Ga naar inhoud


krijg met monoblok wel astra 1, maar geen astra 3


sjak0

Aanbevolen berichten

gm.

heb es ff nu de oude topfield ertussen gezet

zie dat soms mijn contact weg valt van en naar de astra.

als het contact weg valt, heb ik bbc world ook niet meer.

heb alles zo gelaten,  alleen de topfield er nu tussen

bij contact geeft aan bij satt naam: Astra. lnb freq 9750/10700,  kwaliteit 99% ,  niveau 80 %

 

geeft aan bij satt naam: Panam2(ku)  lnb instel  freq  9750/10600

en transponder instell 12281.  27500 KS/s V,  kwaliteit 99%.  Niveau 74%

 

  wel contact/signaal bij 11685  V

geen contact/signaal bij 11720 V

geen contact/signaal bij 11817 V

geen  contact/signaal bij 12226 H

met vr groe

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hoi eduard07.

ppff,

 heb nu de M7 ertussen,

maar zoals ik zei, dat zoeken op fta?

instellingen, dan uit gebreide instell, dan handmatig zoeken,

dan krijg ik menu:   nw zenderlijst inladen - wijzig diseqc  en wijzig signaal parameter

dus dan word dat in mijn opzicht dus nw zenders inladen, maar als ik daar opklik

gaat die aut zoeken en inladen,ppff

met vr gr sjak0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sjak0, 9750/10700 is het frequentiebereik van de lnb, niet de frequentie waarop de zender zit waarop je hebt afgestemd.

 

11685/V is Astra 1.

Heb je in de Topfield nog een Astra 1 zenderlijst zitten? Je zou bv. kunnen kijken of je nu ook beeld hebt op allerlei Duitse zenders.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ppff, ik wissel niet meer, moet het toch doen met de M7,

die zit er tussen, met dus de dubb kop

heb gewoon alle ned zenders, en euro news, en Al Jazeera int, en russia today,

 alle duitse zenders, Arte(F),  en tv polonia, tvp historia, dus meerdere poolse zenders,

zelfs de trwam,lol,

 

 

Niet de bbc one(28), bbc news(28), rai uno(13),

dus de satt 28 heb ik dan niet, maar geeft wel weer,pppff op de signaal test.

met vr gr sjak0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het principe van sat.ontvangst is kennelijk nog niet helemaal duidelijk.

 

De verschillende satelliet posities zijn voorgeprogrammeerd in je ontvanger. Alle satelliet posities gebruiken voor een deel dezelfde frequenties.

Wat je precies ontvangt wordt bepaald door waar je de schotel naar toe draait.

Staat je schotel op de Astra 1 uitgericht, maar zet je de ontvanger op de voorgeprogrammeerde transponder lijst van Astra 3 zal je op verschillende transponders het signaal van ....  Astra 1 ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nu de losse kop (rechts gezien van de kop naar de schotel)

iets naar beneden gekanteld, en signaal, als ik mn vinger der voor hou is het signaal weg,

heb alle zenders van de astra 1, dus alle ned, duitse en zelfs de poolse zenders,

dus dat moet kloppen?

maar waarom pakt dan de centrale kop de 23 niet?? ppff

heb de diseqc goed staan, diseq 1 = 19

                                           diseq 2 = 23

                                             en op 5/6

met vr groet , sjak0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjak0, het is mogelijk dat jij nu Astra 1 ontvangt op  de rechterkop (de loshangende) als je de schotel in kijkt.

Als dat zo is, staat de schotel voor kop voor 23,5 nu op 19,2-4,2=15 graden oost gericht. Dus te ver naar het oosten gedraaid. 

 

Als je de schotel een paar tikjes naar het westen draait en een tikje meer omhoog kantelt, zou de kop in de houder op Astra 3 komen te staan, en de losse kop aan de oostkant automatisch op Astra 1.

 

Dat is nou het precisiewerkje waar Sprietje het ook al over had. ;)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

gm sprietje en eduard

naar gelang u laatste reactie, heb ik dus de schotel eerst wat gekanteld, en toen naar recht langzaam gedraaid, had binnen 2 min geluid op de satt zoeker.

en heb gekeken op de tuner hoe de kwaliteit was, was goed, toen de diseq op 1 gezeten en de schotel wat bij gewerkt,

en zo dus dit met 1 en 3 gedaan, zodat ik optimaal kreeg, en binnen 10 min klaar,

en heb de zenders nu, ook de regionale, mn moeder taal,lol

het grunn

bij deze mag ik jullie hartelijk danken voor jullie inspanning en het rustige begeleiden.

met vr groet , een erg gewardeerd lid op dit forum, sjak0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps,

had wel ervaring met richten, maar dat was alleen maar met enkele kop, en dat was al een tijdje terug,

het ,had voor ong? 20 jaar terug al satt,

had toen bij een firma in elburg, met de letter B toen mn eerste schotel gekocht, met dus deze geluid satt zoeker.

maar idd, als je niet bij blijft, en jaren buiten nl verblijft word  op bepaalde dingen je iq op het gebied v o.a techniek, maar ook met andere vele dingen minder, ik was dus jaren int chauff, en kwam eens 1 keer per 6 weken thuis.

mijn kinderen zeiden wel eens tegen mn vrouw, is papa dood? nee die is chauff,lolo

dus dan weet je het wel.

met vr gr , sjak0

Link naar reactie
Delen op andere sites

gm sprietje en eduard

naar gelang u laatste reactie, heb ik dus de schotel eerst wat gekanteld, en toen naar recht langzaam gedraaid, had binnen 2 min geluid op de satt zoeker.

en heb gekeken op de tuner hoe de kwaliteit was, was goed, toen de diseq op 1 gezeten en de schotel wat bij gewerkt,

en zo dus dit met 1 en 3 gedaan, zodat ik optimaal kreeg, en binnen 10 min klaar,

en heb de zenders nu, ook de regionale, mn moeder taal,lol

het grunn

bij deze mag ik jullie hartelijk danken voor jullie inspanning en het rustige begeleiden.

met vr groet , een erg gewardeerd lid op dit forum, sjak0

Goedemorgen sjak0,

 

Jouw beschrijving hierboven geeft precies aan hoe ik de stand van zaken bij jou gistermorgen inschatte. 

De had 1 lnb-kop (de linker als je de schotel in kijkt) op Astra 1 gericht, en daardoor stond de rechter nergens op gericht.

Nu je de schotel naar het westen hebt getild en gedraaid, staat de linkerkop op de schotelarm nu op het signaal van Astra 3 en de rechter heb je tegelijk in het signaal van Astra 1 gedraaid.   

 

Als je de Astra 3 met de schotel maximaal hebt afgesteld, kun je Astra 1 maximaal instellen door de loshangende kop tik voor tik schuin naar beneden (oostkant) te laten hangen.  

Bij maximale ontvangst de lnb in de houder vastdraaien.

 

Blij dat het je gelukt is. Ik hoop dat je/jullie er veel plezier van gaat/gaan hebben!

TVNoord kun je gewoon niet zonder als geboren Grunniger. ;)

 

Moi,

Eduard

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps,

 

mijn kinderen zeiden wel eens tegen mn vrouw, is papa dood? nee die is chauff,lolo

dus dan weet je het wel.

met vr gr , sjak0

Ze had misschien kunnen antwoorden: "Nee, maar hij werkt zich wel dood..." ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Bonjour

 

Al in 2012 een duo-monoblock gekocht, mar nog niet geïnstalleerd. Na het lezen van deze draad, ben ik heel wat wijzer, maar voor ik het dak weer op ga, heb ik wat vragen, die hopelijk beantwoord gaan worden.

Als eerste keus voor een monoblock met twee aansluitingen zou ik de Inverto Twin Monoblock 23mm LNB ,4.3° for 80cm dish IDLB-TWNM22-MNO43-8PP aanbevelen, zie:
http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253

 

Ik heb de quad-uitvoering van bovenstaande Inverto en begrijp, dat, richting schotel gekeken, Astra 1 de rechtse en Astra 3 de linkse kop is. Bij de quad zitten 4 kabelaansluitingen, en bij de ontvanger (AZbox) ook 4, verdeeld over tuner A en B, met bovenin de 'input' en onderin de 'loop'.

Ook heb ik gelezen, dat Astra 1 op tuner A moet komen i.v.m. de signaalsterkte.

Voordat ik het dak opga heb ik de volgende vraag:

* moeten de kabels aan de quad op het dak van LNB1 en LNB3 corresponderen met op de ontvanger tuner A en B, en zo ja

* welke boven (input) en welke in 'loop'

of ... maakt het niks uit, omdat de interne DisEqc switch naar de juiste kop wordt gedirigeerd door de vraag vanuit de AZbox?

 

Ter info, bij de AZbox kan ik niet opnemen en kijken via dezelfde kabel. Ik had een mono quad op Astra 1 met op elke tuner een kabel op 'input' en de ontvanger op modus twin.

mvg Maslow

Azbox Premium+ HD DVB-2S voor CD; OF 0.9.5020

Sagem ISD91 HD voor TNT SAT; Visiosat SMC80

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste maslow

 

Op de “loop” aansluiting mag je nooit de coaxkabel van de lnb aansluiten, alleen bij tuner A en B “in”.

De “loop”aansluiting dient er voor om een tweede tuner die elders staat door te kunnen lussen op dezelfde lnb als waar de eerste tuner op aangesloten zit. Het doorlussen geeft echter heel veel beperkingen en daar kun je beter niet aan beginnen.

Welke kop de Astra 1 en 3 is, zie je in de bijlage.

 

De vier aansluitingen op de het monoblock quad zijn gelijkwaardig aan elkaar. Het maakt dus niets uit welke van de vier coaxkabels die van het quad monoblock komen je op welke tuner aansluit.

post-60869-0-37590100-1389366239_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Sprietje,

 

De vier aansluitingen op de het monoblock quad zijn gelijkwaardig aan elkaar. Het maakt dus niets uit welke van de vier coaxkabels die van het quad monoblock komen je op welke tuner aansluit.

 

Hoe zou ik dan met 2 kabels in de 'input' dan toch kunnen kijken en opnemen met 1 satelliet meer dan voorheen (ik dacht dat ik daarom een monoblock quad nodig had)?

Ik dacht de Astra 1 op tuner A , met DisEqc 1.0 en LNB1 en de Astra 3 op tuner B met DisEqc 1.0 en LNB2, maar kan ik dat in modus twin nog wel tussen beide satellieten zappen en opnemen en met name zoals nu, naar dezelfde kijken en opnemen. Doet de switch dat dan? Misschien dat de kanalen van Astra 1 en 3 op allebeid etuners moeten worden ingelezen?

mvg, Maslow

Azbox Premium+ HD DVB-2S voor CD; OF 0.9.5020

Sagem ISD91 HD voor TNT SAT; Visiosat SMC80

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Maslow

 

Op één tuneringang van een satellietontvanger kun je wel 32 of meer schotels of lnb’s aansluiten, zie bijlage. Dat wordt allemaal geregeld door de diseqc-switch(es).

De vier diseqc-switches die dus in een monoblock-quad zitten regelen dat één van beide koppen ingeschakeld worden.

post-60869-0-56291900-1389375039_thumb.gif

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...