Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds gisteren is de zender BNT World uit de lucht welke zat op de Astra 23,5, 12207V. Deze zender werd de laatste tijd gebruikt om te kijken of je voldoende signaal op de Astra 23,5 had. Niet dat de transponder minder signaalkwaliteit gaf maar wel doordat hij op een transponder zat met DVB-S2 8PSK met een geringe foutcorrectie van FEC 5/6. Als je deze zender kon ontvangen met een flinke regenbui, dan wist je dat je schotel goed stond uitgericht op de Astra 23,5 en dat je voldoende signaal had om alle overige zenders ook goed te kunnen ontvangen.

Voorheen werd daar de zender Planeta HD voor gebruikt maar die ging enige tijd geleden uit de lucht.

Vooralsnog zijn er geen andere ongecodeerde zenders op een transponder met DVB-S2 8PSK  FEC5/6.

Als referentie blijft nu over de zenders Eurosport HD en History HD die op een transponder zitten met een iets betere foutcorrectie namelijk DVB-S2 8PSK FEC3/4.

De site Kingofsat maakt sinds gisteravond melding van het verdwijnen van deze zender. Er staat:

(22h29) Satellite BG: BNT World heeft 12207.00MHz, pol.V verlaten (DVB-S2 SID:5620 PID:201[MPEG-4]/301Bulgarian)

Zie: http://nl.kingofsat.net/news.php

Geplaatst: (aangepast)

Hoi de vrije fries

Leuk dat te vernemen maar helaas hebben we daar niets aan om te controleren of je de schotel goed op de Astra 23,5 is uitgericht (bijv. met een duo-lnb). Deze Bulgaarse zender was toch al niet zo interessant als voorheen Planeta HD maar nu die dan op de Astra 4A zit helemaal niet.

Zou de Astra 4A op 4,8 oost dan nog goedkoper zijn dan de Astra 23,5 om een transponder te huren want het gaat volgens mij over geldgebrek bij de Bulgaren?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Ik denk dat het niet alleen om geld gaat, al speelt dat uiteraard wel mee... Maar op 4.8 oost en op 1 west zitten heel veel zenders (FTA) uit Bulgarije, Rumenien, Ukraina, etc.  Op zich wel interessant om te zien...  dus ik denk dat door ze bij elkaar te brengen je meer kijkers trekt... met deze 2 posities heb je erg veel zenders... wie richt er anders zijn schotel op 23 oost? voor die doelgroep is er niets te beleven... (voor mij overigens ook niet echt ;) )

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...