie genoemd. Welke satellieten waar hangen, die informatie veranderd steeds, omdat de Astra organisatie regelmatig nieuwe satellieten lanceert en de satellieten regelmatig van locatie verhuizen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sverige Geplaatst: 27 juli 2013 Geplaatst: 27 juli 2013 Tja BBC1 heb je in diverse variaties... hier de frequenties... kies de versie die jouw interesseert. Ik kijk meestal scotland ivm het weerbericht en lokale nieuws. BBC2 BBC 3 en 4 : LET op NA 20.00 uur!!! Al Jazeera Africa Als je BBC1 en 2 prima hebt, dan heb je die andere zenders toch ook? Ik heb daar geen enkel probleem mee met mijn draaibare installatie. Als ik BBC1 en 2 kan zien, kan ik ook de andere genoemde zenders zien... Ik heb het wel over de SD versie, HD heb ik niet op de draaibare receiver. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
SjongeJonge Geplaatst: 30 juli 2013 Auteur Geplaatst: 30 juli 2013 Ik heb de tuner opnieuw laten zoeken naar de vermiste zenders, en nu heb ik ze weer terug! Raar dat ze inenen weg waren, maar goed. De 1e storm heeft mijn schotel op tegelvoet doorstaan, beeld is nog steeds prima. Bedankt voor de hulp. Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
alleyoop Geplaatst: 3 augustus 2013 Geplaatst: 3 augustus 2013 Ook niet vergeten dat er niet alleen een klein verschil zit op de positie van Astra1N tov Eutelsat 28A maar dat de skew ook 7,5° scheelt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen