Guy1969 Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Hallo iedereen, Wij zouden graag TV Vlaanderen installeren in een appartement te Spanje, meer bepaald Guardamar del Segura (Alicante). Momenteel hangt er een schotel (diameter 80) met een coaxkabel naar binnen. Een foto van de schotel en de kop kan je in bijlage vinden. Met de huidige satelietontvanger van het merk "silvercrest" kon ik niets ontvangen, er was geen signaal. Ik denk er nu aan mij te abonneren op Tv Vlaanderen. Er loopt momenteel een promotie van een M7 SAT801 hd-ontvanger met smartcard. Alléén ben ik bang dat het opnieuw niet zal werken. Persoonlijk weet ik niet hoe ik TV Vlaanderen moet installeren. Kan iemand mij enige raad geven ? Is mijn huidige schotel ok ? Of is het verstandiger om in Spanje zelf voor Tv Vlaanderen te kijken ? Ik denk het niet omdat de prijs er merkelijk duurder is. Graag jullie hulp. Met dank, Guy
redneck eyeball Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 De 801 ontvanger werkt prima in Spanje. Die schotel zal ook bruikbaar zijn, maar je zal wel de kop moeten vervangen. Je hebt een Duo LNB nodig voor een 80cm schotel. Die kan je in de vakhandel kopen. Het exemplaar wat TVV levert is voor een 60cm schotel. Je kan ook twee losse LNB's en een disecq switch gebruiken. Je hebt Astra1 en Astra3 nodig. Installatie en uitrichting kan je best door een locale vakman laten uitvoeren.
Guy1969 Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Geplaatst: 23 juli 2013 Beste redneck eyeball, Bedankt voor uw reactie. Wat betekent Astra 1 en Astra 3 eigenlijk. Mijn excuses maar ik weet niet veel af van dergelijke dingen. Mvg, Guy
Puch Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 (aangepast) Wat betekent Astra 1 en Astra 3 eigenlijk. Dat zijn twee benamingen van satellieten Astra 1 hangt op 19,2° oost Astra 3 hangt op 23,5° oost. De zenders die beschikbaar zijn in de pakketten van tv Vlaanderen zijn verdeelt over die twee satellieten. Daarom moet je op je schotel een dubbele lnb hebben staan zodat je beide satellieten kan ontvangen zonder telkens de schotel de moeten verdraaien. Puch 23 juli 2013 aangepast door Puch iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Sprietje Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 (aangepast) Beste Guy1969 Of jij in Guardamar del Segura de Astra 23,5 kunt ontvangen, zal voor een belangrijk deel afhangen of je schotel 80cm breed is of 80cm hoog. Met 80cm breed maak je nog een kans. Toch ben ik bang dat jij bepaalde zenders niet altijd goed zal kunnen ontvangen en dan denk ik aan Eurosport HD en History HD.Maar dit kun je snel uitproberen door de schotel die je nu hebt even naar de Astra 23,5 te draaien. - Markeer de elevatie van de schotel met een potlood en zet hem precies 2 graden lager. Hij zou nu op 41,2 graden moeten staan en moet naar 39,2 graden. - Markeer de klem op de mast met potlood en draai hem precies 2mm naar het oosten. Het tweede streepje op 2mm afstand ook even van te voren aftekenen. De schuinte van de lnb zou als het goed is nu op16 graden moeten staan. Die moet op 20 graden gezet worden voor een optimale ontvangst. Nog even kijken of je nu de maximale signaalkwaliteit hebt, anders de elevatie en/of draairichting nog even bijstellen. 23 juli 2013 aangepast door Sprietje
Guy1969 Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Geplaatst: 23 juli 2013 Lijkt allemaal niet zo simpel maar toch bedankt voor de info !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen