Ga naar inhoud


Klantenservice Digitenne is zo in en in triest, lees even mee:


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik heb de klantenservice van KPN waar Digitenne over gaat een bericht gestuurd en kreeg vooral een zeer intelligent antwoord (NOT). Namen zijn verwijderd en vervangen, ik blijf wel bij de les en ben niet snel op mijn tenen getrapt, maar het afkappen van KPN heb ik wel even blauw en vet gedrukt. Sorry, maar ik kon en wilde het niet laten, ik weet echt niet alles, maar van regels weet ik veel en vindt het leuk om dan een klantenservice te zien worstellen:

 

 

Klantinvoer:

Geachte meneer, mevrouw,

 

Ik regel voor een hoop mensen, met name ouderen, internet, telefonie en of televisie abonnementen.

 

Mijn Klacht gaat over Digitenne, met name de al oude klanten:

 

Ik krijg de laatste tijd regelmatig vragen over het bestaande abonnement uit te breiden naar een tweede en eventueel derde kaart, onder de oude voorwaarden konden mensen die kaart gratis laten aansluiten, maar na diverse verhogingen waarvan de laatste naar 12,50 euro voor het eerste abonnement is gegaan, moet er al enige tijd 4 euro extra per maand betaald worden per kaart.

 

Er is geen communicatie naar de bestaande klanten geweest, iets waar u goed in zou moeten zijn, maar hier laat u duidelijk een steek vallen.

 

Even een rekensom:

 

12,50 + 4 + 4 = 20,50 euro per maand wat hoger is dan welk ander standaard televisie en radio abonnement. De kabel levert zelfs onder dat bedrag FULL HDTV en Canaldigitaal kan bij 1 abonnement al onder uw 1 kaart abonnement een vergelijkbaar HD pakket aanbieden, dan heb ik het nog niet eens over de vele extra gratis zenders die steeds meer in HDTV worden uitgezonden.

 

Ik adviseer bij enkel TV inmiddels het HD Light pakket van Canaldigitaal wat volop ook na 1 juli
2013 wordt aangeboden, want de kwaliteit is vele malen hoger en het aantal zenders is vele malen meer.

 

In andere gevallen adviseer ik de kabel die ook in FULL HDTV uitzendingen digitaal doorgeeft, daarnaast is het aantal zenders vors toegenomen.

 

Vooral voor bestaande klanten is het te gek voor worden dat zei naast de diverse verhogingen, ook nogeens extra moeten gaan betalen als ze binnen hun abonnement nog twee
kaarten willen laten aansluiten.

 

Als u met een reactie komt dat u alleen nog huur tuners heeft, dan kan ik u zeggen dat veel mensen nog over een oude koop tuner beschikken, dus dat zou een onzin reactie zijn.

 

Ik verzoek u dringend dit terug te draaien, want het is alles behalve netjes, zeker als u om uw klanten
geeft, dan zou ik daar maar eens goed over nadenken.

 

Met vriendelijke groet,

 

ilseonline

 

-----

 

volgende:

 

Geachte mevrouw ilseonline,

 

Ik vind het vervelend dat u deze ervaring heeft gehad met KPN en bied u hiervoor excuses aan.

 

KPN voelt zich genoodzaakt de prijs te verhogen vanwege toenemende kosten voor het doorgeven van
tv-zenders. 'Denk hierbij bijvoorbeeld aan de kosten voor het onderhoud van het netwerk'.

 

De prijsverhoging geeft u het recht hun abonnement te beëindigen of te wijzigen in bijvoorbeeld
Interactieve TV van KPN. Interactieve TV heeft dezelfde prijs als Digitenne maar biedt veel meer mogelijkheden. Zo kun je bijvoorbeeld live tv-programma’s pauzeren, kijk je tv op je laptop, smartphone of tablet en kijk je programma’s terug met Programma Gemist.

 

Sinds 1 mei 2012 worden er geen kooptuners meer geleverd.

 

Het is alleen mogelijk single tuners en insteekmodules te huren.

Een voordeel hiervan is dat er dan een onbeperkte garantie geldt.

 

De kosten voor het huren zijn: € 4,07 per maand. De eerste huurtuner/insteekmodule is gratis bij uw abonnement.

 

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mevrouw X (klantenservice KPN)

 

KPN

 

-----

 

Original Message Follows: ------------------------

Geachte mevrouw X (klantenservice KPN),

 

Ik begrijp uw antwoord totaal niet, zoals eerder aangegeven: Wat moeten oudere mensen die geen
computer hebben en internet totaal niet interesseert met Interactieve TV van KPN?

 

Het bevreemd mij dat EDPNET geen
extra kosten voor extra smartkaarten berekend en nog goedkoper is ook terwijl deze wederverkoper van Digitenne is, maar dan onder eigen naam.

 

Het onderhoud aan het netwerk hoeft voor meerdere ontvangers helemaal niets te kosten, tenzij u
klanten graag extra laat betalen.

 

U geeft aan dat er continu garantie op de tuners blijven zitten, zijn die dan zo ondeugdelijk? Bij
EDPNET zit ook wettelijke garantie, hoewel dat 2 jaar is, zijn de kosten van aanschaf er dan al uit.

 

In afwachting van een serieus onderbouwd antwoord.

 

Met vriendelijke groet,

 

ilseoline

 

-----

 

Geachte Mevrouw ilseonline,

 

Naar aanleiding van uw vraag kan ik u als volgt informeren:

 

Dat het voor oudere mensen niet belangrijk is om Internet te nemen kan ik begrijpen, hierin valt dan de
keuze om Digitenne via KPN of een andere provider te nemen, of Tv via kabel.

 

Bij controle op de site van Edpnet zie ik dat er voor extra smartcards ook eenmalige kosten in
rekening worden gebracht, ook voor extra tuner's hierbij opmerken dat deze dan wel eigendom zijn. KPN heeft sinds 2012 hierin een ander beleid genomen. KPN heeft de klant via diverse kanalen op de hoogte zou zijn gebracht en iedereen kan opzeggen bij wijzigingen in de voorwaarden. Hoe
de voorwaarden bij een ander Provider zijn kan ik niet over oordelen, een klant is vrij om te kiezen.

 

Verdere mails over dit onderwerp
zullen niet meer in behandeling worden genomen, zodat het geen een
principe onderwerp wordt, wij kunnen u geen ander antwoord meer geven
dan in eerdere en deze mails zijn vermeld.

 

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mevrouw X (klantenservice KPN)

KPN

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat is KPN. Ik raad je aan om bij genoemde aanbieder EDPNET te informeren. Daar kun je wel een extra kaart aanschaffen voor je eigen apparatuur. Let wel op dat je niet een te oude digitenne tuner hebt (topfield 6000 en samsung). Je moet wel minimaal 1 tuner of CI af nemen bij EDPnet

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo,

 

Ik heb een schotel met nog steeds het STB-Pakket en daar heb ik volgens mij al te veel aan.

 

Ik heb ook verschillende Digitennetuners, maar zonder abonnement.

 

De laatste 3 die ik gekocht heb zijn van Rebox RE-2100T, er staat huurtuner op elk pakket, maar iemand wilde er voor een zeer schappelijk bedrag van af waardoor ik ze niet kon laten lopen.

 

Mijn eerste tuner met RF uitgang en abonnement was een SMT-1000T die nog steeds werkt.

 

Ook heb ik een TF6500COK voor een prikkie op de kop getikt, ze worden gedumpt bij het leven, overigens alles met kaart. Deze geeft beeld, maar of die 100% is, dat is mij niet helemaal duidelijk i.v.m. dat ik 20.000 auto's en daarnaast ook veel brommers voor de deur voorbij rijden, maar als het aan het apparaat ligt, dan is dat van wat ik begrepen heb meestal een voedingsprobleem dat voor 1 a 2 euro te repareren is. Het is dus niet de TF6000COK, maar is dat een probleem?

