Jan Ambers Geplaatst: 27 juli 2013 Geplaatst: 27 juli 2013 Ik gebruik een Clone+ als homesharing voor enkele Vu+dozen die onder VTI5.1 draaien, en CCcam. Nu stel ik vast dat Cl+ in de Vu niet herkend wordt en heb er de Aston dual CI in gestop en de kaart werkt nu prima met Cl+ en TVV Schakel ik een twede ontvanger in ook met Astoncam en Cl+ kaart, dan zie ik geregeld een CI melding verschijnen en ook regelmatig blokken en freezen van beeld dit op beide systemen. Sommige uren van de dag lukt het prima??? Wordt er dan van de TVV zijde gespeeld met de codering? Hoe kan ik dit systeem doen werken zonder dual cam en zonder freezes/blokken? Signaalsterkte is overal max en kwaliteit is 85% of meer.
Tonskidutch Geplaatst: 29 juli 2013 Geplaatst: 29 juli 2013 kun je definitief vergeten CI+ en of CI modules lopen voor geen meter in de linux boxen dus ook niet met een clone++ kaart Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Sverige Geplaatst: 30 juli 2013 Geplaatst: 30 juli 2013 (...) CI+ en of CI modules lopen voor geen meter in de linux boxen(...) Interessant omn te weten... dus voorlopig is dat een erg slecht punt voor de VU+ wat mij betreft. Ik heb 3 kaarten, een Conax voor Zweden, Een Irdeto voor ORF en een Seca2 voor NL1,2 en 3. En bij mijn weten zitten er slechts 2 interne kaartlezers in een box, dus je zal altijd 1 module moeten gebruiken... en als dat niet gaat is het jammer. Dat wist ik dus niet dat een CI module niet werkt in een linux box. bedankt voor de informatie! - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Frans B Geplaatst: 30 juli 2013 Geplaatst: 30 juli 2013 Je kan ook nog een usb en/of seriele kaarlezer erop aansluiten. Dan gewon via CCcam de rest instellen. System Administrator (niet van deze site)
Sverige Geplaatst: 31 juli 2013 Geplaatst: 31 juli 2013 Ok, dat is dan ook een optie, al verdient die niet de schoonheidsprijs... maar... waarom zitten de CI schachten dan in de box als je ze blijkbaar niet kan gebruiken? Of heeft het met de configuratie te maken?... want iets inbouwen/aanbieden als het niet werkt lijkt me oplichterij... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Frans B Geplaatst: 31 juli 2013 Geplaatst: 31 juli 2013 Het is inderdaad zo dat de CI niet goed werkt. Als ik een CD module erin doe krijg ik een heel schokkerig beeld. Met de kaart in de interne lezer geen enkel probleem. Dus voor 3 kaarten een seriele of usb reader en klaar. System Administrator (niet van deze site)
Sverige Geplaatst: 31 juli 2013 Geplaatst: 31 juli 2013 Dank je voor de informatie FransB. Ik neem dit mee in de overweging welke box er in de toekomst zou komen... het blijft in ieder geval een negatief puntje. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Jan Ambers Geplaatst: 31 juli 2013 Auteur Geplaatst: 31 juli 2013 Wat ik wel vast stel is dat het soms uren goed kan gaan met het beeld via de CI Aston en dan plots een CImelding en dan weer beeld en een freeze en wegvallen geluid en na een paar sekonden alles OK en dan later terug hetzelfde. Maar het kan uren OK zijn!!!??? Ik vind dat als er één TV(Vu+) met de Cl+ kaart in de Aston zit er geen probleem is, is net alsof meerdere malen na elkaar codes aan de masterCl+ vragen het dan verkeerd gaat.
Tonskidutch Geplaatst: 31 juli 2013 Geplaatst: 31 juli 2013 breek me de bek niet open over CI-modules (ik heb er wel 10 gehad in een CI-Cam receiver) maar het is OVERAL bekend dat die modules niet vloeiend werken met de linux receivers en het is al ZEER lang bekend. en het concept is dus altijd een softcam gebruiken, dat Sverige dat niet kent van dreambox en gelijkwaardige als jarenlang lid op sat4all is jammer. ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Sverige Geplaatst: 31 juli 2013 Geplaatst: 31 juli 2013 (aangepast) Tonski, ik ben nooit geinteresserd geweest in dit soort boxen. Ik ben altijd, en nu nog steeds altijd 100% tevreden geweest met de boxen die ik kocht... De Technisat die ik nu heb voldoet 100%, en werkt gelukkig 100% goed met modules zoals de Alphacrypt, en ook met de ingebouwde Conax kaartlezer. Tot een paar maanden geleden las ik nooit mee in de forums over dream en vu+ etc... Omdat ik in de loop der jaren regelmatig de opmerking te horen kreeg, "ja, maar met een VU+ kan je dit en dat en gaat alles zoveel beter" of met een linux box heb je dit soort problemen niet en ga zo maar door, heb ik besloten dat ik dit soortg boxen niet meer per definitie wil uitsluiten. Als er eens een test in "Infosat" of" Sat Und Kabel" stond , las ik die uiteraard altijd wel, en kwam altijd tot de conclusie dat dit niet echt was wat ik zocht, dat dit niet stabiel was.... door wat er hier geschreven werd, zo langs de neus weg, werd mijn belangstelling gewekt. Vandaar dat ik de afgelopen maanden zo nu en dan wat vervolgvragen heb gesteld afhankelijk van dingen die voorbijkwamen in de betreffende topics... Dat van die CI modules wist ik niet... ik dacht alleen dat je voor CI+ moest opletten, omdat daar restricties in KUNNEN zitten die je niet hebben wil... CI staat gelijk aan vrijheid, en werkt altijd... behalve blijkbaar in Linux boxen, waar dat dan al jaren bekend zou zijn, maar waar de ontwikkelaars het niet nodig achten om dit probleem op te lossen.... Vreemd vind ik dat! Jammer dat ik het niet wist, maar gelukkig weet ik het voordat ik mijn geld aan zo een box gespendeerd heb. Dat is de kracht van een forum... je leert van de ervaringen van anderen, en door zelf vragen te stellen krijg je een volledig beeld. Gelukkig is de aanschaf van een nieuwe box nog helemaal niet aan de orde, dus ik heb nog veel tijd om te lezen wat er geschreven wordt... en misschien komen de linux boxen ooit wel eens zover dat de CI module gewoon gaat werken... je weet tenslotte nooit! Bedankt voor de antwoorden die ik tot nu toe kreeg... ik vind dit erg belangrijk om vooraf goed te weten wat ik mag verwachten voordat ik iets koop. Daarvoor zijn receivers veel te duur. 31 juli 2013 aangepast door Sverige - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Tonskidutch Geplaatst: 31 juli 2013 Geplaatst: 31 juli 2013 Sverige, een logische redenering die je geeft, vanuit jou standpunt maar als iemand onwetend een technisat digicorder HD s3 neemt heeft ie ook een probleem met 3 smartcards ik weet jij hebt de s2, maar denk nu niet dat CI-CAM receivers allemaal vlekkeloos werken met twee CI_CAM modules met verschillende of gelijkaardige CAID Gelukkig kun je aan zo'n Linux receiver makkelijk 12 smartcard doen werken zonder al die 12 CI-CAM modules te hoeven betalen je moet enkel USB readers erbij kopen en aansluiten. DAT is dus in zo'n geval een HEEL stuk goedkoper voor diegene die zo een dergelijke constellatie gaat toepassen. JA kun je zeggen maar ik heb die CI-CAM al gekocht, als tegen-argument. Dat is waar. ons (Linux receiver voorstanders) argument is echter: Veel meer van de gebruikers op dit forum dan je zou denken hebben TWEE linux receivers, waarmee dus ook 4 smardcard readers ter beschikking staan en geen enkele extra investering nodig is voor externe usb readers. je hebt dus zoals Jan Ambers vraagt geen cloon+kaarten en allerlei lastige wifi constructies nodig om TWEE linux receivers in huis het licht te geven. maw intern share'n van de smartcard hopelijk geeft je deze info nog ietsie pietsie meer inzicht in het voordeel tov standaard CI-CAM receivers. ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Sverige Geplaatst: 1 augustus 2013 Geplaatst: 1 augustus 2013 (aangepast) Tonski, bedankt voor je uitvoerige reactie. inderdaad, er is niets wat altijd vlekkeloos werkt, daarom is het ook verstandig om je erg goed voor te bereiden voordat je iets koopt. de Linux materie is helemaal nieuw voor mij, en verdient wel de nodige aandacht... en als ik dat allemaal moet gaan onderzoeken op het moment dat het "nodig" is, zit ik lang zonder tv, en dat is niet de bedoeling... vandaar dat ik me nu wil voorbereiden. Ik begrijp dus dat je met die USB kaartlezers (en dan waarschijnlijk een usb hub, afhankelijk van het aantal vrije usb connectors aan de receiver) de boel kan uitbreiden, en kan programmeren via de receiver zelf... Ik heb zitten zoeken naar die kaartlezers, en je bedoelt dus zoiets als op de foto onderaan. Als het daar mee werkt ben je inderdaad niet veel geld kwijt... De nodige modules heb ik inderdaad, maar goed, dat was een investering die gedaan is, en daar wil ik niet meer over zeuren. 2 Linux receivers lijkt me voor mij wel een beetje te veel van het goede... ik kijk eigenlijk alleen tv beneden in de kamer... de tv boven in de slaapkamer wordt vrijwel nooit gebruikt, en daar kan ik gewoon de duitse tv op zien, FTA. ruim voldoende, dus daar wil ik zeker geen extra geld aan spenderen. Wat ik echter nog steeds blijf opmerken is het onafgebroken stoeien met updates van software... het lijkt niet op te houden... Ik begrijpdat er steeds verbetering komt, maar ik zie bijna dagelijks dingen voorbijkomen, en dan denk ik: ofwel was het aanvankelijk echt brakke software, of anders is het een hobby om dagelijks iets nieuws te verzinnen... en waarom dan niet iets bedenken om de CI modules te laten werken? Want uiteindelijk zijn er meer mensen zoals ik, die gewoon nog een module in de kast hebben liggen, en dat ding dan gewoon "gratis" kunnen gebruiken om een 3e kaart te laten werken. Heeft niemand zich dan ooit afgevraagd waarom die CI modules niet werken? Als je iets koopt, en de mogelijkheid zit er op, dan verwacht je toch dat dit werkt? Ik blijf dit "defect" een negatief punt vinden, maar ik geef toe dat door het aansluiten van een USB Kartenleser het probleem dus opgelost kan worden voor relatief weinig geld. Ik blijf meelezen, en je zal me vast nog wel horen als ik een (domme) vraag heb of iets niet helemaal begrijp hoe het zit... maar daar is dit forum uiteindelijk toch voor bedoeld. 1 augustus 2013 aangepast door Sverige - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Jan Ambers Geplaatst: 2 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2013 Vandaag CL+ v4.0.0 binnengehaald en driverupdate... Ik vermoed eeb grote verbetering, tijd zal het uitwijzen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen