Ga naar inhoud


krijg met monoblok wel astra 1, maar geen astra 3


sjak0

Aanbevolen berichten

hallo.

ik woon de meeste tijd in polen.

en heb hier al jaren satt, enkele kop met topfield tuner.

en wou overstappen ivm dus de hd zenders

en heb vorige week in nl een monoblok GT-TM03 gekocht(nieuw)

en een tuner M7.

heb van alles geprobeerd,ook dus de rechterkop centraal gezet,en de linkerkop

(als men van de kop naar de schotel kijkt)dus links en iets gekanteld.

nope,nada, wel astra 1 maar geen astra 3.

dus de oude kop erweer op gezet, maar wel de m7 aan gesloten.

als ik nu in de instellingen dan kijk,

zie ik bij diseqc A - astra 19 - goed signaal

zie ik bij diseqc B - astra 23 - goed signaal

zie ik bij diseqc C - astra 28 - goed signaal.

dus dit snap ik niet, sorry, met 1 gewone kop, denk nu zelf??

dat dan jaren de schotel niet goed op de astra 1 stond?

wie kan mij uitleg hierover doen aub, en hoe ik dan wel met de monoblok de astra 1 en 3 kan ontvangen?

bij voorbaat mn hartelijke dank uit polen.(ong 100 km onder gdansk)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het verwonderd me niet dat je geen ontvangst krijgt met die GT-TM03 als je deze zou gebruiken op een 80 cm schotel

Dat is er een voor 3 graden terwijl Astra 19.2 en Astra 23.5 wel 4.3 graden van elkaar staan.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo.

 

wie kan mij uitleg hierover doen aub, en hoe ik dan wel met de monoblok de astra 1 en 3 kan ontvangen?

bij voorbaat mn hartelijke dank uit polen.(ong 100 km onder gdansk)

Als je de Astra 3 kop in de schotelarm zet (wat ik in jouw geval zeker zou doen), dan moet de andere kop aan de oostkant naar beneden worden gekanteld. Je kunt gemakkelijk even finetunen met het blik op de tv.

Heb je de instellingen in de M7 wel goed staan m.b.t. je diseqc-2 situatie?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 3 graden spec geldt natuurlijk alleen voor een bepaalde schotelmaat, welke dat is, is me niet duidelijk.

Voor de oplossing van dit raadsel moet je dit draadje even lezen: http://www.sat4all.com/forums/topic/279922-dm7025-diseqc-of-toneburst/

 

en als toneburst niet als optie staat vermeld in de settings probeer dan de A/B setting, indien aanwezig.

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een 3 graden monoblock hoort normaal een 80-85cm brede schotel maar dit is gelijk aan een 4,3 graden monoblock voor een 60cm-schotel.

Dit is ook makkelijk uit te rekenen want (3:4,3) x 85 = 60.

Hij is dus vergelijkbaar met een CanalDigitaal duo-lnb.


De GT-TM03 is in de omgeving van Grudziadz te gebruiken op een schotel van maximaal 70cm breed zoals bijv. een Triax 78 maar op een Triax 64 of andere 60cm brede schotel past hij het beste.

Het monoblock of duo-lnb moet daar gewoon horizontaal staan.

Hoewel zowel de Astra 19,2 als de Astra 23,5 in de omgeving van Grudziadz even sterk zijn, zou ik toch de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten omdat je voor de zenders van de Astra 23,5 meer signaal nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ten eerst sorry,dat ik nu pas reageer.

mn excuses.

maar mijn vrouw der fam had gebeld, voor een weekend ,en mede door het warme (hitte golf)

weer zijn we dus weg geweest.

maarr ik heb ff gekeken, schotel is doorsnee hoogte 90 cm, en breedte 80 cm

dus lichtelijk ovaal.

ik ben wel bang, dat als ik een 60/70 schotel neem, voor slecht ontvangst in de winter.

vandaar ik dus al jaren deze schotel  heb.en mn vraag nu ook weer, net als de eerste keer,

hoe kan dat en klopt dat, dat ik met 1 gewone enkele kop, 3 satt zie?

