Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste,

Voor mijn positie in Peer (Belgie) zou het volgende gelden:

LNB rail ca 10 graden (links hoger)

Volgens Dishpointer.com (Astra 19.2): minus 6.5 graden.

Volgens eerdere uitleg op dit Forum zou het plus 4 graden moeten zijn (Sprietje)

Is dit 10 graden van de LNB rail + (-6,5) of (+4)?

Dit is mij niet helemaal duidelijk

Groeten

Olaf

aangepast door ceesv
Titel aangevuld met schotelmerk/type

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Beste Olaf

Als jij een nieuw onderwerp start zou het wel handig zijn te vermelden om welke schotel het gaat en welke satellieten je wilt ontvangen. Je wilt toch niet dat wij het hele forum gaan afzoeken waar het precies over gaat?

Geplaatst:

Beste Sprietje,

Naar aanleiding van de review van afgelopen week heb ik de single Telestar Profirapid 85 met Telemount gekocht.

Het gaat om Astra 1,2,3 en Hotbird

groeten

Olaf

Geplaatst: (aangepast)

Beste Plaf

In Peer moet de rail 9,26 graden schuin staan.
Als je even opgeeft hoe ver de twee buitenste lnb’s van elkaar staan, dan kan ik wel voor je uitrekenen hoeveel de Astra 2 hoger moet staan als de Hotbird. Ik denk dat het ’t makkelijkste is om op de lnb-klemmen te meten, dan kun je daar straks een waterpas over leggen.

Wat betreft de skew van de lnb’s zelf.

Hotbird: 6 graden

Astra 19,2: 4 graden

Astra 23,5: 7 graden

Astra 28,2: 10 graden

Gemeten t.o.v. verticaal waterpas en als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, met de wijzers van de klok meegedraaid maar controleer ook nog even of je dan maximale signaalkwaliteit hebt.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Beste Olaf

Met Dishpointer kun je de schuinte van de rail niet uitrekenen, dan kan wel met Satlex Toroidal.

Met Dishpointer kun je wel zien hoeveel skew de lnb’s moeten hebben.
Maar als je nu even de afstand hart op hart van de twee buitenste lnb-klemmen opgeeft, kan ik je vertellen hoe schuin de rail moet staan in millimeters.

Geplaatst:

Beste Sprietje

Ik heb de antenne nog niet in huis. Ik heb deze afgelopen dinsdag via internet in Duitsland besteld en verwacht deze elk moment

Zodra ik deze heb zal ik de afstand opmeten

gr

Olaf

Geplaatst:

Beste Olaf

Zou je me een plezier willen doen?

Monteer de rail eerst gewoon zoals het origineel hoort. Hij staat dan op een schuinte van 5,5 graden. Richt hem uit op de Astra 19,2 zoals het hoort en kijk dan naar de signaalkwaliteit van de Astra 28,2.

Zet vervolgens de rail op 9,26 graden schuin door hem aan één zijde op te vullen en kijk hoe dan de signaalkwaliteit van de Astra 28,2 is. Je doet mij en denk ik vele forumgebruikers er een groot plezier mee want dan kunnen we zien of die schotel zonder optimalisatie hier in het westen net zo goed presteert als in Duitsland waar hij voor ontworpen is.

Geplaatst:

ik heb van de week de telestar profirapid 85 aangeschaft ben er driftig mee aan het afstellen

als ik hem getuned heb op 19.2 gr oost vind ik met geen mogelijkheid 23.5 gr ik gebruik megasat multifeed lnb,s

ik woon in hilversum

wat doe ik fout

Ron

Geplaatst:

ik heb van de week de telestar profirapid 85 aangeschaft ben er driftig mee aan het afstellen

als ik hem getuned heb op 19.2 gr oost vind ik met geen mogelijkheid 23.5 gr ik gebruik megasat multifeed lnb,s

ik woon in hilversum

wat doe ik fout

Zijn alle kabels en f connectoren deugelijk gemonteerd? Gebruikt u een diseqc switch (welk merk)? Zo ja, hoe is deze ingesteld op de ontvanger? Persoonlijk heb ik geen goede ervaring met megasat lnb. Afgelopen week zeker 3 megasat lnb defect bevonden. Schakelt niet goed tussen de hoge en lage band.

Geplaatst:

Beste Sprietje,

Voordat ik de antenne in de mast ga hangen, ga ik deze eerst aan de schapenstal met vrijzicht afregelen.

Ik hou u op de hoogte met de scheefstand van de LNB houder, misschien moet ik 1 van de twee buizen van de LNB arm ietsjes opvullen om aan de 9,26 graden te komen

groeten

Olaf

Geplaatst:

Inderdaad Ventura

Van de smalle lnb’s is al jaren bewezen dat de ALPS-lnb de beste zijn. Het minste last van regendruppels en zelden of nooit geen problemen met de lnb’s. Niet voor niets dat bijv. Visiosat en ook Technisat altijd werken met ALPS.

Geplaatst:

de f connectors zijn oke de diseqc is van sab die werkt ook ik ga dan maar alps lnb,s bestellen kijken of het probleem dan verholpen is

dank

ron

Geplaatst:

Beste roos

Dat is misschien wel erg kort door de bocht.
Ontvang je de Astra 23,5 ook niet als je de lnb van de 23,5 rechtstreeks op je coaxkabel aansluit, dus zonder diseqc-switch?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen