Olaf Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 Beste Om de Telestar Profirapid 85 met Telemount af te regelen moet ik daar een professionele BER meter voor gebruiken of kan het ook met een simpele satfinder en mijn Topfield 7710PVR Iemand suggesties? Groeten Olaf
Sprietje Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 Beste Olaf Je kan deze schotel net als andere schotels ook zonder professionele meter uitrichten. Met de eenvoudige satfinder (pieper) is het leuk om de satelliet te vinden maar niet echt om de schotel goed af te stellen. Het beste is je satellietontvanger naast de schotel met een klein scherm erbij en dan afstellen op signaalkwaliteit.Er zijn ook diverse mogelijkheden om bijv. je laptop bij de schotel te zetten en je ontvanger zo vanuit de huiskamer af te lezen.
Olaf Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Geplaatst: 23 juli 2013 Beste Sprietje, Dank voor je uitleg. Bij de schapenstal de schotel uitrichten gaat wel lukken met een ontvanger en een kleine TV, maar uiteindelijk moet deze in de mast. Wat is dan het meest praktische? MVG Olaf
Sprietje Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 Je zou het op een los statief uit kunnen richten, kijken wanneer de schuinte van de rail optimaal staat en de skew van de lnb’s optimaal instellen. Het naar boven brengen in de 15meter hoge mast zou ik in delen doen. De schotel als laatste en in de sleutelgatgaten laten zakken. Dan uitrichten op de Astra 19,2.
Olaf Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Geplaatst: 23 juli 2013 Ik heb zo'n L-muurbeugel voor op de schapenstal, daar kan ik inderdaad alles optimaal instellen / afregelen. En daarna de mast in, daar is het wel lastig. De TV en ontvanger op de grond en dan maar een verrekijker gebruiken........ Ik had de schotel vandaag wel verwacht, misschien is de Duitse en Belgische post wel bevangen door de hitte gr Olaf
Sprietje Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 Ja, boven in een mast van 15 meter is een fatsoenlijke satellietmeter wel handig, anders geen klein TVtje onder bij de mast maar een flinke flatscreen. Een laptop mee boven in de mast nemen lijkt me ook geen goed idee.
blackeyes Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 ik heb me deze aangeschaft ik denk dat je ook zoiets nodig hebt voor 15 meter hoog iets te vinden en hij werkt echt perfect vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Olaf Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Geplaatst: 23 juli 2013 Zoiets ziet er bijzonder handig uit. Wat is de prijs van zoiets?
Sprietje Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 (aangepast) De Schwaiger SF 9000 satfinder PLUS is in Nederland te koop bij een bekende satellietshop voor €159,-. In Duitsland vanaf €128,-. 23 juli 2013 aangepast door Sprietje
Olaf Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Geplaatst: 23 juli 2013 Beste Sprietje Dank voor je info. Ik zag ook Satlink WS 6906, DVB-S (geen S2) voor ca 90 euro in Duitsland (chinees spul), zo blijf ik wel geld uitgeven Is er geen andere mogelijkheid, mbv een Laptop?, ik heb een Topfield 7710 Is zo'n BER meter ergens te huur/ te leen? gr Olaf
Sprietje Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 Beste mensen Heel vaak zijn in Duitsland satellietspullen goedkoper dan in Nederland. Als je Duitse prijzen wilt zien, moet je eerst naar Google Duitsland gaan, dus Google.de. Bij de Schwaiger toets je dan in: Schwaiger SF 9000 SAT-Finder plus - Preisvergleich Bij Satlink WS 6906 toets je dan in:Satlink WS 6906 Preisvergleich Dan zie je dat die al voor €77,99 te koop is
blackeyes Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 bij mijn webshop (waar ik overigens alles haal) kost ie 139 euro vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Olaf Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Geplaatst: 24 juli 2013 beste, ik weet het, dat is het dilemma, de afstand tussen de schapenstal en ontvanger is ca 130m en ik moet met de kabel nog over een weggetje, via hoge eikenbomen (heb ik al met elektra voor de stallen gedaan). In de mast heb ik op ongeveer 10 meter hoogte een verticale 42mm buis (waterpas) met mastbeugels opgehangen, zeer stijve bevestiging. Hier is de afstand schotel-ontvanger ca 30 meter gr Olaf
Old Satterhand Geplaatst: 24 juli 2013 Geplaatst: 24 juli 2013 Nou Olaf, als je er voor zorgt dat die steun bij de schapenstal ook loodrecht staat dan is het toch simpel:Eerst op Astra 1 grof zoeken op je metertje, dan fijn tunen met de ontvanger op s/n (MER) en Quality (BER).Je zult merken dat vooral de individuele skew van de LNB's grote invloed heeft op het resultaat.*)Dan, als je optimale ontvangst hebt bij de schapenstal, zet je alles muurvast (elevatie en de LNB's) en verhuis je de boel (in fases) naar je mast. Je hoeft nu alleen nog maar de schotel in de juiste richting te draaien.Je hebt dus geen prof Satmeter nodig, want dat is juist het voordeel van deze schotel lijkt me.*) Mocht je met die grote schotel al gauw op de 100% zitten, probeer dan een zwakkere transponder.Volgens mij is die nieuwe transponder van TV Vlaanderen wel wat om te proberen. Ik lees nogal wat klachten.Zou wel kunnen want hij zit hoog in de band en zendt uit op DVBS2/8PSK.Anders heeft sprietje wel wat tips voor je.
Old Satterhand Geplaatst: 24 juli 2013 Geplaatst: 24 juli 2013 Sjaak(k), Lees de tekst van Olaf nog eens een keer goed?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen