pukje Geplaatst: 2 oktober 2013 Geplaatst: 2 oktober 2013 3G/4G/5G allemaal mooi en wel maar niet bruikbaar op de lage frequencies (uhf) UHF blijft alleen bruikbaar voor groot regionaal broadcast
Miauw Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 3G/4G/5G allemaal mooi en wel maar niet bruikbaar op de lage frequencies (uhf) UHF blijft alleen bruikbaar voor groot regionaal broadcast Niemand weet wat er in 2017 gaat gebeuren, wellicht dat het bandplan wordt aangepast, maar zover tot zover gaat mijn glazenbol niet, die komt niet verder dan uitzendinggemist. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
OFDM Geplaatst: 7 juli 2014 Geplaatst: 7 juli 2014 (aangepast) Het ministerie voor economische zaken gooit een hengeltje uit: http://www.internetconsultatie.nl/toekomstdvbt De Europese commissie heeft dit onlangs ook gedaan (iets zwaardere kost!): 01.07.14 ECC Long Term Vision for the UHF broadcasting band http://www.cept.org/ecc/tools-and-services/ecc-consultation Publicatie tussenrapportage: http://www.cept.org/files/1051/Tools%20and%20Services/Public%20Consultations/2014/Draft%20ECC%20Rep224.docx 7 juli 2014 aangepast door OFDM
Eduard07 Geplaatst: 7 juli 2014 Geplaatst: 7 juli 2014 Ach ja, sombere vooruitzichten voor Digitenne, sombere vooruitzichten voor de AM (o.a. middengolf)... Waarom somber? Omdat er zoveel nieuwe en mooiere alternatieven voor in de plaats komen. Ooit zullen er ook wel sombere vooruitzichten zijn geweest voor de lantaarnaanstekers en de paardentram... Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
OFDM Geplaatst: 7 juli 2014 Geplaatst: 7 juli 2014 (aangepast) In ieder geval sombere vooruitzichten voor de decoders die op de schroothoop belanden bij stopzetting van DVB-T. En blijkbaar ook voor topicstarter Sprietje . Ik zou het zelf jammer vinden als Nederland helemaal zou stoppen met terrestrische TV broadcast. Er lijkt echter nog wel een kans te zijn dat er iets overblijft. In welke vorm dan ook heeft terrestrische communicatie meer toekomst dan satelliet TV denk ik (op lange termijn). 7 juli 2014 aangepast door OFDM
Sprietje Geplaatst: 7 juli 2014 Auteur Geplaatst: 7 juli 2014 (aangepast) En Eduard07, dat ik dat allemaal nog mee heb mogen maken dat dagelijks de laantaarnaanstekers met een lange stok de gasklep van de gaslantaarns open trok en met een vlammetje de straatlantaarn aanstak. En smorgens natuurlijk de gasklep weer dicht trok. Evenzo voor de hondenkar en de rijdende winkel van sinkel en de schillenboer, de mannen die de beerput kwamen leegzuigen en de vuilniswagen dat slechts een aanhangwagen was waar groentenkistjes met afval werden omgekiept. 7 juli 2014 aangepast door Sprietje 1
Eduard07 Geplaatst: 7 juli 2014 Geplaatst: 7 juli 2014 (aangepast) @OFDM Dat laatste lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dvb-t is in heel Europa minder populair dan satelliet. Waar wil je voor dvb-t al die bandbreedte vandaan halen die in de toekomst nodig is? Zelfs de digitale kabel kan de satelliet niet bijbenen. Alleen glasvezel. Er zijn niet veel mogelijkheden om uhdtv de nodige ruimte te geven. Satelliet loopt hierin voorop, dvb-t kan amper hd aan. 7 juli 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 7 juli 2014 Geplaatst: 7 juli 2014 @sprietje, die lantaarnaanstekers heb ik niet meer meegemaakt, maar de rest van jouw nostalgisch lijstje wel. En ik vond het een mooie tijd, met al die markante figuren aan de deur. En die yagi antenne op het dak...voor een keer Nederland en twee keer Duitsland..in zwart-wit.... En nu kan Digitenne binnenkort alweer in de kliko... Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
OFDM Geplaatst: 7 juli 2014 Geplaatst: 7 juli 2014 @OFDM Dat laatste lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dvb-t is in heel Europa minder populair dan satelliet. Waar wil je voor dvb-t al die bandbreedte vandaan halen die in de toekomst nodig is? Zelfs de digitale kabel kan de satelliet niet bijbenen. Glasvezel wel. Er zijn niet veel mogelijkheden om uhdtv de nodige ruimte te geven. Satelliet loopt hierin voorop, dvb-t kan amper hd aan. Het is precies andersom, of je het gelooft op niet: http://www.digitag.org/WebLetters/2013/EU%20TV%20reception%20graph.jpg Gehaald uit: http://www.digitag.org/WebLetters/2013/External-Aug2013.html Op dit moment is satelliet voor TV qua bandbreedte absoluut koploper maar is van nature beperkt tot vaste opstellingen. Daarbij is er geen voordelig en snel retourkanaal terwijl Internet zich snel ontwikkelt voor vaste opstellingen, tevens mobiel werkt en overal een retourkanaal levert. Als ik mag gokken hebben we in 2040 alleen nog maar Internet en lage communicatie masten. Misschien is de hele UHF dan wel aan mobiele communicatie vergeven.
Eduard07 Geplaatst: 7 juli 2014 Geplaatst: 7 juli 2014 (aangepast) We zijn nu een beetje aan het koffiedikkijken. Hoevaak zijn technologische verwachtingen in het recente verleden niet uitgekomen? Regelmatig. Zoals 3D. Het Verenigd Koninkrijk is alweer druk doende met uhdtv, en een voorloper geweest in het combineren van satelliet en internet. De Red Button. Wij zijn inmiddels bezig met hbbtv. Prima te combineren met de satelliet. Misschien wel bij uitstek. Ik denk dat de kabelloze toekomst een combinatie zal laten zien van satelliet en 4G. En zo kun je de satelliet met uhd interactief maken. Zonder retoursignaal naar een satelliet. 7 juli 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
OFDM Geplaatst: 7 juli 2014 Geplaatst: 7 juli 2014 We zijn nu een beetje aan het koffiedikkijken. Hoevaak zijn technologische verwachtingen in het recente verleden niet uitgekomen? Regelmatig. Zoals 3D. Het Verenigd Koninkrijk is alweer druk doende met uhdtv, en een voorloper geweest in het combineren van satelliet en internet. De Red Button. Wij zijn inmiddels bezig met hbbtv. Prima te combineren met de satelliet. Misschien wel bij uitstek. Ik denk dat de kabelloze toekomst een combinatie zal laten zien van satelliet en 4G. En zo kun je de satelliet met uhd interactief maken. Zonder retoursignaal naar een satelliet. Ja dit is zeker koffiedik kijken. Ik zie ook aan jouw logo dat wij onze voorkeuren hebben, dat is niet goed voor de nauwkeurigheid van de voorspelling. Inderdaad zijn hybride oplossingen mogelijk. We kunnen ook heel moeilijk inschatten wat aan zal slaan en wat niet. Zo zie ik weinig in UHDTV maar dat is ook een eigen mening. Misschien dat natuurkundige beperkingen nog een beetje overeind blijven.
sattv4iedereen Geplaatst: 7 juli 2014 Geplaatst: 7 juli 2014 Nochtans,dvb-t(2) heeft zoveel te bieden. ik heb het dan op draagbare tv'tjes,waar bvb een 4G modem inzit.Dus tv,via de antenne van dvb-t,en de interactieve diensten via het 4G netwerk.Dus dat je dan zaken kan her opvragen,en dat over 4G.Koppel dit mobiel abonnement aan een standaard abonnement thuis,en zo zijn de kampers ook tevreden.Iedereen wil interactief,waarom dus geen dvb-t tv'tjes met bvb een abbo kaart ter grootte van een (nano) sim+ er nog eentje bij,voor 4G.Maak er een multimedia alla xbmc,youtube en een paar social netwerk applicatie's,en we zijn goed vertrokken.maar ja,dat zal waarschijnlijk een illusie zijn. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Eduard07 Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Iets is pas levensvatbaar als het winstgevend is. Ikzelf zit er niet op te wachten dat er dvb-t2. komt op kosten van mensen die er geen gebruik van maken. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Kabeltje87 Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Als de toekomst is dat iedereen op zijn tablet of telefoon naar TV (of iets wat daar voor moet doorgaan) gaat kijken, dan mag deze evolutie mij passeren. ASO noem ik dat. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
mietde Geplaatst: 19 juli 2014 Geplaatst: 19 juli 2014 (aangepast) Als de toekomst is dat iedereen op zijn tablet of telefoon naar TV (of iets wat daar voor moet doorgaan) gaat kijken, dan mag deze evolutie mij passeren. ASO noem ik dat. Willy De jeugd heeft vaak geen andere persoonlijke kijkoptie dan een mobieltje, voordeel is dan vooral dat ie mobiel is. Wat oudere(n)(jongeren) hebben hier al gauw een vette dunne tv met vaak al een aparte audio installatie. Ik bedoel maar zo van ik ga echt geen hd film met dts-hd geluid op een mobieltje kijken. Maar voor de jeugd is dat denk ik toch wat vaker gemeengoed. Dat geld in grote lijnen denk ik ook voor veel landen in Afrika, als je al amper stroom hebt of hooguit een paar zonnepanelen dan kun je daar in principe prima tv op kijken en al de rest wat je met een moderne telefoon allemaal wel niet kunt. Het is wat kort door de bocht om dat aso te noemen. Toen ik nog een snotaap was kon ik hier in de stad wekenlang ongestoord fikkie stoken en hutten bouwen en witte besjes schieten met een pvc pijp. Wat kan de jeugd nu nog doen in de wat grotere steden? De tijden veranderen, voor velen te snel, dat wel. 19 juli 2014 aangepast door mietde You cannot ignore that member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen