Ga naar inhoud


Slechts 6% heeft een schotel


Sprietje

Aanbevolen berichten

Sterker nog, jij mag niet eens meedoen...

Nederlandse schotelkijkers die zich in het buitenland bevinden, ook niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


even wat getallen

nederland heeft 7.000.000 huishoudens

6% heeft zeker een schotel zijn dan 420.000 schotels

sat4all heeft 17257 leden dus 4% van de schotel bezitters.

 

420.000 abonees bij cds in nederland en ik

schat 100.000 abonees in het buitenland dan ziet

het toch niet zo slecht uit dan tel ik nog niet eens

de schotel bezitters die alleen fta kijken en niet in die 6% zitten..

 

520.000 klanten bij CDS bij een gemiddelde prijs van 15,00/maand

geeft een omzet van 93.600.000 euro/jaar van hun abbonees

daar komt nog de transmissie vergoeding erbij van de openbare omroep

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal sluitend krijg je een onderzoek nooit.

Zo zijn gebruikers met een camping abonnement als ze niet op vakantie in Europa zijn gewoon thuis aangesloten op de kabel.

Tellen die nu mee bij die 6% schotel gebruikers ... ik denk van niet, ondanks dat ze een schoteltje meesjouwen zijn het geen schotel gebruikers het hele jaar door.

In de vakantie periode een leuk aantal zenders maar in de winter alleen de PO. En die wordt ook steeds meer uitgekleed dus er blijft in de winter weinig over aan Nederlandse zenders.

 

Dat het met schotel ontvangst in Nederland mis is gegaan is een feit en de afbraak van schotelontvangst gaat helaas steeds sneller in de afgelopen twee drie jaar.

De oorzaak hiervan ligt volgens mij alleen bij CanalDigitaal.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal sluitend krijg je een onderzoek nooit.

 

Dat het met schotel ontvangst in Nederland mis is gegaan is een feit en de afbraak van schotelontvangst gaat helaas steeds sneller in de afgelopen twee drie jaar.

De oorzaak hiervan ligt volgens mij alleen bij CanalDigitaal.

Zo kun je elke provider van wie het aantal abonnees terugloopt, wel verwijten maken. 

Natuurlijk kun je een partij altijd op foute beslissingen wijzen, maar er is daarnaast een wereld er omheen die meer dan ooit in beweging is.

 

Het kabinet Rutte, de EU de schuld geven van de economische crisis terwijl de globale economie een totaal andere geworden is vergeleken met 20 jaar geleden (China, val van de Muur) is even eenvoudig als onwaar.

 

Kijk naar de technische ontwikkelingen. Je kunt een marktpartij altijd verwijten dat hij niet goed bezig was of is, maar niemand weet vooraf hoe je het best kunt reageren op een snel veranderende wereld waarvan we vooraf de contouren niet eens kennen.

 

Ik laat hiermee onverlet de terechte kritiek die je op CD kunt hebben, maar CD te verwijten dat er in Nederland nog maar weinig belangstelling lijkt te zijn voor schotelontvangst, gaat me te ver.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag je mening hebben.

 

CanalDigitaal is toch een bedrijf met een mooi medium, satelliet TV.

Iedereen zou dat moeten willen hebben. Toch nemen de abonnementen af.

Een onderzoek dat uitwijst dat er slechts 6% een schotel heeft, waarvan niet iedereen

een abonnement heeft bij CanalDigitaal is gewoon schokkend en kan niet anders dan de bedrijf voerder aanrekenen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slechts 6% heeft een schotel

 

is al een een indruk geven dat het slecht gaat

 

je kon ook schrijven Al 6% heeft een schotel.

 

Dat sat4all leden verliest houd niet automatisch in dat de interesse

aan de schotel minder wordt.

 

Ik vind 6% helemaal niet slecht ,de kabelaars verliezen TV klanten en houden alleen

het hoofd boven water door koppel verkoop (tv/internet/telefoon) wat ik dacht zelfs verboden is.