 

Ik kijk echter juist voor een paar mensen die internet en vaste telefonie totaal niet interreseert, één heeft voor een persoonsalarm verplicht het goedkoopste analoge abonnement van KPN, maar ook daar ben ik naar alternatieve op zoek, want de beste man had zijn vaste telefoon van de hand gedaan i.v.m. dat hij een eenvoudige mobiel heeft en daar meer dan voldoende aan heeft, echter moest de analoge telefoonlijn verplicht worden aangesloten op het analoge telefoonnetwerk van KPN, waar blijft de concurrentoie?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De topfield 6000 (op een enkele na) en de Samsung kunnen de kaart van EDPnet niet lezen.

In dit topic staat een overzicht ergens: http://www.sat4all.com/forums/topic/332699-kpn-verhoogt-prijs-digitenne-met-30-procent/

 

V.w.b. het storen van auto's en brommers is het volgens mij een broodje aap verhaal. 

 

Let wel: Bij EDPnet moet je ook 1 decoder/CI kopen waardoor de instap toch behoorlijk prijzig kan zijn. Daarnaast moet je dan nog losse kaarten kopen als je meer ontvangstapperatuur hebt. De kaarten van KPN kun je niet meenemen.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het storen van bepaalde auto's en motoren van moters en brommers, de meeste niet, is wel degelijk waar, is mijn ervaring.

 

Recentelijk is er bij iemand de 5 volt van de zwarte rechthoekige antenne afgehaald waardoor het beelt beter werd, nouwelijks nog last van storingen heeft en het signaal bovenverwachting niet slechter werd.

 

Bij EDPnet huur je net als bij KPN de eerste module of ontvangstkast, want de rest is koop van wat ik begrepen heb. ontvangstkast, echter gaat de prijs begin november naar 9,95 euro per maand. MAAR: Normaal betaalden mensen per jaar, ik weet niet wat EDPnet in de nieuwe situatie gaat doen, want per maand lijkt mij dan wel zo redelijk.

 

Een CI modulle is makkelijk los aan te komen en werkt met elke kaart, dus dat is geen probleem.

 

Ik had het overigens eerst over de Topfield 6500 COK , maar mogelijk heb je daar overheen gelezen.

 

Die samsung tuners komen uit de oude doos en zijn verledentijd, nou ja, leuk voor FTA.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klantinvoer:

 

 

iets waar u goed in zou moeten zijn, maar hier laat u duidelijk een steek vallen.

 

te gek voor worden

 

Als u met een reactie komt dat ..., dus dat zou een onzin reactie zijn.

 

dan zou ik daar maar eens goed over nadenken.

Ben het niet eens met KPN. Maar welke beleefde reactie verwacht je, als je zelf meteen zo hoog van de toren blaast?

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij EDPnet huur je net als bij KPN de eerste module of ontvangstkast, want de rest is koop van wat ik begrepen heb.

 

Een CI modulle is makkelijk los aan te komen en werkt met elke kaart, dus dat is geen probleem.

 

Ik had het overigens eerst over de Topfield 6500 COK , maar mogelijk heb je daar overheen gelezen.

Bij EDPnet krijg je de eerste ontvanger gratis in bruikleen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, een verontwaardigde mail als deze laat weinig ruimte.

 

Het is volgensmij nog steeds zo dat de boer bepaalt wat de eieren kosten.

Als je dat niet aanstaat weet je als klant wat je te doen staat.

