Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

sjongejonge, (...) en zoals Sprietje al zei kan je dan best fine tunen op Eutelsat, de BBC zenders zijn sterk genoeg en zal je ook meestal wel hebben.

En ik dacht nog wel dat ik dat zei in post #16... ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Sprietje en Eduard07, excuses voor het door elkaar halen van jullie post, het was inderdaad Eduard07 die ook al aanbevolen had uit te richten op de Eutelsat.

Geplaatst:

Sprietje en Eduard07, excuses voor het door elkaar halen van jullie post, het was inderdaad Eduard07 die ook al aanbevolen had uit te richten op de Eutelsat.

Met wel de toevoeging dat Sprietje gelijk heeft als je in Zuid-Europa woont, maar als je in de Benelux woont, kunt je beter op Eutelsat fine tunen omdat die hier zwakker is dan Astra1N. ;)

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Nu moet ik wel zeggen dat pas bij een flinke grote schotel je verschil gaat merken op welke satelliet van de 28,2-28,5 graden oost positie je de schotel uitricht.

Inderdaad, met mijn 150cm schotel merk ik echt verschil tussen de satellieten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst: (aangepast)

Nou nou dat zal veel uitmaken zeg ze zijn beide knetterhard. :lol:

Dat maakt inderdaad uit. De Astra 1N is namelijk gemaakt voor 19.2 E en is duidelijk sterker dan de Eutelsat. in de Benelux. Een verschil van 15%-20% signaal zo door de bank genomen. En het verschil is nog duidelijker tussen Eutelsat en Astra 2F. Wat is het probleem dit te constateren?

aangepast door Eduard07

Geplaatst:

Je vergelijkt 2 transponders voor direct broadcasting en je gebruikt een schotel met een effectieve doorsnede van 150 cm en je merkt geen verschil? Goh wat gek.

Heb je wel eens een hogere waarde gemeten dan 16.2 dB?

Geplaatst:

....

Heb je wel eens een hogere waarde gemeten dan 16.2 dB?

Ik vermoed dat die meter niet hoger wil...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen