Ga naar inhoud


beeldkwaliteit toppy 2100/2401 vs vu+ solo2/duo2


vaidyaluap

Aanbevolen berichten


wist niet dat smaak er toe deet bij picture quality...

 

Het is dat je sommige op verschillende forums hoort spreken over de slechte beeld kwaliteit van de solo2

 

en dan weer andere ,die dit weer tegenspreken. Dan weer die zeggen dat het aan wat voor driver je gebruikt ligt etc etc.

 

En weer andere die het over de "fantastische" beeld kwaliteit van de Topfield 2100 hebben...

 

Zie door de bomen het bos niet. Ik wou graag voor de eerste keer met Enigma gaan klooien, maar beeld kwaliteit vind erg belangrijk.

 

alleen het beste van het beste willen we hier in pizza-land.

 

Zijn er vu+ solo2 bezitters die wat over hun beeld kwaliteit kunnen zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

k heb jarenlang Topfield gekeken, maar dat was in SD. De beeldkwaliteit vond ik altijd geweldig, zeker t.o.v. de analoge kabel die ik daarvoor had.

Daarna ben ik overgestapt op de Rebox RE-9000 en wende snel aan de HD kwaliteit. Hardware en software problemen brachten mij ertoe om over te stappen op het VU+ gebeuren en zeker wat de beeldkwaliteit betreft ben ik nu zeer content. Doet in ieder geval niet onder voor de veelgeroemde Rebox kwaiteit.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Sjaak(k),

 

Ik had vroeger een topfield 4000 pvr en was ook helemaal weg van het beeld en de betrouwbaarheid. 

 

En dat was nog maar SD !

 

Toen een aantal jaar via de tuner op m'n Pana-Plasma.

 

Binnenkort verhuizen en wil weer een decoder. Liefs twin tuner pvr en het beeld is het belangrijkste aspect voor mij.

 

Ik heb zitten denken aan de TF SRP 2100 of de SRP 2401 c+. Weet jij wat van deze boxen af?

 

Aan de andere kant wou ik eens Linux proberen om wat meer mogelijkheden te hebben.

 

Ik zit nog te dubben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo vaidyaluap, ja de betrouwbaarheid is top bij Topfield evenals het beeld, maar ik zou voor een Linux E2 ontvanger gaan veel meer mogelijkheden dan met de Topfield. Ik heb ze beide een TF7700HSCI en een ET9500 de Toppie heeft het mooiste beeld dat moet ik toegeven maar kwa mogelijkheden is de ET9500 met open pli 3.0 superieur. Ik heb er 2 tuners inzitten 1 voor de satelliet en 1 voor de kabel van Ziggo waar het hd beeld nog beter van is als via satelliet.


 De Topfield gebruik ik eigenlijk niet meer.


De 2401c+ zou ik niet nemen want die kan worden beperkt door de provider(zoals wat Duitse satelliet providers willen) die kunnen je beletten iets op te nemen of door te spoelen bij reclames.


 


Groeten Sjaak.


 


Ok bedankt. Ik zal is ff wat info gaan zoeken over de ET9500.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...