Ga naar inhoud

Telestar Profirapid 85 met Telemount afregelen met BER?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Helemaal juist, dat was ook mijn plan. Alles afregelen op de schapenstal en daarna alleen de azimuth in de mast.

Ik begrijp dat Astra 3 de meest zwakke is en met name de Belgische zenders, laatste stap voor fine tuning.

Tevens moet ik kijken of de 6deg van de standaard multifeed (ipv 10deg) nog invloed heeft.

Het is ook prettig dat de schotel (grijze gedeelte) te demonteren is om deze in de mast te plaatsen.

gr

olaf

aangepast door Olaf

Geplaatst:

En als alles in de mast hangt kun je optimaliseren op je metertje. Je hebt immers de elevatie en skew al goed gezet.

Wist je trouwens dat de meeste van die meters gewoon bestaan uit een DVBS(2) tuner en wat electronica om de Mer en Ber uit te lezen?

Hiermee is trouwens de vraag van dit topic beantwoord: Je hebt (in dit geval) geen speciale meter nodig.

Geplaatst:

Sjaak(k) schrijft:

“Goh joh denk je nu echt dat ik dat niet gelezen had.”

Nou dat denk ik dus ook niet want waar slaat deze reactie in bericht 16 van je dan op?

“Een pijpje van 42 mm en 10 meter lang dat is echt een probleem voor een schotel in de top, kan dat niet korter of een andere locatie want een pijp zolang gaat echt niet goed.”

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen