Ga naar inhoud


Sombere vooruitzichten voor Digitenne


Sprietje

Aanbevolen berichten

TV ontvangst via antenne zal ook moeten blijven voor de gebieden die

geen internet/glasvezel/gsm/kabel/enz hebben dus de onaangesloten

woningen maar ook schepen.

Een boer op land land kan je niet verstoken van TV

Daarom noemde ik juist 4G.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


De tijd zal het leren...

 nederland heeft de grote fout gemaakt om mensen te wennen aan een (minderwaardige) binnenhuisantenne... daardoor heb je last van storingen, uitval etc... In alle andere landen wordt DVB-T (net als de analoge uitzendingen die er tot voor kort waren) gewoon een buitenantenne gebruikt. Het systeem is dan prima, en je hebt geen tientallen zenders nodig in een klein landje als NL.

De toenmalige minister (Ik meende Maria vd Hoeven) zat als ondeskundige bij herhaling te verkondigen dat de antennes nu van het dak konden. Dat was het domste wat je kon doen. Juist die dakantenne was perfect en gaf zelfs de mogelijkheid al snel buitenlandse zenders op te vangen. Zeker bij condities.

 

Maar je stelling dat je geen tientallen zenders nodig bent om Nederland te dekken, klopt m.i. niet. Als ik in bv Duitsland of zelfs Oostenrijk ver buiten een stad of dichtbevolkt gebied zit, heb ik gauw ontvangstproblemen. DVB-T heeft, net als 3G/4G en DAB+, best veel opstelpunten nodig, zo lijkt het. Alleen de vermogens zijn beduidend lager dan bij analoog.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opstelling van de dvb-t palen zijn niet goed gekozen

 

Toen analoge tv hier  in limburg weg ging kreeg roermond op volle

masthoogte een dvb-t transponder  heel limburg plus delen braband hadden

perfect dvb-t ontvangst.

De steunzenders hulsberg,eisden,maastricht waren niet meer nodig.

 

toen ging roermond weg en kwam een mastje in venlo ,huilen in

grote delen limburg toen kwam heerlen en geleen erbij maar

toch nog geen volle dekking.

 

Hadden ze toch de oude zendmasten gebruikt die waren uitgekient voor goed bereik.

 

Het kan dus wel met veel minder palen.

 

Maar als je over het huidige dekkings probleem denkt is dvb-t inderdaad

ten doode opgeschreven dan moet voor de buitengebieden een

andere oplossing komen (of die is er al)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een boer op land land kan je niet verstoken van TV

Een boer op land kan dan naar CanalDigitaal.... Meer zenders en betere kwaliteit....

Hadden ze toch de oude zendmasten gebruikt die waren uitgekient voor goed bereik.

Met Digitenne kan je op dezelfde frequentie uitzenden dat stoort elkaar niet. Er zijn eigenlijk meer steunzenders gekomen bij digitenne, want dat is hierdoor mogelijk geworden. Ook Roermond is nog in de lucht zover ik weet:

http://dvbt4all.nl/digitenne/zenders/limburg/roermond/ - Venlo is erbij gekomen... net als SIttard en Heerlen..

http://dvbt4all.nl/

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

De opstelling van de dvb-t palen zijn niet goed gekozen

 

 

Het kan dus wel met veel minder palen.

Ga er maar vanuit dat locatie van punten zorgvuldig wordt bepaald in overeenstemming met Europese regels en de buurlanden. Je kunt niet zomaar een zender  ergens neerzetten in het midden van een gebied en dan omnidirectioneel -360 graden - gaan zenden. Per zender en frequentie wordt er volgens afspraken een dekkingsgebied verzorgd. Voor Smilde bv houdt dat in dat er oostwaarts kan worden afgeschermd om noord-westwaarts met meer vermogen te zenden en af te dekken. Friesland.in dit geval. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volgens mij is 4G niet de oplossing, je betaald je scheel aan verbruik. Ik snap die reclame van KPN ook niet waarmee ze aangeven dat je wifi niet meer nodig zou hebben.......

4G als techniek is wel degelijk de oplossing.

In Duitsland hanteert T-Mobile voor LTE flatrates.

 

Ik denk dat er sowieso nog wel wat neerwaartse beweging gaat komen in de tarieven van mobiele communicatie de komende jaren. Daar kun je nu nog geen zinnig woord over zeggen.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4g/lte beschikt tot nu toe alleen een moelijkheid tot broadcast.

 

Broadcast wil zeggen een uitzending die iedereen kan ontvangen

dus zonder betalen.

 

Kan me niet voorstellen dan een lte provider iets kostenloos

aanbied terwijl ze aan de andere kant geld vragen voor een TV/RADIO dienst.

