Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb een originele dm800. Zit origineel geen enkele ventilator in.

Ik heb er een 160gb harde schijf ingebouwd.

Nu heb ik toch een warmte probleem.

Heb al 2 configuraties geprobeerd, 1e ventilator die nogal hard (en luidruchtig) draaide en handmatig aangeschakeld middels adapter. 2e ventilator op 2 poortjes van de scart gesoldeerd. Ventilator draait goede snelheid maar ik heb ontdekt dat hij ook in standby moet blijven draaien voor stabiliteit.

Bij de 2e configuratie (scart) was de toerental stuk lager en geruisloos. Alleen bij aanzetten box moest ik toch iedere keer herstarten, maar daarna bleef die wel goed.

Nu wil ik dezelfde rotatiesnelheid maar dan constant. Volgens mij moeten dan alle problemen opgelost zijn.

Zijn er complete pakketjes in de handel of kan ik beter een oude usb-muis of webcam slopen.

Welke kleur draadjes moet ik dan pakken?

Of zijn er ook ventilatortjes van 20mm verkrijgbaar?

Want er was nauwelijks plaats voor mijn duim.

Suggesties zijn welkom.

Ghandi2

Geplaatst: (aangepast)

Beste Ghandi2

In Zuid-Spanje met al die hitte had ik ook een probleem met mijn ClarkeTech HD5000.

Ik heb er gewoon een 12V= 80x80mm fan ingebouwd (aan de binnenzijde van de beschermkap) en die aangesloten op een 9 volt gelijkstroom voedingsstekker. Hij draait geruisloos en houd de satelliettuner heel koel. Wel er voor zorgen dat hij de warmte uit de satelliettuner zuigt en niet proberen de lucht er van boven in te blazen. Je gaat dan tegen de natuurkrachten inwerken want warme lucht stijgt op en die moet je dus afzuigen. En als het even kan hem boven de processor plaatsen

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Zo ene heb ik er nu ook op liggen.

Jammer dat er niks ingebouwd kan worden.

Ik dacht er mss iemand ook een elegante oplossing had waar de dames ook blij mee zijn.

In de hobbykamer heb ik er geen probleem mee, maar eigenlijk is het jammer voor het oog in de woonkamer.

Jammer dat er geen bedrijf een elegante designvolle oplossing heeft bedacht. Laptop coolers kan ook maar is ook zo'n overkill.

Ghandi2

Mijn dreambox werd ook super warm. Vooral in combinatie met een harde schijf. Je kon er bijna een spiegel ei met spek op bakken

Een tijdje terug heb ik op de braderie een mini usb laptop koelertje gekocht. Dat komt allemaal uit Azië. Lijkt op onderstaande foto. Alleen is mijne groen.

Als je de ventilator inklapt, dan past hij precies op de dm800. Ik heb de mini koeler omgedraaid zodat de warme lucht eruit wordt gezogen. Hij is lekker koel. Ik merk het vooral nu met de warme zomer dagen.  En hij is ook nog best wel stil.

VentilatorDM800_2.jpg

Het is best wel overkill, maar dat maakt mij niet zo veel uit. Het stoort mij niet.

aangepast door musz
  • 2 weken later...

Die USB Mini Octopus Laptop Notebook Fan Cooler Cooling Pad ziet er leuk uit maar ondersteboven is hij
minder mooi, zie afbeelding 1

Je kunt hem ook met licht kopen maar dan zal hij er ondersteboven wel niet zo mooi uitzien.

post-60869-0-63461000-1375619163_thumb.jpg

post-60869-0-13181100-1375619171_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Ja inderdaad. Niet aan gedacht.

Die dingen zijn natuurlijk voor onder de notebook en niet bedoeld voor dreamboxjes.

En de lucht moet er natuurlijk uitgezogen worden.

Jammer dat er in de bodem van de dreambox geen luchtsleuven zitten. Is trouwens toch wel een goed idee voor de fabrikant .....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...