Dat jij en je schare vertrouwelingen daar niet op zitten te wachten kan ik me goed voorstellen

maar om dat nu maar ff publiek aan de schandpaal te gaan hangen getuigd niet van professionaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal nog steeds niks extra's voor drie kaarten, €12,50 per maand.
KPN rekent wél €4,- voor elke extra huurtuner maar deed dat al voor de prijsverhoging van 1 juli, dus ik zou eerst maar eens nagaan of er geen sprake is van 2e (en ev. 3e) huurtuners?
Zo niet, KPN bellen en gedetailleerde factuur vragen of uitleg over de factuur. Ik ben in het verleden heel schappelijk en naar alle tevredenheid geholpen met bijv. gratis vervanging van defecte tuners (wat dus dan de eerste gratis (huur/bruikleen)tuner was).
De "defecte" tuners hoefde ik niet terug te sturen en waren voor een paar Euro's makkelijk zelf te repareren (wat je waarschijnlijk al wist, anders info op aanvraag).

 

Maar misschien bedoel je als je een nieuw abonnement wilt afsluiten, ik zie op de site van KPN dat als je aangeeft meer dan 1 tv te willen aansluiten je dan moet kiezen voor een tv-ontvanger of insteekkaart, dus geen optie voor alleen een smartcard.
Over het aanschaffen van extra smartcards (voor bestaande abonnees) ook niks op de site verder.

Dat KPN veel liever Interactieve TV verkoopt blijkt ook nu weer maar dat was geen geheim meer toch?

Telefonisch heb ik tot nu toe nog wel alles normaal voor mekaar gekregen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne is gewoon een aflopende zaak, de kosten voor KPN zijn te hoog en alternatieven genoeg, natuurlijk proberen ze je dan aan de interactieve TV te krijgen, als er maar genoeg overstappen gaat de steker uit de Digitene.

Het opdrijven van de prijs is zuiver bedoelt om dit te bewerk stelligen.

 

Dat laatste wordt dan een fikse tegenvaller voor caravan en bootjes bezitters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wordt het dan eens tijd dat de zenders (met name de commerciële rtl'en en sbs'en) de doorgifte maar eens zelf gaan bekostigen i.p.v. de kijker zoals dat (behalve in België) overal in de wereld zo gaat.

Maar helaas in dit overbekabelde landje zal dat wel een utopie blijven en blijven we allemaal betalen om naar reclame te mogen kijken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog een reactie terug gegeven, maar kreeg wederom een standaard antwoord, kunnen ze daar geen computers plaatsen die antwoord geven?

 

 

Geachte mevrouw X,

U hoeft er ook niet op terug te komen, ik adviseer inmiddels veel van uw klanten over te stappen naar EDPnet, dat kan wel eens flink gaan oplopen, maar dat is mijn aandeel in KPN het meer dan waard als een bedrijf zo arrogant reageert, zeker als het ook nog eens een slechte klantenservice betreft.

Met vriendelijke groet,

 

ilseonline

 

 

-----

 

 

Geachte ilseonline,

 

Naar aanleiding van uw vraag kan ik u als volgt informeren:

 

Door toenemende kosten voor het doorgeven van tv-zenders, zijn wij genoodzaakt het tarief van uw Digitenne abonnement te verhogen. U betaalt daarom vanaf 1 juli 2013 € 12,50 per maand, in plaats van € 9,66 per maand. Per 1 juli 2013 veranderen onze tarieven. Omdat u uw abonnement vooruitbetaalt ziet u de nieuwe tarieven vanaf 1 juni al op uw factuur. Ik begrijp dat dit een vervelende wijziging voor u kan zijn.

 

Mocht u naar aanleiding van deze veranderingen uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u
dit tot 1 juli 2013 kosteloos doen via onze Klantenservice. U kunt ons bereiken op 0800-0200852.

 

Voor meer informatie verwijs ik u naar onze website via onderstaande link:

http://www.kpn.com/tariefwijzigingen2013

 

Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om voor ouderen een uitzondering te maken.

 

Mijn excuses voor het ongemak.

 

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mevrouw Y

 

KPN

 

 

-----

 

 

Nu vroeg ik niet om antwoord, gaat een andere medewerkster reageren, gaat lekker bij de klantenservice van KPN.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...