zie mn vorig bericht.

en ik vind geen info op mn m7 ivm die toneburst, sorry,

hoor graag v jullie.

met vr groet, sjak0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met deze ontvanger die je gebruikt goed werkend wilt krijgen de moet je een beetje geluk hebben

dit zijn ontvangers met veel problemen

Ik zou de topfield er weer tussen  zetten ,en kijken of het daar wel mee werkt 

 

Wel even instellen op 2 lnb's  19,2 op 1 van 4 23,5 op 2 van 4 heb je een wat oudere topfield

dan word de  astra 23,5 aan gegeven als kopernikus in de satlijst

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet zo erg, dat je maar van beide satellieten een aantal zenders kan ontvangen ,dan

dan weet je dat de schotel goed staat 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sjak0

 

Helaas heb jij een verkeerde duo-lnb (ook wel monoblock genoemd) gekocht die gewoon niet past op
die schotel van 80cm breed en 90cm hoog.

 

Ik heb het voor je uitgerekend voor omgeving Grudziadz. Daar moet je een duo-lnb ofwel monoblock hebben voor een 80-85cm schotel.


Als eerste keus voor een monoblock met twee aansluitingen zou ik de Inverto Twin Monoblock 23mm LNB ,4.3° for 80cm dish IDLB-TWNM22-MNO43-8PP aanbevelen, zie:
http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253

Als tweede keus waar makkelijker aan te komen is en ook goedkoper is kun je de Smart Titanium TMT43 Twin Duo LNB (Astra 1 & 3) nemen, zie de twee bijlages.

Het monoblock moet precies horizontaal staan en het is het beste de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten en de schotel ook op die satelliet af te stellen.

Wat betreft het signaal dat jij meet:
Je moet niet naar de signaalsterkte kijken maar naar de signaalkwaliteit en die kan met een enkele lnb nooit voor 3 satellieten tegelijk een fatsoenlijke waarde aangeven.

post-60869-0-70774600-1375094629_thumb.jpg

post-60869-0-81067200-1375094642_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi satencom en sprietje.

ppff,heb de duo kop erop gezet nu, en de astra 2 kop links, en iets weer gekanteld.

hen de topfield eropaan gesloten,

opn zenders ingeladen, ook astra 2, maar geen regio zenders zijn ingeladen, ppff

en sprietje,

tja moest voor een trouwerij in nl zijn, dus had die kop en tuner bij een erkende satt winkel gekocht, en erbij verteld dat ik in polen zit, en grote schotel had,

dus ff terug sturen, ja dat kan met de pst, mmaar is niet goedkoop, en tja waar koop ik hier in pl zo 1,2,3 zon kop, want hier bij de sat winkel hadden ze niet van zon kop gehoord, wat ik nu had, ivm dat astra systeem.

zal vandaag die winkel bellen, en kijken wat ze zeggen? ppff

en zo ja, dan stuur ik hem op, in afwachting

gr sjak0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sjak0


Het is triest dat satellietshops zo weinig kennis van zaken hebben over hetgeen ze verkopen en dan ook nog verkeerde adviezen geven.
Aan je schotel mankeert niets dus zou ik zeker geen nieuwe kopen. Het is zelfs een prima schotel.
 

Maak ze maar uit voor een stelletje onkundige nietsnullen en eis dat ze je een duo-lnb leveren die past zoals ik heb aangegeven. Het is hun fout dat ze er geen snars verstand van hebben om je te adviseren voor je schotel in Polen dus lossen ze het probleem zelf maar op. Sowieso zouden ze moeten weten dat de duo-lnb voor de Astra 1 en 3 die ze aan je verkocht hebben niet op een schotel van 80x90cm past, of die nu in Nederland staat of in Polen.

Nu willen ze zelfs nog een schotel aan je verkopen om hun fouten goed te maken.

Daar moet je absoluut geen genoegen mee nemen. Dit is bij de wilde beesten af.


Geef me anders maar eens even privé de satellietshop op, dan zal ik wel eens een hartige discussie met hun aangaan. Geef niet de naam van de shop op maar de plaats en de straat waar ze zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...