 

 

LTE TV is hierdoor onhaalbaar .

Link naar reactie
Delen op andere sites

4g/lte beschikt tot nu toe alleen een moelijkheid tot broadcast.

 

Broadcast wil zeggen een uitzending die iedereen kan ontvangen

dus zonder betalen.

 

Kan me niet voorstellen dan een lte provider iets kostenloos

aanbied terwijl ze aan de andere kant geld vragen voor een TV/RADIO dienst.

 

 

LTE TV is hierdoor onhaalbaar .

Wat een kortzichtige conclusie.

LTE begint zich net te ontwikkelen, dan kun jij niet in de toekomst kijken hoe dat balletje gaat rollen.

De ontwikkelingen zijn trouwens al begonnen om LTE te gaan gebruiken voor streaming. Dus het begin is er al.

Als je mijn post #143 goed hebt gelezen, dat is dat waar ik het over had.

De rest is aan de toekomst. En de techniek dendert gewoon door.    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoel is mocht DVB-T vrij komen i.v.m. opheffing, dan kan daar grote bandbreedte gerealiceerd worden.

 

Je zou het kunnen zien als DVB-T, maar dan op een ander soort manier die minder ruimte nodig heeft.

 

Streams die continu uitzenden en daardoor niet per apparaat gecommuniseerd wordt, dat zou toch ook kunnen?

 

Het komt neer op een soort van DVB-T, maar niet als oude de standaard.

 

Alles wat daarnaast op de overgebleven frequenties mogelijk wordt, is mooi meegenomen.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang er geen 100% dekking is voor DAB+ , DVB-T en 4G is dit alles geen oplossing.

 

Kijk op de kaartjes voor ontvangst van deze mogelijkheden en je ziet overal lege ontvangstgebieden, zoals West-Veluwe (gbieden boven Amersfoort en Nijkerk), bij Emmen, Texel, gedeeltes Friesland en vergeef mij wat ik nog vergeten ben.

 

Alleen ontvangst van het signaal van een hoogte van 36000 km is effectief en garandeert ontvangst, dus de satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang er geen 100% dekking is voor DAB+ , DVB-T en 4G is dit alles geen oplossing.

 

Kijk op de kaartjes voor ontvangst van deze mogelijkheden en je ziet overal lege ontvangstgebieden, zoals West-Veluwe (gbieden boven Amersfoort en Nijkerk), bij Emmen, Texel, gedeeltes Friesland en vergeef mij wat ik nog vergeten ben.

 

Alleen ontvangst van het signaal van een hoogte van 36000 km is effectief en garandeert ontvangst, dus de satelliet.

Als je een schotel kunt plaatsen of bij je hebt, wel, ja.

Maar als je mobiel wilt, is er momenteel geen andere manier om te ontvangen dan DAB+, DVB-T en 3G/4G.

 

Waarbij je nog wel even geduld moet hebben met DAB+ en 4G, want de uitrol is amper begonnen.

Van Digitenne weten we, dat meer er niet in zit. Die techniek zal m.i. langzamerhand wegsmelten, net als DAB,

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het nu dab+ dvb-t 3g/4g het zijn allemaal digitale transmissie systemen via ether

Ze hebben allemaal de zelfde natuurkundige beperkingen.

 

Niet iedereen is aangesloten op kabel/adsl/fiber dus moet iets over blijven voor

die mensen in de buitenbegieden

 

Die buiten gebieden hebben zelf ook vaak ontvangst problemen met dab+ dvb-t 3g/4g

 

Dan blijft maar 1 ding over voor tv/radio ontvangst onze schotel ,met daarnaast dat

sattv andere voordelen heeft boven de voorgeschreven zenders die je mag zien.

 

Als argument dat je bij regen/sneeuw geen ontvangst is komt door

een te kleine schotel moeten ze voor EURO 30,00 een grotere schotel nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het nu dab+ dvb-t 3g/4g het zijn allemaal digitale transmissie systemen via ether

Ze hebben allemaal de zelfde natuurkundige beperkingen.

Ik begrijp niet helemaal op welke beperkingen je duidt, want de beperking van het ene is de kracht van het andere.

De beperking van de schotel is dat het niet mobiel is en niet overal zomaar even aan te leggen. Vervolgens moet het richten nog.

 

Bij DAB+/4G/DVB-T is het plug and play. Bij de eerste 2 helemaal als het signaal volledig is uitgerold. Luisteren en kijken waar je maar wilt: buiten of binnen.

Met letterlijk apparatuur in 1 hand. Daar kan geen schotel tegenaan, hoe geweldig de schotel ook is. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...