 

Wie moet een product op markt brengen ? de verkopers van de schotels

 

De importeurs van sat spullen zijn het ook schuld dat sattv niet goed bekend is.

 

Waarom heeft bv mediamarkt duitsland wel een groot aanbod van schotel installaties

en mediamarkt nederland/belgië niet (geld ook voor expert/saturn/enz)

 

Maar vind 6% helemaal niet slecht ondanks dat de handel niet aan de

weg getimmerd heeft.

 

Verder zie ik overal schoteltjes als ik onder weg ben aan de huizen op de campings op de campers

op de vrachtwagens op de schepen noem maar op.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar gaat het nu om 6% van de NL huishoudens die klant is bij CD of 6% die tv kijkt via de schotel?

Ik dacht dat laatste... want lang niet iedereen wil betalen voor NL televisie, toch?

Ik ben een sat huishouden, maar betaal niet aan CD nederland... omdat ik niet geinteresseerd ben... maar daarom ben je toch wel een satelliet kijker. Ik heb geen kabel, geen ip tv... ook wel een antenne voor de regio omroep, maar ik betaal niets aan digitenne.

 

Als het alleen om de "abonnees" gaat, zal dit getal nog wel verder teruglopen, terwijl het totale aantal sat huishoudens zal stijgen. mensen gaan meer economisch nadenken, en gaan inzien dat je niet hoeft te betalen voor goede tv. Dat is de boodschap die ik in ieder geval steeds verkondig en uitdraag.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar gaat het nu om 6% van de NL huishoudens die klant is bij CD of 6% die tv kijkt via de schotel?

Het gaat om de verdeling tussen de providers dus klanten van CD

Alle FTA kijkers via schotel zitten er niet bij.

 

denk dat 10% van de nederlanders in binnen en buitenland met een schotel

beter in de richting komt

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de verdeling tussen de providers dus klanten van CD

Alle FTA kijkers via schotel zitten er niet bij.

 

denk dat 10% van de nederlanders in binnen en buitenland met een schotel

beter in de richting komt

 

Even een snel eigen onderzoekje opgezet pukje.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het artikel even lees op de eerste pagina staat er hetvolgende

 

10% kijkt digitenne

06% kijkt schotel

09% kijkt IPTV

06% kijkt Glasvezel

55% kijkt digitale kabel

----------------

86% kijkt digitale tv als ik alles optel

 

dan zou een bepaald percentage dus schotel moeten kijken zonder abo, maar dat staat er echt niet bij! en er is heel zeker nog een percentage mensen die analoge kabeltv kijken, en geen extra kastjes of gedoe met kaartjes wensen... maar dat overige percentage is totaal slechts 14%

 

Je hebt waarschijnlijk mensen die zowel kabel als schotel gebben en anddre combinaties, dus waarover hebben we het.

Ik denk dat je met dit soort onderzoek alles kan bewijzen wat je maar wil... ook dat het kabelkijken wel heel erg weinig is tegenover 10 jaar geleden... 

Als er aan mij in een enquete gevraagd wordt hoe ik TV kijk is het antwoord "schotel/satelliet"... wordt er naar een provider gevraagd, is het steevast "geen van deze" als dat mogelijk is, want "geen provider/FTA" staat er nooit bij... Dat geef ik altijd als opmerking op het einde, als je opmerkingen kan invoeren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het artikel even lees op de eerste pagina staat er hetvolgende

 

10% kijkt digitenne

06% kijkt schotel

09% kijkt IPTV

06% kijkt Glasvezel

55% kijkt digitale kabel

----------------

86% kijkt digitale tv als ik alles optel

 

 

Ik denk dat je met dit soort onderzoek alles kan bewijzen wat je maar wil... ook dat het kabelkijken wel heel erg weinig is tegenover 10 jaar geleden... 

 

Dat is makkelijk te verklaren, de concurrentie van DVB T, Ditenne , IPTV en Glasvezel is er bij gekomen.

Dat geld eveneens voor de schotel, daar is de concurrentie ook toegenomen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...