Ga naar inhoud


Sombere vooruitzichten voor Digitenne


Sprietje

Aanbevolen berichten

hier in belgie is het al dvb-t2.ik moet zeggen,dat het sterk verbeterd is,en het kijken op een 60 cm tv wel comfortabel is.hier wordt het product eigenlijk meer verkocht als 2de kijkplezier,waar zogezegd geen kabel beschikbaar is.ik heb het 3 maand gebruikt,omdat in het ziekenhuis geen kabel was (2 persoonskamer) en was er best tevreden over.ook is de dvb-t2 ontvangst beter en volgens mijn inziens minder storingsgevoelig.enkel jammer dat niet alle zenders willen meedoen.

in nederland,zijn blijkbaar alle commerciële zenders beschikbaar.

het zou dan misschien beter zijn dat ze in nederland de overstap doen,maar wat met nieuwe en oude ontvangers?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het heeft er alle schijn van dat KPN z'n Digitenne klanten wil overzetten naar IPTV. Zelf kreeg ik ook zo'n aanbod waarbij door KPN werd gemeld dat Interactieve TV voor dezelfde prijs als Digitenne meer programma's levert; 16,50 euro. Ik heb de helpdesk gebeld voor uitleg. Er wordt in de vergelijking dus uitgegaan van een extra huurtuner. De medewerker kon niet aangeven of het grootste deel van het Digitenne klantenbestand een 2e huurtuner heeft.

Hoe dan ook, KPN is hard bezig Digitenne klanten naar ITV te migreren. Als ik er geld op zou moeten zetten denk ik niet dat DVB-T bij KPN blijft. Een andere marktpartij zal ook nog extra moeten investeren om vanaf 2017 naar DVB-T2 over te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb ITV van KPN en ben daar uiterst tevreden over, maar ik heb voor de kamers van mijn twee kinderen wel digitenne nodig, daarbij nu gratis vanwege ITV maar als het zou verdwijnen heb ik een probleem.....

Ik heb itv van xs4all  dat is dus kpn. Heb daarbij 4 digitale ontvangers. Werkt super

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat de overheid het net zo doen als bij ons in Frankrijk. 19 kanalen TNT gewoon gratsi!

Tja... in Duitsland en UK kan het ook...  hier wil men graag geld verdienen aan tv. Verwerpelijk, misdadig is het.

Mensen zouden al die "betaal tv" moeten boycotten, en gewoon naar FTA uitzendingen kijken... er is meer dan genoeg te zien, en je mist de uitzendingen achter de decoder helemaal niet !

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook al zou helpen is exclusiviteitscontracten verbieden.  Deze komen nooit de gebruiker ten goede.

 

Iedereen die iets verkoopt zou verplicht zijn dit aan te bieden aan iedereen die het wenst en dit zonder een exclusiviteits contract. 

 

In dit geval iedereen die iets wenst uit te zenden moet dit aanbieden aan iedere Service provider.  Vraagt een zender teveel dan zullen velen afhaken, en degenen die het wel willen betalen zullen zich genoodzaakt vinden om dit door te rekenen aan hun klanten, waardoor zij zich plotsklaps uit de markt prijzen.  Met als gevolg minder klanten.  Uiteindelijk regelt zich dit zelf wel, natuurlijk alleen als iedereen met dezelfde middelen kan strijden - dus geen exclusiviteits contracten.

 

Wat mij ook stoort is:  de zenders zenden reclame uit en vragen geld om naar die reclame te kijken.  Dat is eten van twee walletjes.  Dus ofwel geld vragen aan de kijker en een verbod op reclame.  Ofwel van zodra je reclame uitzend, ben je verplicht dit gratis te verspreiden.  Misschien kan er wel een tussenvorm gecreërd worden met beperkte reclame.   Waarbij de vergoedng van de kiiker aan de zender toegestaan in verhouding tot het percentage reclame.  Bij minder dan 5 minuten reclame per uur is vergoeding toegestaan.  Bij meer dan 15 minuten reclame per uur moet het gratis verspreid worden.  Hiertussen geld een proportionele schaal.

Hierbij is alles wat geen programma is, beschouwt als reclame (dus ook reclame voor jezelf).

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb itv van xs4all  dat is dus kpn. Heb daarbij 4 digitale ontvangers. Werkt super

 

Dan heb je zeker glasvezel want anders kan dat volgens mij niet.

 

V.w.b. digitenne: wat ook niet mee zal werken is dat de nieuwe zender Fox niet te zien is......

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De overheid gaat helemaal niets doen met het gegeven dat er in Frankrijk een boel HD zenders gratis via de ether worden uitgezonden. Vanaf het moment dat de yagi antennes bij ons van de daken verdwenen is het een niche markt geworden waar KPN in heeft geinvesteerd om dekking zonder dakantennes te realiseren. Dat geld willen ze terugverdienen, dat is normaal voor een bedrijf.

Niet willen betalen voor zenders waar reclame op wordt uitgezonden is een nobel streven maar het gaat bij ons al mis met de publieke omroep en hoe: We betalen ervoor via de belasting, we betalen ervoor aan de kabelaar of glasvezelaar en er wordt ook nog reclame op uitgezonden! Hoe is dit nu mogelijk? Wie heeft dit ooit toe kunnen staan ongehoord! Ik begrijp trouwens niet dat de commercielen niet gaan klagen in Brussel dat de publieke omroep illegale staatssteun krijgt...

Bij de gratie van een gevallen kabinet is de PO via Digitenne wel FTA maar daar maakt toch bijna geen hond gebruik van? Het grote gros van de DVB-T kijkers is gewoon betalende klant want anders geen RTL en co. RTL en SBS hebben in Nederland nog nooit met eigen zenders in de ether uitgezonden, dat was destijds niet toegestaan. Zonder betaal TV Digitenne waren deze zenders aan het einde van het terrestrische tijdperk nooit en te nimmer meer aan een ether avontuur begonnen. Zie Duitsland.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet willen betalen voor zenders waar reclame op wordt uitgezonden is een nobel streven maar het gaat bij ons al mis met de publieke omroep en hoe: We betalen ervoor via de belasting, we betalen ervoor aan de kabelaar of glasvezelaar en er wordt ook nog reclame op uitgezonden! Hoe is dit nu mogelijk? Wie heeft dit ooit toe kunnen staan ongehoord! Ik begrijp trouwens niet dat de commercielen niet gaan klagen in Brussel dat de publieke omroep illegale staatssteun krijgt...

 

Wij betalen alleen een bijdrage dus niet volledig voor de PO. Een andere inkomstenbron is reclame. Dus niets illegale staatssteun!!

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ITV van KPN is beschikbaar voor drie TVs in huis.

Als Digitenne verdwijnt bij KPN kan KPN je een goed alternatief aanbieden.

De achteruitgang van DVB-T (Digitenne) is echt geen puur Nederlands verschijnsel:

 

http://www.digitalfernsehen.de/Droht-in-Deutschland-das-Ende-von-DVB-T.99698.0.html

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij betalen alleen een bijdrage dus niet volledig voor de PO. Een andere inkomstenbron is reclame. Dus niets illegale staatssteun!!

Het is toch oneerlijke concurrentie? Ze ontvangen belasting geld en trekken daarnaast, of daarmee? ook adverteerders aan. Ik geloof niet dat het toegestaan zou worden een omroep anno 2013 op deze manier op te richten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij betalen alleen een bijdrage dus niet volledig voor de PO. Een andere inkomstenbron is reclame. Dus niets illegale staatssteun!!

De Nederlandse p.o. is echt niet de enige p.o. die ook reclame uitzendt.

Frankrijk, Duitsland, Italië en menig andere Europese p.o. hebben deze duale financiering ook. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch oneerlijke concurrentie? Ze ontvangen belasting geld en trekken daarnaast, of daarmee? ook adverteerders aan. Ik geloof niet dat het toegestaan zou worden een omroep anno 2013 op deze manier op te richten.

Kijk om je heen! Zat andere Europese landen die dat doen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...