Ga naar inhoud


Sombere vooruitzichten voor Digitenne


Sprietje

Aanbevolen berichten

Tja eduard dan zit de PO met een probleem je kan goede programma's maken maar

als er geen kijkers zijn heb je er niets aan.

 

Begint griekse toestanden te worden de omroep daar zat met dat probleem "geen geld"

 

Maar hebben het toch opgelost en zenden via sat

 

nederland zou bv ook dvb-t kunnen gebruiken

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites


...

 

nederland zou bv ook dvb-t kunnen gebruiken

Nu nog wel, maar straks niet meer.

De p.o. is zich er trouwens terdege van bewust dat internet de toekomst is. 

Ze hebben immers net een nieuwe site waarop je ook programma's terug kunt kijken. Compleet met apps.

Er is wel veel discussie over deze site, maar de richting waarin de p.o. hiermee aan het gaan is, is de goede. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn persoonlijke mening is (heb ik ook al aangegeven) dat de PO er

voor moet zorgen dat de nederlanders hun programma kunnen zien.

Niet alleen bepaalde groepen of delen van nederland maar iedereen.

 

iptv en kabel vallen al weg omdat b.v. de boer in het achterland dat niet heeft

evt wel trage internet via 3/4g.

 

Dan blijven maar één systemen over n.l. via radiogolven.

 

hetzij via steunzenders zoals dvb-t en de opvolgers of de sat.

 

Nu zal de PO een berekening maken wat is goedkoper waarna 1 van die 2 overblijft 

voor de nederlandse volks omroep (om het maar anders te noemen)

 

De toekomst zal het leren en hoop dat de sat overblijft 

 

CDS speeld hierop al in en lokt digitenne klanten met op hun gerichte aanbiedingen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1)Mijn persoonlijke mening is (heb ik ook al aangegeven) dat de PO er

voor moet zorgen dat de nederlanders hun programma kunnen zien.

Niet alleen bepaalde groepen of delen van nederland maar iedereen.

 

iptv en kabel vallen al weg omdat b.v. de boer in het achterland dat niet heeft

2)evt wel trage internet via 3/4g.

 

3)Dan blijven maar één systemen over n.l. via radiogolven.

1) Dan klopt mijn redenering toch dat in de komende jaren dvb-t/Digitenne steeds minder de moeite loont?

2) Ik heb deze zomer tv gekeken via 4G/LTE en die was allerminst traag! En nog HD ook.

3) Radiogolven lijken in de toekomst voorbehouden te worden aan DAB+ en 4G en wat daarna komt.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jou conclusies kloppen helemaal niet met wat ik zeg.

 

1) de toekomst leert wat primair in nederland gebruikt wordt kan dvb-t zijn maar ook sat het prijskaartje bepaald

2)Ja 4G de droomwereld van nu als iedereen met de phone gaat snel internetten is de capaciteit vlug weg de

zelfde uitlating hoorden we 5 jaar geleden over 3G nu weten we meer.

3)Ja broadcast via radiogolven zoals dvb-t of sat

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jou conclusies kloppen helemaal niet met wat ik zeg.

 

1) de toekomst leert wat primair in nederland gebruikt wordt kan dvb-t zijn maar ook sat het prijskaartje bepaald

2)Ja 4G de droomwereld van nu als iedereen met de phone gaat snel internetten is de capaciteit vlug weg de

zelfde uitlating hoorden we 5 jaar geleden over 3G nu weten we meer.

3)Ja broadcast via radiogolven zoals dvb-t of sat

1) We hebben het hier alleen over de vraag welke toekomst Digitenne heeft. Je moet niet steeds de sat erbij halen.

2) Ik denk dat jij 4G onderschat. Het is geen 3G+.

3) Waarom weer die sat erbij.We hebben het toch over terrestrische verspreiding?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sat speelt nog altijd een grote rol dvb-t/digitenne en sat zijn broertjes van

elkaar ze gebruiken beide radio golven door de lucht zoals ook jou 4g die je erbij trekt.

 

Verder heet het forum SAT4all waar een bepaalde groep mensen zijn zoals

mensen die geen kabel of adsl hebben of over de paal wonen of te ver van een gsm paal :=)

 

Ik zie tv via 4g totaal niet zitten tv via dvb-t en sat bestaat al en 

bewezen dat het werkbaar is.

 

Waarom investeert KPN nog in glasvezen terwijl ze zelf 4g aan het opzetten zijn

dat zou toch dom zijn van kpn als 4G de tv toekomst is.

 

Verder kijk ik ook naar andere landen waar ze voor sat gekozen hebben maar

er zijn ook landen die voor dvb-t gekozen hebben.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

...

maar er zijn ook landen die voor dvb-t gekozen hebben.

En DVB-T2, omdat die niet gekozen hebben voor kabel. Dat zijn bv Italië en Frankrijk.

Maar de discussie dwaalt nu af, want we hadden het over de toekomst van Digitenne in Nederland.

Ik denk dat we daar nu alles wel over gezegd hebben.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

   Ik snap niet waarom je Sprietje  hier opeens bijhaalt.   :confused:

 

   Wat mij betreft is alles nu wel gezegd. Ik hou het hierbij.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje is de topic starter maar denk dat het

hem egaal is wat ze allemaal schrijven

O, nou begrijp ik je. Dat was ik even uit het oog verloren, sorry. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik denk maar zo, als een systeem tegen zijn beperkingen aanloopt zoals Digitenne en er andere systemen zijn zoals supersnel internet met onbegrensde mogelijkheden, het systeem met zijn beperkingen er gewoon uit gaat.

Wat dacht je alleen al van de kosten om Digitenne in de lucht te houden.

Dure hoge zendmasten, kapitale investering in antennes, zendapparatuur, straalverbindingen enz. waarbij je zeker ook de onderhoudskosten niet uit het oog mag verliezen.


Toren hoge kosten voor het moderniseren van DVB-T naar DVB-T2 en dat allemaal voor die kleine groep mensen die Digitenne gebruikt.

Nee, dan kun je beter investeren in een systeem met onbegrensde mogelijkheden zoals internet en of dat nu via de kabel gaat of draadloos maakt niet uit.

Welk gezin kan er tegenwoordig zonder internet en als je met supersnel internet ook gewoon TV kan kijken, zelfs in HD, dat heeft dat toch de toekomst. Ook op de camping wil men tegenwoordig niet alleen TV kijken maar ook kunnen internetten.


Ik noemde niet voor niets in bericht 91 het achterhaalde systeem van de radiodistributie. In 1950 waren er maar liefst 900.000 gezinnen op aangesloten. Het was wel de voorloper van de centrale antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd zal het leren... maar de eerste 20 jaar zal er wel gewoon tv via een aards antennesysteem uitgezonden blijven worden.... zo iets als DVT-t of zoals het altijd geweest is analoog via VHF/UHF...  nederland heeft de grote fout gemaakt om mensen te wennen aan een (minderwaardige) binnenhuisantenne... daardoor heb je last van storingen, uitval etc... In alle andere landen wordt DVB-T (net als de analoge uitzendingen die er tot voor kort waren) gewoon een buitenantenne gebruikt. Het systeem is dan prima, en je hebt geen tientallen zenders nodig in een klein landje als NL.

Dat "digitenne" waar hier sprake van is, is net als "Boxer" in Zweden en Denemarken... het is het pay tv platform van DVB-T....  en dat dat het niet zxal halen, daar geloof ik inderdaad wél in... gewoon omdat het betalen voor normale commerciele TV zenders uit den boze is. Die zenders worden gefinancierd door reklame, de programma's worden regelmatig onderbroken voor commercials, en daardoor krijgen ze hun geld binnen.... een normaal denkend mens zou dan denken dat die een zo groot mogelijke reikwijdte willen hebben... zo veel mogelijk kijkers die hun commercials zien... en dat ze dus gewoon FTA uitzenden, via bijvoorbeeld het DVB-T netwerk (ik noem niets anders omdat het hierover gaat ;) )  maar nee.... ze zitten gecodeerd, en je betaalt er fors voor als je het aanbod wil hebben.....  en daarom denk ik dat DIT niet lang zal blijven bestaan...  de normale FTA uitzendingen echter wel!

 

[maar dit is uiteraard gewoon mijn mening, en is niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek oid]

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...