Ga naar inhoud

Nieuw hier en zoek advies over schotel

Aanbevolen berichten

Gast vinceger
Geplaatst:

Hallo mijn naam is Vincent en zoek via dit forum een schotel advies.

Ik woon in Nederland en heb een familiepakket HD en deze zenders wil ik ook graag allemaal goed kunnen ontvangen, ook bij een regenbuitje. 

Ik wil niet teveel lnb's en zoek een makkelijke oplossing die wel zeer goed werkt, moeten iets van 4 ontvangers op worden aangesloten.

Alvast bedankt.

Vincent

Geplaatst: (aangepast)

neem dan de trippel lnb van canal digitaal

hier kan je 4 ontvangers op aansluiten zonder probleem

en ook een triax van 78cm

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Beste vinceger

Welkom op dit forum

Je schrijft:
“Ik wil niet teveel lnb's en zoek een makkelijke oplossing die wel zeer goed werkt, moeten iets van 4 ontvangers op worden aangesloten.”

Is de Astra 19,2 en de 23,5 waar alle Nederlandse zenders op zitten en nog heel veel Duitse voldoende of wil je ook de Astra 28,2 erbij hebben om ook alle Engelse zenders erbij te hebben?

Wil je misschien nog een andere satelliet?

Je schrijft 4 ontvangers, maar zijn daar misschien ook ontvangers bij met een dubbele tuner zodat je kunt kijken en opnemen tegelijk van een andere zender want dan heb je meer aansluitingen nodig.

Heb je er ook al aan gedacht hoe je op 4 ontvangers de Nederlandse zenders gaat decoderen.

Gast vinceger

Bedankt voor alle reacties !!

- Astra 19,2 en 23,5 lijkt me voldoende maar als de Astra 28,2 ook mogelijk is zonder afbraak te doen aan het signaal is dit ook prima. (dus geen uitval van HD zenders bij een beetje regen)

- Een andere satelliet heb ik beslist niet nodig.

- Ik gebruik nergens dubbel tuners en ga ik in de nabije toekomst ook niet gebruiken

- Een oplossing om de 4 ontvangers de decoderen heb ik al. 

aangepast door vinceger
Geplaatst:
Persoonlijk zou ik kiezen voor 2 losse lnb's en een triax 88 cm 

Maar ik denk dat een triax 78 cm met een duo-lnb quad ,voor jou

ook goed geschikt is

.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Beste vinceger

Je schrijft dat je de zenders van het familiepakket goed wilt kunnen ontvangen ook bij een regenbuitje. Verder zoek je een makkelijke oplossing.

Kijk ik dan naar een makkelijke oplossing dan is natuurlijk een duo-lnb of een triple-lnb een uitstekende oplossing. Je hebt geen rail nodig en ook geen vier diseqc-switches.

De CanalDigitaal triple-lnb waar je ook de Astra 28,2 mee kunt ontvangen waar alle Engelse zenders op zitten is natuurlijk een eenvoudige oplossing om 4 satelliettuners aan te sluiten. Hoewel deze lnb voor een 60cm-schotel is ontwikkeld, is deze ook op een Triax 78 te gebruiken. Maar wil je echte regenreserve dan is een Triax 78 ook niet echt de ideale schotel.

Wil je echt regenreserve, dan moet je toch denken aan een Triax 88. Daar past de triple-lnb niet meer op.
Op deze schotel kun je echter wel heel goed een duo-lnb plaatsen voor de ontvangst van de Astra 19,2 en de Astra 23,5. Mijn eerste keus gaat dan meteen naar de Quad Monoblock 23mm LNB ,4.3° for 80cm dish IDLB-QUDM21-MNO43-8PP, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101

Natuurlijk kun je ook losse lnb’s nemen, maar dan zul je met vier aansluitingen ook 4 diseqc-switches nodig hebben en dit wordt dan een iets minder eenvoudige oplossing waar je in eerste instantie niet voor kiest.

Als je dan toch met losse lnb’s wilt gaan werken, dan kun je met een beetje extra investering ook de Engelse zenders op de Astra 28,2 erbij nemen. Ik denk dan aan een Triax 88 met rail en 3 stuks Inverto Black premium quad lnb’s met 4 stuks 4/1 diseqc-switches.

aangepast door Sprietje
Gast vinceger

Bedankt voor de zeer uitvoerige en duidelijke uitleg ! Ik denk dat ik dan toch voor een Triax 88 icm Quad Monoblock 23mm LNB ,4.3° for 80cm dish IDLB-QUDM21-MNO43-8PP ga !

Als ik het goed begrijp heb ik dus geen switches e.d. nodig? "Gewoon" een Triax 88 schotel ophangen met een beugel en dan de Quad Monoblock aan de arm bevestigen. Kabelwerk aansluiten en klaar is kees? Of zijn er nog kleinigheden of handigheden die ik vergeet?

Ik zie dat dit Monoblock slechts 39,00 kost en de schotel 50,00 dus alles voor 89,00 is ook nog eens een meevaller!

aangepast door vinceger
Geplaatst:

Een Triax TD88 koop je in Amsterdam of Almere voor €34,99

Nee, verder heb je niets nodig, dus gewoon de kop van de Astra 23,5 in de klem via een verloopring van 23/40mm en de schotel uitrichten op de Astra 23,5. Daar kun je gewoon vier satelliettuners op aansluiten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen