robbieuutgrunn Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 Goedenavond, Wie kan mij mogelijk meer vertellen over het juist uitrichten / inrichten van een visiosat bb (best results staat op de doos) met 4 lnb's gericht op 13/19/23/28 oost. Nadat ik afgelopen weekend de schotel succesvol heb uitgericht op 19 oost (80% op VU+), 23 oost (78%), 28 oost (79%) en daar ook goed beeld op heb, blijf ik toch wat problemen houden met de Hotbird afstelling. In de PLI image op de VU+ box heb ik bij de schotel settings 'DISEqC A/B/C/D' ingesteld. poort A, 13 oost poort B, 19 oost, Ku band poort C, 23,5 oost poort D, 28,2 oost vervolgens ga ik naar signaalmeting en switch ik naar 13 oost, ik heb hier 65% signaal... dit is het beste wat ik krijg. Hij staat automatisch op 'Transponder handmatig' Zet ik de instellingen vervolgens op 'Vooraf ingestelde transponder', dan schiet ineens het signaal naar 77%. Ik kan echter de instellingen niet opslaan zo lijkt het waardoor het signaal dus weer vervalt. Alles met elkaar blijft het vooralsnog dus lastig om de Hotbird te ontvangen. Ik hoop dan ook dat iemand me uit de brand kan helpen. Greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
Alventali Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 (aangepast) Volgens mij ga je niet erg veel meer krijgen op de Hotbird. Ik krijg min of meer de zelfde waarde op mijn Vu+ Als op mijn digisat satfinder. Ook ik krijg de Hotbird niet beter dan 66% sterkte om 93% kwaliteit. Problemen met ontvangst weet ik eigenlijk niet want zoveel kijk ik niet op de Hotbird. 23 juli 2013 aangepast door Alventali Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
robbieuutgrunn Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Geplaatst: 24 juli 2013 Ik weet dat het niet helemaal in dit topic thuishoort, maar wel gerelateerd aan het probleem... Weet iemand hoe ik deze 'vooraf ingesteld transponder' kan vastzetten? greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen