Ventura Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 de f connectors zijn oke de diseqc is van sab die werkt ook ik ga dan maar alps lnb,s bestellen kijken of het probleem dan verholpen is Als u toch bezig bent met bestellen (investeren) vervang de sab diseqc voor een betrouwbare, betere en sneller schakelende diseqc zoals spaun of triax.
roos Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 ik moet dan de hele schotel verdraaien wil ik daar dan weer beeld van 23.5 graden hebben ik sluit de lnb,s los aan dus daar kan ik de fout niet mee maken bij het afstellen groet ron
Sprietje Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Beste roos Het verstandigste is de schotel uit te richten op de Astra 19,2 (de lnb die boven de lnb-arm zit) zonder dat de diseqc-switch er tussen zit. Dan moet je automatisch op de andere lnb’s ook beeld hebben.Je moet hem wel heel precies uitrichten want de Astra 19,2 is sterk.
roos Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 ik heb er een metertje tussen voor de sterkte en begin inderdaad met de gene die boven de lnb arm zit 19.2 oost
Olaf Geplaatst: 6 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2013 Beste, Ik ben net terug van vakantie en heb mijn Telestar Profirapid 85 op de schapenstal geprobeerd af te regelen. Op Astra 1 afgeregeld, ging prima. Gelijk waren Astra 2 en Hotbird afgeregeld dmv de gefixeerde multi-feed. Maar tot mijn grote verbazing kwam Astra 2 niet door???? Ter indicatie de Topfield 7710PVR waarden (topfield op uitgang spaun switch): Astra 1 Niveau 90% en Kwaliteit 99% Astra 2 Niveau 98% en Kwaliteit 86% Astra 3 Niveau 71% en Kwaliteit 0% Hotbird Niveau 99% en Kwaliteit 94% Topfield direct op twin ALPS LNB Astra 3: Niveau 73% en Kwaliteit 0% Graag hulp Dank Olaf
Sprietje Geplaatst: 6 augustus 2013 Geplaatst: 6 augustus 2013 (aangepast) Waarom gebruik je de Alps niet voor de Astra 19,2? Hoeveel uitgangen heeft de Alps? 6 augustus 2013 aangepast door Sprietje
Old Satterhand Geplaatst: 6 augustus 2013 Geplaatst: 6 augustus 2013 (aangepast) Olaf, op welke transponder meet je die waarden? Die op Astra 3 bedoel ik want die ontvang je niet? 6 augustus 2013 aangepast door Old Satterhand
Olaf Geplaatst: 6 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2013 Beste, Transponder??? Ik heb via het menu Installatie/LNB gebruikt waarbij ik de verschillende satellieten kan selecteren Alle LNB's zijn Alps, zie foto groeten Olaf
Old Satterhand Geplaatst: 6 augustus 2013 Geplaatst: 6 augustus 2013 Laat ik de vraag dan zo stellen: Geeft het installatiemenu enige info over de frequentie (in MHz bv 11720) en polarisatie (H of V) van het signaal waarop de meting wordt gedaan. Dat is dus de transponderfrequentie. ps alle satellieten zenden op meerdere transponders streams uit. Maar de frequentie van die transponders wil nog wel eens wijzigen, of er veranderen bepaalde parameters (waarden). Als de fabrikant van de sat ontvanger die oude waarden gebruikt kan het voorkomen dat er geen "lock" is op die gebruikte transponder en ontbreekt de kwaliteitswaarde. Vandaar het bestaan van settingslijsten, die voortdurend worden bijgewerkt. Als je een enigma2 ontvanger hebt kun je kiezen uit meerdere vooraf ingestelde transponders of gebruik maken van een ingevoerde transponderwaarde.
Olaf Geplaatst: 6 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2013 Nu begrijp ik de vraag, die specifieke informatie kan ik invoeren bij een handmatige "zender zoeken" van de zenders. Wat ik op het scherm zie is het volgende: Astra, Tuner 1, Verbindigstype gescheiden, LNB freq 9750/10600, LNB spanning aan, 22khz uit, DIsEqc 1.1 uit, DisEqc 3 van 4. en ik zie signaalsterkte en kwaliteit Verder niets over transponder freq en type polarisatie gr Olaf
Old Satterhand Geplaatst: 6 augustus 2013 Geplaatst: 6 augustus 2013 (aangepast) Als je met deze ontvanger al wel eerder zenders hebt ingelezen die op Astra 3 worden uitgezonden (Een HD etc) dan zouden die nu ook weer moeten werken. Misschien moet je een nieuwe settingslijst in je ontvanger zetten. Hoe je dat moet doen kun je ook op dit forum vinden in de Topfield sectie. Daar kan ik je helaas niet mee helpen omdat ik geen Topfield bezit. (wel dezelfde schotel) Wat je nog even kan proberen is de 22kHz aan te zetten. Het is vaak niet duidelijk wat de fabrikant hiermee bedoelt. Meestal is het voor mini-Diseqc (voor oudere type monoblocks) dan zou die in dit geval uit kunnen blijven. 6 augustus 2013 aangepast door Old Satterhand
Olaf Geplaatst: 6 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2013 Ik ga dit zeker proberen, waarschijnlijk einde van de week. Heeft iemand anders nog suggesties? Misschien Sprietje? Groeten Olaf
Olaf Geplaatst: 9 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2013 Beste, Het is me gelukt, het blijkt (ik denk) dat standaard op de Installatie/LNB pagina niet de juiste transponder gegevens staan. Na het manueel laden van TV zeeland, werkte het prima met goed signaal. Na zenders automatisch op Astra3 laden had ik goed beeld op de TV Vlaanderen HD zenders. Echter geen beeld op de Nederlandse HD zenders Ik weet niet hoe dit komt, beide kaarten in zelfde Powercam Pro gestopt. T Vlaanderen werkt wel en Nederlandse HD RTLs niet Iemand suggesties Gr Olaf
Old Satterhand Geplaatst: 9 augustus 2013 Geplaatst: 9 augustus 2013 Het lijkt me dat je oude settings gebruikt.
Olaf Geplaatst: 9 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2013 Waar moet ik dan aan denken en waar moet ik deze veranderen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen